ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Renault Talisman Magnetic: nová luxusní výbava francouzské limuzíny
8. října 2017

reklama
Francouzský sedan a kombi střední třídy má nový ceník. Ceny se měnily nahoru i dolů podle výbav, nová výbava Magnetic je po Initiale Paris druhá nejdražší. V základu Talisman přijde na 629 900 korun.

Renault Talisman je na trhu od roku 2015 a za tu dobu v Evropě velkou díru do světa neudělal. Renault se dlouhá léta snaží prorazit ve střední třídě, ale nepomohla mu ani změna jména a zřejmě ani skutečnost, že náběh sériové výroby ve francouzském Douai probíhal pod dohledem expertů koncernu Daimler. Zájemce o tento manažerský automobil zřejmě neláká ani nabídka motorizací. K dispozici jsou totiž pouze čtyřválce o zdvihovém objemu 1,6 litru. Za devět měsíců letošního roku si Talisman pořídilo pouhých 206 zájemců, v září se například objevilo v registracích jen šest exemplářů. Díky tomu se tento model pohybuje v absolutním pořadí prodejů jednotlivých modelů na hranici třetí stovky, což rozhodně neodpovídá jeho kvalitám.

U Renaultu se proto rozhodli trochu „překopat“ ceník. Je samozřejmě diskutabilní, zda to způsobí nějakou změnu v myšlení zákazníků, ale pojďme si aktuální nabídku tohoto modelu rozebrat. Talisman je k mání buď jako klasický tříprostorový sedan nebo jako mnohem praktičtější kombi, které je o 30 tisíc korun dražší. Výbavy i motorizace jsou pro sedan i kombi stejné, proto se v rámci zjednodušení budeme dále bavit pouze o sedanu. Aktuálně je základní cena Renaultu Talisman stanovena na 629 900 korun. To není zrovna málo, podobně vybavená konkurence je totiž mnohem levnější. Podívejte se na přehled všech modelu střední třídy do 700 tisíc korun.

Nejlevnější verze má pod kapotou turbodiesel 1.6 dCi/81 kW a výbavu Life, která obsahuje například dvouzónovou samočinnou klimatizaci, rádio s bluetooth, kůží potažený multifunkční volant nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Automobil dostanete na 16palcových ocelových kolech, za litá si musíte připlatit 10 tisíc korun. Potěší pětiletá záruka, která je však omezená 150 tisíci ujetými kilometry.

Mnohem lépe je na tom druhý stupeň Zen, který byl zlevněn o 10 tisíc korun a s motory 1.6 TCe/110 kW se samočinnou převodovkou EDC a 1.6 dCi/96 kW jej dostanete za 689 900 korun. Oproti verzi Life má provedení Zen již 17palcová kola z lehkých slitin, multimediální a navigační systém R-Link se sedmipalcovým na šířku umístěným barevným dotykovým displejem, bezklíčový přístup a kartu místo sklopného klíče, přední mlhové světlomety, parkovací senzory nebo systém Renault Multi Sense umožňující individuální nastavení vozu z hlediska jeho jízdních vlastností a výkonů. Pro náročnější zákazníky, kteří vyžadují hlavně výkon a spokojí se se skromnější výbavou je k dispozici ještě motor 1.6 dCi/118 kW v kombinaci se samočinnou převodovkou za 764 900 korun.

Nejvíce variant motorů i převodovek najdete u výbavy Intens, která však byla zdražena o 10 tisíc korun, a nejlevněji přijde na 749 900 korun s motory 1.6 TCe/110 kW EDC a 1.6 dCi/96 kW. Novinkou je kombinace turbodieselu 1.6 dCi/96 kW s samočinné převodovky EDC, k mání je zde i nejvýkonnější benzinová motoriazce 1.6 TCe/147 kW kombinovaná se sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou.

Výbava Intens oproti Zen obsahuje například 18palcová kola, parkovací senzory vpředu, diodové přední světlomety LED Pure Vision, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, ambientní osvětlení interiéru v několika volitelných odstínech a multimediální systém R-Link 2 s navigací a 8,7palcovým vertikálně umístěným displejem na středovém panelu.

Z výbavy Intens vychází i nová výbava Magnetic, která je sice o 80 tisíc korun dražší, ale obsahuje mnohem větší porci výbavy. Ve standardu je například paket 4Control, za který byste u výbavy Intens zaplatili navíc 40 tisíc korun. Ten obsahuje systém aktivního řízení zadních kol, nastavitelné tlumiče a zatmavená zadní skla. Dále je ve výbavě kožené čalounění, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a ventilovaná sedadla vpředu (u řidiče s pamětí) s masážní funkcí, což stojí u výbavy Intens celkem 105 tisíc korun. Výbava Magnetic se kombinuje s motory 1.6 TCe/147 kW EDC za 879 900 korun a 1.6 dCi/118 kW EDC za 904 900 korun.

Porovnali jsme Talisman 1.6 dCi/118 kW Magnetic s podobně vybavenými modely Ford Mondeo, Opel Insignia a Volkswagen Passat - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Špičkové provedení Talisman Initiale Paris bylo zdraženo o 5000 korun, což by mělo vyvážit rozšíření výbavy o systém sledování mrtvého úhlu a parkovací kameru. Jinak je ve standardu oproti výbavě Magnetic navíc například černé kožené čalounění Nappa, 19palcová kola z lehkých slitin, komfortní sedadla se speciálními opěrkami Relax, osvětlení nástupního prostoru, audiosystém Bose s 13 reproduktory, adaptivní tempomat, head-up displej a speciální černý metalický odstín karoserie. Talisman Initiale Paris je k mání se stejnými motorizacemi jako provedení Magnetic, stojí však přesně o 100 tisíc korun více.

Kompletní ceník Renaultu Talisman naleznete zde. údaje k Renaultu Talisman Grandtour jsou k dispozici zde.

Autor: Jiří Kaloč

reklama
6. února 2016
Test Renault Talisman
Recenzi nové vlajkové lodi značky Renault v Evropě jsme obohatili testem reálné spotřeby verze s nejsilnějším naftovým motorem v zimních podmínkách tuzemského provozu. Zkoušeli jsme Renault Talisman 1.6 dCi/118 kW.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Renault Talisman
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Registrace nových automobilů: Překvapivým skokanem února je Renault
Únorové registrace aut se oproti loňsku zvýšily, ale pouze o necelých šest procent. Lídrem zůstává Škoda s podílem 29,23 %, skokanem měsíce je Renault, který v lednu z „top ten“ vypadl a nyní se vrací na páté místo.
Čtvrté zdražení Škody Superb posunuje ceny o 10 až 13 tisíc korun, nejlevnější stojí 640 900 Kč
Dubnová úprava ceníků Škody Auto znamená zdražení všech modelových řad, vlajkovou loď nevyjímaje. Jde už o čtvrté zdražení třetí generace Superbu od jeho uvedení na trh.
reklama
Opel uvádí náhradu za velké SUV, Insignia Country Tourer stojí 650 tisíc
Velké SUV Opel zatím v nabídce nemá, jeho pozici ale částečně supluje Insignia Country Tourer. Ta je v základu klasickým kombi, má ovšem vyšší světlou výšku a plastové obložení spodní části karosérie. Nyní vůz vstupuje na český trh s cenami od 650 tisíc korun.
Renault Clio: zlevnění přeplňovaných benzinových motorů a zimní gumy zdarma
Clio patří mezi nejpopulárnější malé vozy a spolu s Hyundai i20 od Dacií Sandero stíhá v prodejích suverénní mladoboleslavské duo Fabia-Rapid. Nyní u Renaultu přicházejí se slevou 10 tisíc korun na motory TCe a nabízejí při využití financování zimní pneumatiky zdarma.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama