ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Seat prodloužil záruku na pět let. Zároveň zdražil. Leon o 14 až 25 tisíc
25. ledna 2019

reklama
Seat prodloužil u všech svých modelů záruku na pět let, nebo 100 tisíc kilometrů - podle toho, co nastane dříve. Současně s tímto krokem ale zvýšil u všech svých modelů ceny.

Seat loni oslavil nejlepší rok v historii, když zákazníkům po celém světě dodal 517 600 vozidel, čímž překonal dosavadní rekord z roku 2000. Na českém trhu to bylo slabší, proti roku 2017 přišel pokles v registracích téměř o dvacet procent. Přesto udržel dvanácté místo v žebříčku nejoblíbenějších značek.

Letos španělská značka pod křídly koncernu Volkswagen přichystala pro české zákazníky novinku: prodlouženou záruku ze dvou na pět let - s omezením na 100 tisíc kilometrů podle toho, co nastane dříve.

Není to ale zdarma. Zároveň s tímto krokem došlo ke zvýšení cen jednotlivých modelů. Minivůz Mii zdražil v rozmezí od 6 do 12 tisíc korun, malá Ibiza o 15 až 23 tisíc, malé SUV Arona o 18 až 23 tisíc, rodinný hatchback a kombík Leon o 14 až 25 tisíc, rodinné SUV Ateca o 21 až 27 tisíc a velkoprostorová Alhambra o 22 až 28 tisíc. Ceníky jednotlivých modelů najdete po kliknutí na aktivní jména.

Dnes se podrobně podíváme na nabídku suverénně nejprodávanějšího seatu v Česku - modelu Leon.

Pětidveřový hatchback se prodává od 365 900 korun s nejslabším benzinovým tříválcovým motorem 1.0 TSI/63 kW a základní výbavou Reference. To je o čtrnáct tisíc dráž než koncem loňského roku. Mezi rodinnými hatchbacky a liftbacky jde stále o poměrně nízkou "cenu od". Přesvědčit se můžete v přehledu všech pětidveřových hatchbacků a liftbacků nižší střední třídy do 400 tisíc korun.

Výbava Reference obsahuje například klimatizaci, rádio s pětipalcovým dotekovým displejem a bluetooth handsfree. Velký odskok je mezi nejslabším motorem a silnější verzí 1.0 TSI/85 kW. Ta už stojí 411 900 korun. V nabídce je i diesel 1.6 TDI/85 kW za 478 900 korun a motor na zemní plyn 1.5 TGI/96 kW za 471 900 korun.

Vyšší výbava Style stojí o 58 tisíc korun více než Reference. Standardem už jsou mimo jiné automatická dvouzónová klimatizace, šestnáctipalcová litá kola (základ má ocelové patnáctky), elektronická uzávěrka diferenciálu XDS na přední nápravě, tempomat,volant potažený kůží a řada dalších vylepšení. Style nelze kombinovat s nejslabším motorem, zato je v nabídce benzinový čtyřválec 1.5 TSI (od 484 900 korun), nebo automatická převodovka pro naftový a plynový pohon.

Nejvyšší výbavy Xcellence a FR lze kombinovat i s nejsilnějším benzinovým motorem 2.0 TSI (od 619 900 korun) a naftovým 2.0 TDI (od 642 900 korun), oba výhradně s automatem DSG.

Kompletní ceník pětidveřového Seatu Leon si prohlédněte zde, podrobnou recenzi čtěte zde.

Kombík prodělal podobné změny. Stojí vždy o třicet tisíc korun víc než hatchback a jeho ceník naleznete zde. Test máte zde.

Prodlouženou záruku a vyšší ceny mají nově i sportovní verze Leon Cupra a Leon ST Cupra, nebo kříženec kombi s SUV Leon X-perience.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama