ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Renault uvedl na trh omlazený Captur. Poprvé představuje luxusní výbavu Initiale Paris
13. května 2017

reklama
Malé SUV především do města zaujalo designem a proti Cliu i o něco větším vnitřním prostorem. Nedávný facelift lehce vyhladil vrásky, přidal něco z moderních informačních technologií a výrazně změnil skladbu výbavových stupňů.

Již několik let má francouzská automobilka jasně vymezený designový styl předních partií svých modelů a nic na tom nezměnila ani modernizace oblíbeného SUV, které se zatím letos vejde i mezi 25 nejoblíbenějších aut našeho trhu. Jejich přehled najdete zde.

Výrazné logo na zmodernizované masce chladiče má kolem sebe lištu, která přechází v nová přední světla. Ta jsou od třetí výbavy Intens LED diodová, což není v této třídě běžné. Níže v nárazníku jsou diody pro denní svícení ve tvaru písmene C, které jsou již v základní výbavě. Osvěžena byla nabídka litých kol a laků karosérie, stejně jako nabídka barevných kombinací v interiéru.

Uvnitř je vedle kvalitnějších plastů a zpracování novinkou především multimediální a navigační systém R-Link Evolution s rozhraním Android Auto (na vybraných trzích mimo ČR je k dispozici i Apple CarPlay) a dynamickým plánováním trasy podle aktuální dopravní situace. Pro výbavu Intens je systém součástí paketu R-Link, výbava X-MOD jej má v základu. V kombinaci s R-Linkem Evolution je možné zvolit i audiosystém Bose se sedmi reproduktory, a to pro Intens v paketu Bose nebo výbavu Initiale Paris v základu.

Motorová paleta zůstala na první pohled beze změn. Základem je tříválec 0.9 TCe o výkonu 66 kW, výše je čtyřválec 1.2 TCe o výkonu 87 kW. Ten lze vedle šestistupňové manuální převodovky mít i se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Nejslabší jednotka má ručně řazenou skříň s pěti stupni. Turbodiesel 1.5 dCi o výkonu 66 kW si v kombinaci s pětistupňovým manuálním ústrojím polepšil v kombinované spotřebě o 0,1 l/100 km na 3,6 l/100 km, takže patří mezi nejúspornější SUV na trhu, jak se můžete přesvědčit v přehledných porovnávacích tabulkách zde. O stejnou hodnotu, na 3,4 l/100 km, klesla spotřeba i mimo město, naopak ve městě si nyní Captur nárokuje 4,0 l/100 km, což je o deci více. K dispozici je motor i se šestistupňovým EDC. Silnější 1.5 dCi má stále 81 kW a šestistupňové ruční řazení, o 2 km/h se však snížila maximální rychlost.

Zatímco starý Captur nabízel výbavové stupně Life, Advantage, Limited, Intens, X-MOD a Night&Day, novinka nabídku výrazně zjednodušila. Základní Life zůstal, místo dvou dalších linií je ale jen jedna zvaná Zen. Intens a X-MOD opět v ceníku zůstaly, vrcholem je ale nově podobně jako u Talismanu nebo Espacu verze Initiale Paris.

Základní výbava Life je k dispozici jen s 0.9 TCe za 314 900 korun, což je o 5 tisíc více než doposud. Přesto patří Captur mezi nejdostupnější SUV na trhu, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech SUV do 350 tisíc korun. Součástí Capturu Zen nejsou v porovnání s verzí po faceliftu žádné nové prvky, stále tak dostanete třeba čelní, boční a hlavové airbagy, tempomat, elektrická okna vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, palubní počítač nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Manuální klimatizace je spolu s rádiem se čtveřicí reproduktorů součástí paketu Advantage za 20 tisíc korun. Na porovnání základní verze Renaultu Captur s Peugeotem 2008 a Nissanem Juke se podívejte zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. 

Nový stupeň Renaultu Captur označovaný Zen je k dispozici se všemi motory s výjimkou silnějšího turbodieselu. Ve výbavě najdeme navíc například rádio se čtyřmi reproduktory a CD a MP3 přehrávačem nebo manuální klimatizaci. V porovnání se starší výbavou Advantage má Zen navíc dále mlhovky, kožený volant a 16palcová kola z lehkých slitin, na druhou stranu v porovnání s výbavou Limited nový stupeň ztratil navigaci, zadní parkovací senzory, zatmavená zadní boční okna nebo multifunkční volant. Základní cena je 342 900 korun, to je o 17 tisíc více než v případě někdejší výbavy Advantage a o 7 tisíc méně než u někdejší výbavy Limited. Silnější TCe znamená navíc 25 tisíc korun, automat EDC další 30 tisíc. Turbodiesel přijde na 412 900 korun, automat je u něj s příplatkem 35 tisíc korun.

Captur Intens má navíc například dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná zrcátka, automatickou klimatizaci, multimediální a navigační systém Media Nav Evolution, multifunkční volant, hands-free kartu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček a full-LED světlomety. Nabídka motorů je stejná jako u linie Zen, příplatek činí 55 tisíc korun. Před faceliftem byly srovnatelné verze o 15 až 18 tisíc korun levnější, 1.5 dCi s automatem EDC je v této výbavě novinkou.

Stupeň X-MOD je jako jediný dostupný se všemi nabízenými motorizacemi. Oproti Capturu Intens obsahuje tato linie navíc především kontrolu trakce Extended Grip se třemi nastavitelnými režimy a robustnější ztvárnění obou nárazníků. Vzdáleně tak tento model supluje u nás nedostupný pohon všech čtyř kol. Dále jsou ve výbavě i multimediální a navigační systém R-Link Evolution s online připojením, rozhraním Android Auto, navigací TomTom v reálném čase a audiosystémem Arkamys se šesti reproduktory, LED osvětlení interiéru vpředu nebo zatmavená zadní boční okna. Nejlevnější verze s tříválcem 0.9 TCe přijde na 427 900 korun, nejdražší je naopak 1.5 dCi/66 kW EDC s cenou od 532 900 korun. Porovnali jsme Captur X-MOD 1.5 dCi/81 kW s Citroënem C4 Cactus 1.6 BlueHDi/73 kW v akční edici Rip Curl, který také disponuje kontrolou trakce s nastavitelnými režimy. Najdete ho zde.

Úplně nejvýše je v případě Capturu posazená výbava Initiale Paris, která nahradila stupeň Night & Day. V porovnání s ním je o 77 až 80 tisíc korun dražší. Podobně jako třeba u Talismanu nebo Espacu má i vrcholný Captur zvnějšku specifická loga, řadu chromovaných detailů, 17palcová kola v unikátním designu a čalounění sedadel a volantu kůží Nappa. Oproti linii X-MOD je ve výbavě navíc sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent, kamera i senzory, vyhřívání předních sedadel nebo audio Bose se sedmi reproduktory. Jeho systém R-Link Evolution ale postrádá Android Auto i navigaci v reálném čase. Captur Initiale Paris je dostupný jen s 1.2 TCe, slabší 1.5 dCi s automatem a silnější 1.5 dCi. Jeho cena začíná na 519 900 korunách. Porovnali jsme vrcholný Captur 1.2 TCe/87 kW Initiale Paris s prémiovým Audi Q2 1.0 TFSI/85 kW. Podívejte se zde. Kompletní ceník faceliftovaného Renaultu Captur naleznete zde.

reklama
17. prosince 2014
Test Renault Captur
Renault Captur Helly Hansen je nejlépe vybavenou verzí populárního křížence hatchbacku, víceúčelového vozu MPV a terénního auta. Od ostatních provedení se liší nejen vizáží, ale také jízdními vlastnostmi.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Renault Captur
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama