ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Seat Leon je na českém trhu jako hatchback i kombi. Známe detailní ceny
19. května 2020

reklama
Španělský model z nižší střední třídy se před časem objevil na českém trhu. Nyní jsme ho zanesli i do našeho katalogu. Auto se rovnou prodává ve dvou karosářských verzích, tedy jako hatchback a kombi zvané Sportstourer.

Seat Leon je třetím modelem do trojice koncernových sourozenců k Volkswagenu Golf a Škodě Octavia. Golf se ale zatím nabízí pouze jako hatchback, Octavia naopak místo hatchbacku má liftback. Leon je proto dobrou alternativou pro ty, kteří chtějí tradiční výběr mezi hatchbackem a kombi. Praktičtější verze Sportstourer je navíc jen o 20 tisíc korun dražší než hatchback. Více už ale v ceníku, který je pro oba modely trochu jinak uspořádaný.

Seat Leon začíná na ceně 484 900 korun. Za to dostanete auto v základním provedení Reference s benzinovým tříválcem o výkonu 81 kW. Zajímavé je, že v základu se prodává i dieselová jednotka 2.0 TDI (85 kW), která vyjde na 574 900 korun. Druhá výbava Style má také motor 1.0 TSI, tentokrát už za 519 900 korun. V této variantě se začíná prodávat i slabší verze čtyřválce 1.5 TSI o síle 96 kW za 549 900 korun. I zde je dvoulitrový diesel a to za 609 900 korun.

Ve variantě Xcellence už litrový tříválec nekoupíte. Místo něj jsou tu hned čtyři varianty motoru 1.5 TSI na výběr. Základní 96 kW stojí 594 900 korun, silnější 110 kW pak 619 900 korun. Lze si ale pořídit i mild-hybridní provedení 1.5 eTSI DSG (tedy s automatem) s výkonem 110 kW za 679 900 korun. V této verzi se už také prodává silnější 2.0 TDI a to ve spojení s automatem DSG za 739 900 korun. Všechny motory jsou také dostupné ve sportovně střiženém Leonu FR. Pokud vás zajímají jednotlivé výbavy a další ceny, podívejte se na ceník Leonu, který jsme připravili pod tímto odkazem.

Kombi Seat Leon Sportstourer začíná výš než hatchback. Startovací výbavou je totiž Style a to s motorem 1.5 TSI o výkonu 96 kW. V ní se prodává za 569 900 korun. Ve verzi Xcellence vyjde ten samý motor na 614 900 korun, jeho silnější 110kW verze na 639 900 korun a mild-hybridní 1.5 eTSI DSG na 699 900 korun. Za 2.0 TDI DSG (110 kW) se platí 759 900 korun. Ty samé motory jsou opět dostupné ve verzi FR. Více už v ceníku pod tímto odkazem.

Připravili jsme pro vás i srovnání a to hatchbacku Seat Leon v základní výbavě s Hyundai i30 s přeplňovaným litrovým motorem. Do souboje jsme zapojili ještě jejich souroznece Kiu Ceed a Volkswagen Golf. Výsledek je zde.

Kombi nižší střední třídy je stále zajímavou alternativou ke kompaktním SUV. Tak proč si nějaké nevybrat a rovnou třeba s automatem? Přehled vozů této kategorie s automatickou převodovkou do 750 tisíc korun najdete pod tímto odkazem.

Autor: Jan Markovič

reklama
21. srpna 2017
Test Hyundai i30
Test oblíbeného hatchbacku Hyundai i30 jsme rozšířili o zkušenosti s variantou 1.6 CRDi ve středním výkonu 81 kW. Jde o celkem kultivovaný motor. Jak se dočtete v recenzi, jeho spotřeba nás ale až zas tak neoslnila.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i30
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

blog comments powered by Disqus
reklama