ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Renault Mégane: cena již od 259 900 Kč, nové diesely
6. října 2010

reklama
Renault Mégane zlevnil v základním provedení Generation o 10 000 Kč a jeho nová nejnižší cena činí 259 900 Kč. Všechny dieselové motory splňují normy Euro 5. Ty nové mají většinou lepší parametry a jsou o 10 tisíc dražší.

Renault Mégane zlevnil v základním provedení Generation o 10 000 Kč a jeho nová nejnižší cena činí 259 900 Kč. Všechny dieselové motory splňují normy Euro 5. Ty nové mají většinou lepší parametry a jsou o 10 tisíc dražší.

Sleva 10 tisíc se týká u nejnižšího provedení Generation kromě benzinové šestnáctistovky i dieselu 1.5 dCi/66 kW. Nejlevnější pětidveřový naftový Mégane tak v říjnu stojí 319 900 Kč.

I přesto se podle nás víc vyplatí o stupeň vyšší výbava Authentique. Příplatek za ní činí ve shodných motorizacích jen 15 tisíc.

Výbava Generation se proti Authentique liší například v tom, že má černá vnější zpětná zrcátka místo lakovaných v barvě karoserie, klasický klíček místo karty, chybí ji podélně nastavitelný volant, elektrické nastavování a vyhřívání vnějších zpětných zrcátek. Zadní sedadla nejsou dělená, ale vcelku. Nelze si také připlatit za stabilizační systém.

Navíc mají motory u výbavy Generation podle výrobce horší dynamické parametry než v ostatních výbavách.

Tři turbodiesely Méganu nově splňují emisní limity Euro 5. U základní naftové patnáctistovky výkon vzrostl ze 63 na 66 kW, maximální rychlost o 5 km/h na 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km je lepší o 0,4 s (12,5 s). Spotřeba přitom o desetinu klesla (4,4 l).

Také silnější motor 1.5 dCi disponuje nyní o 3 kW vyšším výkonem (81 kW) a o 0,4 s lepší dynamikou při sprintu z místa na stovku (10,5 s). I u něj se spotřeba snížila o desetinu na 4,4 l. Oba motory 1.5 dCi tak patří mezi kompakty k těm nejúspornějším.

Změnou z emisního limitu Euro 4 na Euro 5 prošel i motor 1.9 dCi. Zde se to ale obešlo bez velkých úprav v technických datech. O desetinku se zvýšila spotřeba v mimoměstském provozu, jinak vše zůstalo při starém. Možná i proto tento motor zdražil pouze o 5000 Kč, kdežto patnáctistovky proti předchozím motorům o 10 000 Kč. Je třeba si uvědomit, že motory dostaly navíc filtry pevných částic zachytávající rakovinotvorné saze.

Zdražil i motor 1.5 dCi/81 kW ve spojení s automatickou převodovkou EDC. Ten ale žádnou změnou neprošel, protože Euro 5 už dříve splňoval. Příplatek 10 000 Kč se mu ale nevyhnul.

Změny u turbodieselů se týkají nejen pětidveřového hatchbacku, ale i kombi a třídveřového Coupé. U všech karosářských verzí proběhly přibližně ve stejných intencích. Nyní všechny motory Méganu splňují emisní normu Euro 5.

Kompletní ceník s přehledem prvků standardní i příplatkové výbavy, technická data, barvy, fotografie, ale i výsledky nárazových testů nebo prodeje na českém trhu najdete v sekci Autodata (pro pětidveřové provedení po kliknutí zde). Model je také možné porovnávat s konkurenty podle více než 200 libovolně zvolených parametrů.

Podrobné testy všech karosářských variant Renaultu Mégane objevíte v sekci Autoblok. Přímo na test pětidveřového hatchbacku se dostanete po kliknutí zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama