ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Restart značky DS obstarává luxusní SUV střední velikosti s označením 7 Crossback
8. listopadu 2018

reklama
DS 7 Crossback konkuruje vozům SUV prémiových značek, tedy například BMW. Prodává se od 895 tisíc korun. Základní verze disponuje pohonem přední nápravy a naftovým motorem 1.5 BlueHDI/95 kW. V ceně je pětiletá záruka i servis.

Značka DS se nejprve profilovala jako luxusní varianta citroënů, od roku 2014 se z ní stal samostatný výrobce v rámci koncernu PSA. Původní strategie příliš nevyšla, nyní zkusí DS prorazit s mnohem svébytnějšími produkty na bázi SUV a bude se prodávat v samostatných prodejnách. Ta první a zatím jediná v Česku se otevře v Praze na Černém Mostě na konci listopadu. Už nyní si ale mohou zákazníci objednávat nový model, který odstartuje další kapitolu značky DS. Jde o SUV střední třídy s označením 7 Crossback. Současně s ním se bude ještě doprodávat model DS3, který ale příští rok nahradí kompaktní SUV DS3 Crossback. Modely DS4 a DS5 se již pořídit nedají.

Ale zpět k nové DS 7 Crossback. Jde o jedno z nejkratších SUV střední třídy, na délku měří 4,57 m. Subjektivně ale působí mnohem větším dojmem. Lákat chce na avantgardní design, luxusní materiály, pokročilé technologie a dobrý poměr ceny a výbavy včetně záruky a servisních služeb. Půjde o konkurenci prémiových značek, tedy Alfy Romeo, Audi, BMW, Lexusu, Mercedesu, Range Roveru či Volva. Nejblíže cenou a filozofií je mu podle nás model Lexus NX. Ještě blíže mu bude příští rok, kdy dostane DS 7 Crossback i verzi plug-in hybrid a tedy částečně elektrický pohon, jehož síla se bude přenášet na všechna čtyři kola.

V tuto chvíli se DS7 Crossback nabízí se čtyřválcovými benzinovými a naftovými motory. Pouze základní dieselová verze 1.5 BlueHDI nabízí na výběr šestistupňové manuální řazení, nebo osmistupňový automat. Všechna ostatní provedení, tedy dvě výkonové verze benzinové šestnáctistovky s turbem a naftový dvoulitr, se nabízejí výhradně se samočinnou převodovkou.

Při porovnání parametrů motorů DS 7 Crossback s ostatními SUV střední třídy vyniká nízká spotřeba obou verzí benzinové šestnáctistovky (5,9 l/100 km), a zejména naftové patnáctistovky (4,1 l/100 km). Benzinové motory navíc dělají z DS 7 Crossback slušně dynamické středně velké SUV, s naftovou patnáctistovkou patří v tomto ohledu k podprůměru. Naftový dvoulitr také potěší úsporností (4,9 l/100 km) a zároveň solidní svižností. Porovnávat parametry motorů nové DS 7 Crossback s ostatními SUV střední třídy můžete zde.

Díky ceně 895 tisíc korun je aktuálně DS 7 Crossback nejdostupnějším prémiovým SUV střední třídy. Bez ohledu na "prémiovost" značky by se ale nedostal ani mezi deset nejlevnějších. Přesvědčit se můžete v přehledu všech verzí SUV střední třídy s cenou do jednoho milionu korun.

DS 7 Crossback za 895 tisíc korun disponuje velmi bohatou výbavou. Ta zahrnuje například klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou různých zónách, devatenáctipalcová litá kola, přístrojový štít v podobě více než dvanáctipalcového displeje, multimediální systém s osmipalcovým barevným dotekovým displejem na středovém sloupku a osmi reproduktory, xenonové přední a LED zadní světlomety, zadní parkovací senzory, elektricky ovládanou bederní opěrku u sedadla řidiče, bezpečnostní prvky v podobě samočinného brzdění v případě hrozby kolize, varování před neúmyslným opuštěním pruhu nebo rozeznávání dopravních značek omezujících rychlost, dále mimo jiné bezklíčové startování vozu, hliníkové pedály, částečné LED osvětlení interiéru a spoustu dalších věcí, za které se u konkurence připlácí. Filozofií značky je, že neexistuje základní provedení typu "žebrák", ale pouze plnohodnotné vozy, za které se výrobce nemusí stydět. V ceně je i pětiletá záruka omezená 100 000 ujetými kilometry a po stejnou dobu i servis a výměna opotřebených dílů. Zdarma je rovněž služba DS Valet zajišťující, že si servisní technik pro vaše auto přijede a zanechá vám na místě náhradní vůz. Díky tomu není tak velký problém, že v Česku aktuálně existuje jediné dealerství značky.

V dalších stupních výbavy nebo za příplatek lze mít například noční vidění, adaptivní full LED světlomety s dosvitem až 520 metrů, nastavitelné odpružení tlumičů s funkcí monitorování vozovky pomocí kamery a přípravou tlumičů na blížící se nerovnosti i spoustu dalších technických vychytávek, které v současnosti nejsou příliš běžné ani u prémiových SUV střední třídy.

Porovnali jsme nejlevnější DS 7 Crossback 1.5 BlueHDI Performance Line s neprémiovými zástupci - Fordem Kuga a Hondou CR-V. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

DS 7 Crossback s benzinovým motorem 1.6 PureTech, automatickou převodovkou a výbavou Performance Line jsme porovnali s hybridním Lexusem NX a Škodou Kodiaq - podívejte se zde.

Kompletní ceník modelu DS 7 Crossback můžete studovat zde. Podrobnou recenzi této novinky přivezeme v nejbližších měsících.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Subaru XV přichazí na český trh v nové generaci. Terénní Impreza začíná na 590 tisících
Minulá generace Subaru XV byla jediným derivátem Imprezy, který se prodával na českém trhu. S příchodem nástupce se situace změnila, do showroomů japonské značky se kompaktní Impreza vrátila. SUV XV z ní nicméně nevypadlo a v novém vydání přijíždí jen pár týdnů po výchozím modelu.
Nové Audi Q3 versus staré. Srovnali jsme podrobně oba vozy
SUV Audi Q3 přijíždí ve své druhé generaci. Z malého auta vyrostl vůz vyloženě vhodný pro rodiny. Nejen díky zvětšení svých rozměrů, ale třeba i kvůli variabilitě. Nabízí také zajímavé motory. V čem všem je lepší než předchůdce? Porovnali jsme hlavní parametry.
reklama
Nové BMW X4 proti předchůdci vyrostlo a je dostupné pouze s automatickou převodovkou
Druhá generace BMW X4 proti předchůdci nabobtnala. Zlepšení jsme naměřili i v některých parametrech interiéru. Zároveň je nová X4 dražší a lépe vybavená než první vydání křížence SUV a kupé střední třídy.
Nissan Qashqai dostal nový benzinový turbomotor 1.3 DIG-T. Nahrazuje dvanáctistovku i šestnáctistovku
Nissan Qashqai má nový základní motor. Benzinová pohonná jednotka s turbem 1.3 DIG-T/103 kW stojí s výbavou Acenta 489 tisíc korun. Oblíbené rodinné SUV si polepší také o nový multimediální systém NissanConnect.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama