ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Seat proti dieselům: Naftové verze Leonu zdraženy o šest tisíc korun, některé dokonce končí
16. února 2018

reklama
Nejprodávanější model španělské automobilky je na trhu šestým rokem, vloni prošel mezigeneračním faceliftem a nyní se dočkal po dlouhé době nového ceníku, která nepotěší příznivce turbodieselů. Některé varianty naftových motorů končí, ostatní byly zdraženy o šest tisíc korun.

To, co znamená pro Škodu Octavia a pro Volkswagen Golf, to samé očekává Seat od modelové řady Leon. Úspěšná třetí generace tohoto modelu prošla loni velkou modernizací, při které ovšem designéři nenalezli příliš mnoho odvahy, a tak se toho na první pohled moc nezměnilo.

Výraz "na první pohled" je důležitý, protože jinak se těch změn událo docela dost. Leon totiž dostal hodnotněji působící interiér, lepší multimediální systém, novou konektivitu, možnost indukčního dobíjení mobilního telefonu, nastavitelné ambientní osvětlení interiéru nebo širší nabídku asistenčních systémů. Kromě základní výbavy Reference pak dostaly všechny Leony elektronickou parkovací brzdu.

Motorový program oživil litrový tříválec 1.0 TSI/85 kW, přesto Leonu zůstaly původní čtyřválce 1.2 TSI/63 a 81 kW. Naopak pod kapotou se zatím neobjevil nový motor 1.5 TSI EVO/110 kW, který si zatím Volkswagen nechává pro své modely, a tak si zájemce o výkonnější benzinovou variantu musí vystačit s motorem 1.4 TSI ve standardní verzi o výkonu 92 kW nebo s vypínáním poloviny válců (ACT) o výkonu 110 kW, popřípadě upravený na spalování CNG 1.4 TGI/81 kW. V nabídce je i silnější čtyřválec 1.8 TSI/132 kW, který je v podstatě jakýmsi předskokanem do světa sportovních modelů Cupra.

Vznětové agregáty pak zastupuje čtyřválec 1.6 TDI/85 kW a dvoulitry 2.0 TDI/110 a 135 kW. To se však již netýká kupé SC, z jehož nabídky byly odstraněny všechny turbodiesely, ten nejsilnější pak nově najdete v nabídce pětidveřového hatchbacku pouze se sedmistupňovým automatem DSG.

V základu všech modelů je šestistupňová ručně řazená převodovka s výjimkou nejslabšího „benzínu“ 1.2 TSI/63 kW i turbodieselu 1.6 TDI/85 kW, které mají k dispozici pouze pětistupňovou převodovku. Za příplatek 45 tisíc pak lze mít u všech motorů s výjimkou čtyřválce 1.2 TSI/63 kW samočinnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.

Nejlevnější variantou je výbava Reference, zlatou střední cestu představuje výbava Style a nad ní ještě najdete dvě nejdražší varianty FR a Xcellence. Ty se liší spíše svým pojetím, cena je totiž stejná. Zatímco FR má sportovní podvozek a sportovní styling, Xcellence se spíše zaměřuje na design, komfort a moderní technologie.

Základní cena Leonu 1.2 TSI/63 kW Reference je 343 900 Kč. Leon v tomto ohledu nepatří mezi levné modely, ostatně na přehled hatchbacků nižší střední třídy do 350 tisíc korun se podívejte zde. Výbava je přiměřená ale rozhodně ne nadstandardně bohatá. V základu najdete klimatizaci, audiosystém s ovládáním na volantu, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkové centrální zamykání a palubní počítač. Za příplatek 40 tisíc korun můžete mít silnější verzi 1.2 TDSI/81 kW, za dalších 46 tisíc pak tříválec 1.0 TSI/85 kW. Když k tomu přihodíte ještě 23 tisíc, dostane se na cenu nejlevnějšího turbodieselu 1.6 TDI/85 kW, který tak přijde na 452 900 Kč. To je o 6000 korun více než v posledním ceníku z roku 2017.

Lepší výbava Style je o 57 tisíc korun dražší než Reference, ale do základu přidává elektricky otevíratelná okna vpředu i vzadu, asistenta pro rozjezd do kopce, zatmavená okna vzadu, sklopná vnější zpětná zrcátka, tempomat, dvouzónovou klimatizaci, tempomat nebo audiosystém s bluetooth. Za 440 900 Kč je se základním motorem 1.2 TSI/81 kW, o 13 tisíc dražší je motor 1.4 TSI/92kW a o 58 tisíc více stojí úsporná verze 1.4 TGI/81 kW. S moderním tříválcem 1.0 TSI/85 kW stojí výbava Style 476 900 Kč, jediná dieselová varianta 1.6 TDI/85 kW se již dostala nad půlmilonovou hranici (509 900 Kč). Motor 2.0 TDI se v této výbavě nově již nenabízí.

Porovnali jsme Seat Leon 1.4 TSI/92 kW s konkurenčními modely Peugeot 308, Volkswagen Golf a Opel Astra. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit dle libosti, porovnávat lze i jiné výbavy, motorizace nebo dokonce celé modely.

Varianta FR přidává k výbavě Style navíc 17palcová kola z lehkých slitin, sportovní podvozek a upravené nárazníky, dešťový senzor nebo možnost individuálního nastavení jízdních režimů, výbava Xcellence pak nabízí například zadní parkovací senzory, bezklíčový přístup a startování tlačítkem.

I když se výbavou a pojetím liší, cena je u obou provedení stejná. Nejlevnější jsou výbavy FR a Xcellence s motorem 1.4 TSI/92 kW (459 900 Kč), varianta 1.8 TSI/132 kW už stojí 525 900 Kč, turbodiesel 2.0 TDI/110 kW přijde na 560 900 Kč. Vrcholné varianty s turbodieselem 2.0 TDI/135 kW a převodovkou DSG pak stojí 635 900 Kč.

Nabídku hatchbacku v podstatě kopíruje varianta kombi s názvem Leon ST, která je o 267 mm delší ale rozvor má stejný jako u hatchbacku. Kombi si však na rozdíl od hatchbacku můžete pořídit také s pohonem všech kol, což se týká pouze turbodieselu 2.0 TDI/110 kW. U modelu ST navíc zůstala v nabídce i varianta s nejsilnějším turbodieselem 2.0 TDI/135 a manuální převodovkou. Za kombi se připlácí 30 tisíc korun. Speciálním modelem řady ST je outdoorová verze X-Perience s ochranou spodní části karoserie a vyšší světlou výškou, která je k mání pouze s pohonem všech kol. Ta přišla o základní motor 1.4 TSI a aktuálně je k mání pouze s motory 1.8 TSI/132 kW, 2.0 TDI/110 a 135 kW. S manuální převodovkou ji dostanete pouze s motorem 2.0 TDI/110 kW, která stojí 696 900 korun.

Kompletní ceník modelu hatchbacku Leon najdete zde, údaje pro kombi jsou zde.

Autor: Jiří Kaloč

reklama
23. února 2017
Test SEAT Leon
Španělský sympaťák prošel nenápadným faceliftem. Ten mu přinesl hlavně nový motor a modernější výbavu. V testu se dočtete, že jde o zajímavou a hlavně levnější alternativu k Volkswagenu Golf.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK SEAT Leon
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama