ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda Roomster zdražila o pět tisíc. Za 990 Kč ale nabízí záruku až na pět let
25. prosince 2014

reklama
Škoda plošně zdražila malý víceúčelový Roomster i jeho terénní verzi Scout o pět tisíc korun. Nejlevnější provedení se tak nyní prodává od 285 900 korun. Porovnali jsme škodovku s konkurencí.

Už jsme se podrobně věnovali téměř všem modelům, které Škoda na začátku prosince zdražila. Přehled cenových změn a podrobné informace týkající se Octavie naleznete zde. Na Rapid jsme si posvítili zde, manažerský Superb zde, SUV Yeti zde a minivůz Citigo zde. Tentokrát si podrobně projdeme změny a nabídku u malého MPV, tedy víceúčelového Roomsteru.

Všechny standardní, akční i speciální varianty plošně zdražily o pět tisíc, což ale kompenzuje možnost prodloužit záruku ze dvou na pět let s omezením do 100 tisíc kilometrů za symbolických 990 korun. Prodloužení záruky na 5 let, nebo 150 tisíc kilometrů se přitom předtím prodávalo za 14 400 korun. Ve skutečnosti se tak poměr ceny a výbavy Roomsteru spíše zlepšil.

Nejlevnější provedení Škody Roomster s benzinovým tříválcem 1.2 a základní výbavou Active stojí po zdražení 285 900 korun. Mezi MPV to není zdaleka nejmenší částka, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí aut této kategorie do 300 tisíc zde.

Nejnižší výbava Active navíc patří mezi chudobky. Neporovnatelně zajímavější je akční verze Trumf Active, která nabízí auto se silnějším motorem 1.4 a bohatší výbavou s klimatizací, rádiem, mlhovkami a dalšími prvky za nižší cenu 259 900 korun. Jen o jedenáct tisíc dražší je provedení se silnějším a úspornějším benzinovým turbomotorem 1.2 TSI/63 kW. Má to ale háček. Akční verze se nabízejí pouze zájemcům o pořízení Roomsteru na splátky. Platí to i pro vybavenější provedení Trumf Ambition, které za 22 tisíc navíc obsahuje mimo jiné patnáctipalcová litá kola, parkovací senzory, lepší rádio, zatmavená zadní skla, střešní ližiny nebo třeba kožený volant.

Vzhledem k tomu, že v naší databázi můžeme s konkurenty porovnávat pouze varianty, které se prodávají běžnou cestou, vzali jsme klasickou druhou výbavu Ambition s motorem 1.2 TSI a porovnali ji s nejoblíbenějším malým MPV v Česku Hyundai ix20 a Citroënem C3 Picasso. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Z porovnání je jasně vidět, že klasickými stupni výbav včetně nejvyššího Elegance Roomster nemůže soupeřům konkurovat, což platí i o speciálních verzích zaměřených na terén (Scout od 364 900 Kč) nebo nízkou spotřebu (GreenLine za 405 900 korun). Naopak akční varianty Trumf by si vedly v porovnání se soupeři velmi dobře.

Kompletní ceník Škody Roomster si můžete prohlédnout zde. Podrobný test čtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Porovnání nových malých aut - Škoda Fabia vs. Hyundai i20 a Opel Corsa
Třetí generace Škody Fabia má kousek od sebe na pařížském výstavišti dva velké budoucí soupeře - nový Hyundai i20 a Opel Corsa. Všechny tři malé hatchbacky jsme důkladně proměřili a prozkoumali. Nabízíme jejich srovnání.
Auta zdraží, ale majitelé dostanou lepší služby, předpokládá manažer Škody
Šéf české pobočky Škody Auto Luboš Vlček nám při rozhovoru na pařížském autosalonu prozradil, že rozdíl mezi krátkou fabií a kombíkem bude nejnižší v historii. Dozvěděli jsme se i další exkluzivní informace.
reklama
Škoda vybavila pohonem všech kol i Octavii liftback
Škoda udělala změny v ceníku Octavie. Nově spojila základní karoserii liftback s pohonem všech kol. Na výběr jsou hned čtyři motory. Zároveň o čtyři tisíce zdražila nejlepší výbavu Octavie - Laurin&Klement.
Potvrzeno - nová Škoda Fabia Combi stojí jen o deset tisíc víc než hatchback
Kombík odvozený od nové Škody Fabia bude o deset tisíc dražší než kratší hatchback. Nejslabší motor 1.0 MPI/44 kW se ale u prodloužené verze nabízet nebude, takže nová Škoda Fabia Combi přijde minimálně na 262 900 korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama