ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda Kodiaq byla podruhé zdražena, základní cena už se dostala nad hranici 700 tisíc korun
6. prosince 2017

reklama
Razantní listopadové zdražování Škody Auto se dotklo také staršího z dvojice SUV. Ceny Kodiaqu se plošně zvedly o devět tisíc korun, a tak se základní cena modelu 1.4 TSI/110 kW poprvé přehoupla přes sedm set tisíc korun na 702 900 Kč.

Po zařazení nejvyšších výbav Sportline a Scout je nabídka Kodiaqu kompletní. Vybírat si můžete mezi pěti výbavami a čtyřmi pohonnými jednotkami, což dohromady dává celkem 28 variant. Pouze nejslabší benzonový motor 1.4 TSI/110 kW je k dispozici pouze se samočinnou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem předních kol, ostatní motorizace nabízejí také pohon 4x4. U motoru 2.0 TDI/110 kW máte ještě možnost volby, zda zvolit automat nebo pohon všech kol popřípadě obojí, u obou nejsilnějších motorizací 2.0 TSI/132 kW a 2.0 TDI/140 kW je převodovka DSG a čtyřkolka ve standardu.

Kodiaq je kromě výše zmíněných výbav Scout a Sportline k mání ještě ve výbavách Active, Ambition a Style. Již u základního stupně Active je k dispozici mimo jiné samočinná dvouzónová klimatizace, kůží potažený volant, audiosystém Swing s 6,5palcovým barevným dotykovým displejem a osmi reproduktory, 17palcová kola z lehkých slitin, střešní ližiny, asistent pro rozjezd do kopce, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu a vnějších vyhřívaných zpětných zrcátek, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou proti oslnění a diody pro denní svícení.

Součástí bezpečnostní výbavy je dále kolenní airbag řidiče a systém Front Assist s funkcí automatického brzdění City (do 34 km/h). Za třetí řadu sedadel se připlácí u výbavy Active 23 000 Kč, v případě verzí Ambition a Style je to jen 19 500 korun. Po zdražení o devět tisíc stojí Kodiaq Active s motorem 1.4 TSI/110 a převodovkou DSG 702 900 Kč, což je ve střední třídy SUV již relativně vysoká startovací cena. Podívejte se zde, jaká je konkurence mezi SUV střední třídy do 750 tisíc korun na českém trhu.

Nejlevnější turbodiesel 2.0 TDI/110 kW 4x4 nebo DSG Active již stojí 747 900 Kč, za samočinnou převodovku DSG se u čtyřkolky připlácí 50 tisíc korun. Nejsilnější benzinová varianta 2.0 TSI/132 kW 4x4 DSG v nejnižší výbavě nyní stojí 792 900 korun, nejsilnější turbodiesel 2.0 TDI/140 kW 4x4 DSG přijde na 857 900 Kč.

O 53 tisíc korun dražší výbava Ambition obsahuje nad rámec základní výbavy Active například multimediální systém Bolero s osmipalcovým dotykovým displejem, bezklíčkové startování, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový a světelný senzor, přední mlhové světlomety a integrované ostřikovače světlometů. Z praktických doplňků jmenujme tzv. cargo elementy v zavazadlovém prostoru či deštníky ve dveřích řidiče i spolujezdce, vyjímatelnou LED svítilnu v zavazadelníku a zadní loketní opěrku s průchodem do zavazadlového prostoru. Nejlevější Kodiaq ve výbavě Active s motorem 1.4 TSI/110 DSG přijde na 755 900 korun.

65 tisíc korun si musíte přidat k verzi Ambition, pokud byste chtěli výbavový stupeň Style. Za tyto peníze dostanete ve standardu třeba kompletní LED světlomety (včetně mlhových), systém rozpoznání únavy řidiče, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, bezklíčový přístup, zadní parkovací kameru, 18palcová kola, stříbrné střešní ližiny, palubní počítač s barevným displejem, vyhřívání předních i zadních sedadel a audiosystém Canton s 10 reproduktory, subwooferem a digitálním ekvalizérem. Nejlevnější Kodiaq 1.4 TSI 4x4 nebo DSG ve výbavě Style přijde na 811 900 Kč, vůbec nejdražším Kodiaqem je verze s turbodieselem 2.0 TDI/140 kW 4x4 DSG za 966 900 Kč.

Porovnali jsme Kodiaq Active 2.0 TDI/110 kW 4x4 s konkurencí v podobě modelů Nissan X-Trail, Mazda CX-5 a novým Volkswagenem Tiguan Allspace. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit dle libosti, srovnávat můžete i jiné motorizace, výbavy nebo dokonce celé modely.

Za výbavu Scout, kterou poznáte na první pohled podle speciálních „outdoorových“ designových prvků exteriéru i interiéru, si oproti Style připlatíte 51 tisíc korun. Vedle specifických ochranných prvků na obou náraznících je Kodiaq Scout také vybaven zatmavenými skly od sloupku B dozadu a maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném stylu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a rámečky kolem bočních oken. Ve standardu je dále třeba vyhřívaný volant, 19palcová kola, ambientní osvětlení interiéru, parkovací senzory vpředu i vzadu, čalounění sedadel v kombinaci alcantara/kůže a nechybí zde možnost volby jízdních režimů Drive Mode Select s funkcí Offroad nebo paket pro špatné cesty s ochranou motoru a dalších důležitých součástí pod podlahou vozu.

Kodiaq Scout je k mání pouze jako čtyřkolka a nejlevnější verze s motorem 2.0 TDI/110 kW přijde na 917 900 korun, nejdražší varianta s motorem 2.0 TDI/140 kW 4x4 DSG pak stojí 1 027 900 Kč.

Sportline (na snímku) představuje nejdražší a nejlépe vybavené provedení Kodiaqu. Ve standardu má například 19palcová kola z lehké slitiny, speciální nárazníky vpředu i vzadu a černě lakované prvky karoserie – masku chladiče, střešní nosiče, kryty zpětných zrcátek nebo rámečky kolem bočních oken. Zezadu tuto výbavu poznáte také podle tenké stříbrné lišty integrované ve spodní části nárazníku. Boční ochranné lišty jsou naopak lakované v barvě vozu. Oproti výbavě Scout má Sportline navíc například asistenta pro rozpoznání únavy řidiče Driver Alert, audiosystém s osmipalcovým displejem a navigací, na rok zdarma pak dostanete systém Škoda Connect.

S motorem 1.4 TSI/110 kW DSG přijde Kodiaq ve výbavě Sportline na 880 900 korun, vůbec nejdražší varianta 2.0 TDI/140 kW 4x4 DSG. Ta stojí 1 035 900 Kč.

Kompletní ceník, technická data či rozměry a výbavy Škody Kodiaq si prohlédněte zde. Test najdete zde.

Autor: Jiří Kaloč

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nová Škoda Kodiaq spotřebou a dynamikou nenadchne ani neurazí
Škoda zatím zveřejnila parametry pouze pro Kodiaq s pohonem všech kol. Nabízí se naftový motor 2.0 TDI ve výkonových verzích 110 a 140 kW, nebo benzinová verze 1.4 TSI a 2.0 TSI. Žádná varianta není při porovnání s konkurencí vyloženou hvězdou ani propadákem.
Nissan X-Trail má po faceliftu nižší základní cenu, startuje na 522 tisících
Nissan se v rámci pravidelné omlazovací kúry nezaměřil jen na kompaktní SUV Qashqai, ale i na větší X-Trail. Nová kombinace základní výbavy a benzinového motoru snížila vstupní cenu na 522 400 korun.
reklama
Škoda uvádí na trh Kodiaq ve verzích Scout a Sportline, nejlepší stojí přes milion
Kodiaq s označením Scout a Sportline představila Škoda již v lednu, teprve nyní ale tyto modely přicházejí na trh. Scout s motorem 1.4 TSI 4x4 stojí 863 900 korun, Sportline jen s pohonem předních kol je ještě o osm tisíc korun dražší.
Volkswagen Tiguan Allspace je v základu levnější než Škoda Kodiaq. Začíná na 689 tisících
Nabídka SUV značky Volkswagen se rozrůstá. K Tiguanu a Touaregu se přidává až sedmimístné provedení Allspace prvního jmenovaného. To je navíc blízkým příbuzným Škody Kodiaq. Oproti ní začíná Volkswagen s cenou níže, na 689 tisících korunách.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama