ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Renault uvedl na trh omlazený Captur. Poprvé představuje luxusní výbavu Initiale Paris
13. května 2017

reklama
Malé SUV především do města zaujalo designem a proti Cliu i o něco větším vnitřním prostorem. Nedávný facelift lehce vyhladil vrásky, přidal něco z moderních informačních technologií a výrazně změnil skladbu výbavových stupňů.

Již několik let má francouzská automobilka jasně vymezený designový styl předních partií svých modelů a nic na tom nezměnila ani modernizace oblíbeného SUV, které se zatím letos vejde i mezi 25 nejoblíbenějších aut našeho trhu. Jejich přehled najdete zde.

Výrazné logo na zmodernizované masce chladiče má kolem sebe lištu, která přechází v nová přední světla. Ta jsou od třetí výbavy Intens LED diodová, což není v této třídě běžné. Níže v nárazníku jsou diody pro denní svícení ve tvaru písmene C, které jsou již v základní výbavě. Osvěžena byla nabídka litých kol a laků karosérie, stejně jako nabídka barevných kombinací v interiéru.

Uvnitř je vedle kvalitnějších plastů a zpracování novinkou především multimediální a navigační systém R-Link Evolution s rozhraním Android Auto (na vybraných trzích mimo ČR je k dispozici i Apple CarPlay) a dynamickým plánováním trasy podle aktuální dopravní situace. Pro výbavu Intens je systém součástí paketu R-Link, výbava X-MOD jej má v základu. V kombinaci s R-Linkem Evolution je možné zvolit i audiosystém Bose se sedmi reproduktory, a to pro Intens v paketu Bose nebo výbavu Initiale Paris v základu.

Motorová paleta zůstala na první pohled beze změn. Základem je tříválec 0.9 TCe o výkonu 66 kW, výše je čtyřválec 1.2 TCe o výkonu 87 kW. Ten lze vedle šestistupňové manuální převodovky mít i se šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Nejslabší jednotka má ručně řazenou skříň s pěti stupni. Turbodiesel 1.5 dCi o výkonu 66 kW si v kombinaci s pětistupňovým manuálním ústrojím polepšil v kombinované spotřebě o 0,1 l/100 km na 3,6 l/100 km, takže patří mezi nejúspornější SUV na trhu, jak se můžete přesvědčit v přehledných porovnávacích tabulkách zde. O stejnou hodnotu, na 3,4 l/100 km, klesla spotřeba i mimo město, naopak ve městě si nyní Captur nárokuje 4,0 l/100 km, což je o deci více. K dispozici je motor i se šestistupňovým EDC. Silnější 1.5 dCi má stále 81 kW a šestistupňové ruční řazení, o 2 km/h se však snížila maximální rychlost.

Zatímco starý Captur nabízel výbavové stupně Life, Advantage, Limited, Intens, X-MOD a Night&Day, novinka nabídku výrazně zjednodušila. Základní Life zůstal, místo dvou dalších linií je ale jen jedna zvaná Zen. Intens a X-MOD opět v ceníku zůstaly, vrcholem je ale nově podobně jako u Talismanu nebo Espacu verze Initiale Paris.

Základní výbava Life je k dispozici jen s 0.9 TCe za 314 900 korun, což je o 5 tisíc více než doposud. Přesto patří Captur mezi nejdostupnější SUV na trhu, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech SUV do 350 tisíc korun. Součástí Capturu Zen nejsou v porovnání s verzí po faceliftu žádné nové prvky, stále tak dostanete třeba čelní, boční a hlavové airbagy, tempomat, elektrická okna vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, palubní počítač nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Manuální klimatizace je spolu s rádiem se čtveřicí reproduktorů součástí paketu Advantage za 20 tisíc korun. Na porovnání základní verze Renaultu Captur s Peugeotem 2008 a Nissanem Juke se podívejte zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. 

Nový stupeň Renaultu Captur označovaný Zen je k dispozici se všemi motory s výjimkou silnějšího turbodieselu. Ve výbavě najdeme navíc například rádio se čtyřmi reproduktory a CD a MP3 přehrávačem nebo manuální klimatizaci. V porovnání se starší výbavou Advantage má Zen navíc dále mlhovky, kožený volant a 16palcová kola z lehkých slitin, na druhou stranu v porovnání s výbavou Limited nový stupeň ztratil navigaci, zadní parkovací senzory, zatmavená zadní boční okna nebo multifunkční volant. Základní cena je 342 900 korun, to je o 17 tisíc více než v případě někdejší výbavy Advantage a o 7 tisíc méně než u někdejší výbavy Limited. Silnější TCe znamená navíc 25 tisíc korun, automat EDC další 30 tisíc. Turbodiesel přijde na 412 900 korun, automat je u něj s příplatkem 35 tisíc korun.

Captur Intens má navíc například dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná zrcátka, automatickou klimatizaci, multimediální a navigační systém Media Nav Evolution, multifunkční volant, hands-free kartu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček a full-LED světlomety. Nabídka motorů je stejná jako u linie Zen, příplatek činí 55 tisíc korun. Před faceliftem byly srovnatelné verze o 15 až 18 tisíc korun levnější, 1.5 dCi s automatem EDC je v této výbavě novinkou.

Stupeň X-MOD je jako jediný dostupný se všemi nabízenými motorizacemi. Oproti Capturu Intens obsahuje tato linie navíc především kontrolu trakce Extended Grip se třemi nastavitelnými režimy a robustnější ztvárnění obou nárazníků. Vzdáleně tak tento model supluje u nás nedostupný pohon všech čtyř kol. Dále jsou ve výbavě i multimediální a navigační systém R-Link Evolution s online připojením, rozhraním Android Auto, navigací TomTom v reálném čase a audiosystémem Arkamys se šesti reproduktory, LED osvětlení interiéru vpředu nebo zatmavená zadní boční okna. Nejlevnější verze s tříválcem 0.9 TCe přijde na 427 900 korun, nejdražší je naopak 1.5 dCi/66 kW EDC s cenou od 532 900 korun. Porovnali jsme Captur X-MOD 1.5 dCi/81 kW s Citroënem C4 Cactus 1.6 BlueHDi/73 kW v akční edici Rip Curl, který také disponuje kontrolou trakce s nastavitelnými režimy. Najdete ho zde.

Úplně nejvýše je v případě Capturu posazená výbava Initiale Paris, která nahradila stupeň Night & Day. V porovnání s ním je o 77 až 80 tisíc korun dražší. Podobně jako třeba u Talismanu nebo Espacu má i vrcholný Captur zvnějšku specifická loga, řadu chromovaných detailů, 17palcová kola v unikátním designu a čalounění sedadel a volantu kůží Nappa. Oproti linii X-MOD je ve výbavě navíc sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent, kamera i senzory, vyhřívání předních sedadel nebo audio Bose se sedmi reproduktory. Jeho systém R-Link Evolution ale postrádá Android Auto i navigaci v reálném čase. Captur Initiale Paris je dostupný jen s 1.2 TCe, slabší 1.5 dCi s automatem a silnější 1.5 dCi. Jeho cena začíná na 519 900 korunách. Porovnali jsme vrcholný Captur 1.2 TCe/87 kW Initiale Paris s prémiovým Audi Q2 1.0 TFSI/85 kW. Podívejte se zde. Kompletní ceník faceliftovaného Renaultu Captur naleznete zde.

reklama
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Renault Captur
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama