ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda Octavia v nových výbavách. Máme podrobný přehled
28. května 2021

reklama
Nejprodávanější vůz na českém trhu rozšířil nabídku o stylové výbavy, z nichž se mohou těšit i nadšenci do sportovní verze RS. Došlo i k menším úpravám v ceníku, a to jak ve variantě liftback, tak i u kombi. Více v našem přehledu.

Mladoboleslavská automobilka v závěru měsíce představila nové, designově zajímavé verze Sportline a RS 120 LET MOTORSPORT, která, jak již název napovídá, je k výročí 120 let pokračující tradice v motorsportu. Obě výbavy jsou dostupné pro liftback i kombi.

První zmíněná varianta vychází z třetího stupně zvaného Style a rozšiřuje standard o Matrix-LED přední světlomety, mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáčky, metalický lak, parkovací senzory vpředu, zatmavená zadní okna, adaptivní tempomat a parkovací kameru.

Liší se i estetickými prvky, které mají dodat vozu sportovní vzhled. Mezi hlavní takové komponenty patří černě lakovaný difuzor, přední spoiler, prahové lišty, 17“ litá kola a spoiler pro liftback. Úroveň Sportline má navíc snížený sportovní podvozek o patnáct milimetrů a přibližuje se tak ostré verzi RS. Jen ten výkon motorů vázne. Nabízí se totiž se stejnými motory jako Style, jen ze svého repertoáru vyřadila litrový tříválec a plug-in hybridní čtrnáctistovku.

A jak je to s cenou? Ta začíná na 752 900 Kč s motory 1.5 TSI a slabším naftovým dvoulitrem. Cenový rozdíl je tak 105 tisíc korun v neprospěch novinky a to u všech motorizací vyjma plynem poháněné jedna-pětky TGI, která je oproti verzi Style dražší o 104 000 Kč. Objemnější Octavia Combi startuje na 792 900 korunách.

Ostrá Octavia v plné palbě

Sportovní varianta Octavia RS se také dočkala rozšíření o novou výbavu, a to ve velké stylu. Už tak bohatý standard rozšiřuje RS 120 LET MOTORSPORT o řadu dalších prvků, jako jsou elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí, adaptivní podvozek, parkovací kamera, asistent změny jízdního pruhu, boční airbagy vzadu, automatické parkování a soundsystém CANTON s 12 reproduktory včetně subwooferu. Černě lakované koncovky výfuku a kola z lehké slitiny o velikosti 19“ jsou hlavními znaky lišící se od standardní Octavie RS.

Další rozdíl je v ceně. Výběr pohonných jednotek je totožný a můžete tak vybírat mezi přeplňovaným zážehovým dvoulitrem o výkonu 180 kW, plug-in hybridní jedna-čtyřkou a naftovým motorem 2.0 TDI o síle 110 kW a 147 kW. Připlatíte se ovšem rovných 110 tisíc korun. Nejlevněji pořídíte s 2.0 TSI za 1 039 900 Kč.

Zdražení i zlevnění

Změny cenovek se naštěstí dotkly pouze motoru 1.4 TSI 150 kW iV. Agregát využívající k pohonu benzín a elektřinu se u druhého stupně Ambition zlevnil o 3 700 korun na 831 900 Kč a u vyšší úrovně Style se naopak zdražil o 6 800 korun na 882 900 Kč. Navíc se k pohonné jednotce již neváže adaptivní podvozek a nelze jej ani přikoupit. Plug-in hybrid dále již neobsahuje ve standardu navigaci a 18“ kola z lehké slitiny, jak tomu bylo ještě na začátku května.

Na podrobný ceník včetně technických dat Octavie se svažující zádí naleznete zde. Na jejího dravějšího sourozence se podívejte zde. Prostornější variantu kombi najdete pod tímto odkazem a Octavii Combi RS zde.

Autor: Martin Lankaš

reklama
5. února 2021
Test Hyundai i30 kombi
V době kdy ceny nových kombíků včetně Škody Octavie Combi stoupají do výšin, zůstává nový Hyundai i30 kombi i po nedávné modernizaci díky ceně od 354 990 Kč jedním z posledních aut této kategorie, které lze pořídit za rozumné peníze.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i30 kombi
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

blog comments powered by Disqus
reklama