ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda Kodiaq znovu zdražila, přesto má nižší "cenu od". Začíná na 681 900 Kč
7. prosince 2018

reklama
Škoda už potřetí zdražila své velké SUV Kodiaq a to v rozmezí od 16 do 38 tisíc. Přesto jeho nejnižší cena klesla, protože nový motor 1.5 TSI, který nahradil dřívější 1.4 TSI, lze kombinovat s manuálním řazením.

SUV střední třídy Škoda Kodiaq se na českém trhu prodává dva roky a za tu dobu stihlo spoustu změn. Kvůli velkému zájmu o něj letos na podzim už potřetí zdražilo. Zároveň však klesla nejnižší cena, za kterou je ho možné pořídit - a to ze 702 900 korun na 681 900 korun. Jak je to možné?

V roli základního motoru totiž skončil čtyřválec s turbem 1.4 TSI/110 kW a nahradila ho nová pohonná jednotka 1.5 TSI se stejným výkonem. Jenže zatímco čtrnáctistovka se dodávala pouze v kombinaci s automatickou převodovkou, novinku lze pořídit i s manuálním řazením. Proto ten pokles nejnižší ceny, i když srovnatelné varianty zdražily. Aktuálně se nejlevnější Škoda Kodiaq prodává od 681 900 korun, což je jen o čtyři tisíce dráž než při uvedení na trh v roce 2016. Mezi SUV střední třídy nepatří mezi nejdostupnější, ale do desítky nejlevnějších by se vešla. Přesvědčit se můžete v přehledu všech verzí SUV střední třídy s cenou do 700 tisíc korun

Pokud bychom brali v úvahu pouze sedmimístná SUV střední třídy, tak je Kodiaq s tímto počtem sedaček za cenu 704 900 korun druhý nejdostupnější hned po Peugeotu 5008 a na stejné cenovce se svým technicky spřízněným sourozencem Volkswagenem Tiguan Allspace.

Teď tedy k technickým změnám u Škody Kodiaq. Nová patnáctistovka má totožný maximální výkon jako dřívější čtrnáctistovka, a dokonce o dvě deci nižší spotřebu ve srovnatelné verzi s automatickou převodovkou (6,1 l). Tím se řadí mezi nejúspornější SUV střední třídy s benzinovým motorem. Provedení s manuální převodovkou vykazuje laboratorní konzumaci 6,4 l naturalu na 100 km. Základní motor se pojí pouze s pohonem předních kol.

Z ceníku Škody Kodiaq zmizel druhý benzinový motor, silnější 2.0 TSI. Mírné změny nastaly i u naftových motorů 2.0 TDI s výkony 110 a 140 kW (ten silnější lze mít pouze s pohonem všech kol a automatem). Jde však o nepatrné rozdíly ve spotřebě v řádu desetin litru. Kompletní technická data u všech motorů zatím nejsou známá. Nabídka Škody Kodiaq zůstává po zářijových změnách v emisních předpisech omezená a bude se postupně rozšiřovat, až další varianty modelu vyráběného v Kvasinách získají homologaci.

Nejúspornější naftový motor Škody Kodiaq si řekne v podle laboratorních údajů v průměru o pět litrů, nejžravější verze s vyšším výkonem, automatem a pohonem všech kol o 5,6 litru nafty na každých 100 km. To jsou mezi SUV střední třídy průměrné hodnoty. 

Všechny verze Škody Kodiaq proti srovnatelným provedením v předchozím ceníku zdražily - o 16 až 38 tisíc korun podle motoru a výbavy. Některé varianty ale dostaly posílenou standardní výbavu. Například třetí stupeň Style o vyhřívaný volant a navigaci.

Novinku představuje vrcholová výbava Laurin&Klement, která proti verzi Style nabízí za příplatek 107 tisíc korun k dobru mimo jiné kožené čalounění, adaptivní podvozek s volitelnou tuhostí tlumičů, parkovacího asistenta, elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce, hlídání mrtvého úhlu, vyhřívané čelní sklo nebo metalický lak. Nejlevnější Škoda Kodiaq Laurin&Klement stojí s motorem 2.0 TDI/110 kW 1 011 900 korun.

Kompletní ceník Škody Kodiaq si můžete prohlédnout zde, podrobnou recenzi čtěte zde.

V nejbližších týdnech se začne na českém trhu prodávat i nejsilnější a nejdražší verze, sportovně laděný Kodiaq RS s dvakrát přeplňovaným naftovým motorem a základní cenou 1 189 900 korun. Kompletní ceník vozu ale zatím automobilka nezveřejnila.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Rapid dostal modernizované motory, ceny se však letos ještě neměnily
Škoda v reakci na emisní normy modernizovala pohonné jednotky u modelu Rapid. Zároveň opět nabízí automatickou převodovku, tentokrát ale pro výkonnější litrový motor.
Škoda Karoq s novými motory dostala zpět pohon všech kol
Kvůli zářijovému nástupu nové emisní normy byl na čas poměrně zmenšen ceník Škody Karoq. Chyběla například verze s pohonem všech kol. Teď se ale vrací zpět a oblíbené české SUV dostalo i nové motory a výbavy.
reklama
Škoda Octavia navýšila ceny u všech výbav. Začíná na 437 900 Kč.
Nejprodávanější vůz na českém trhu opět zdražil, a to až o 24 tisíc korun. Do nabídky vrací sportovní verzi RS i terénní kombi Scout.
Škoda Fabia mění ceny. Zdražení až o 7 tisíc korun.
Podzimní změny se dotkly další Škodovky. Faceliftovaná Fabia se po čtvrt roce od uvedení na trh zdražila až o 7 000 Kč. Nejlevněji ji pořídíte za 284 900 Kč.
Škoda Superb nabízí nové benzínové motory. Nechybí ani pohon všech kol.
Škoda Superb rozšiřuje nabídku motorizací. Po delší odmlce se manažerský vůz nabízí opět s benzínovými motory. Ceny se takřka neměnily.
Škoda Citigo se opět prodává s motorem na zemní plyn (CNG). Od 274 900 Kč
Nejmenší model automobilky Škoda se po pauze způsobené přechodem na nové emisní normy znovu nabízí s motorem 1.0 G-TEC na zemní plyn. Ceny se nezměnily. Rozšířila se nabídka akčních verzí. Zdražilo Citigo Monte Carlo a některé prvky příplatkové výbavy.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama