ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Renault Kadjar je dražší, ale dostal novou výbavu Adventure a motor 1.6 TCe
27. června 2017

reklama
Ceník Renaultu Kadjar prodělal od dubna do začátku léta několik změn. Kromě zdražení zmizela výbava Night&Day, objevila se nová Adventure, přibyl motor 1.6 TCe a nově byl také zvýšen bonus při výkupu starého vozu z deseti na třicet tisíc korun.

Kompaktní SUV od Renaultu postavené na základu úspěšného Nissanu Qashqai už v Česku krájí svou druhou sezónu. Dávno se již etablovalo mezi zavedenou konkurencí a jeho spokojených majitelů přibývá. Jenže zájem asi není takový, jaký po masivní reklamní kampani u Renaultu očekávali. Hodně naznačí srovnání s japonským protějškem. V květnu si francouzskou variaci japonského bestseleru zaregistrovalo 68 nových majitelů, zatímco u Nissanu zaznamenali 368 nových registrací a za celý letošní rok se modelu Qashqai prodalo bezmála čtyřikrát více (celkem 1407 oproti 368).

Motorový program Kadjaru, který s nissanem sdílí společnou platformu a dvě třetiny dílů, tvořil jeden zážehový a dva vznětové motory. Základem nabídky byl zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.2 TCe/96 kW s pohonem předních kol a ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, naftovou alternativu představovaly čtyřválce 1.5 dCi/81 kW a 1.6 dCi/96 kW. Oba slabší motory byly v nabídce také se šestistupňovým automatem EDC, silnější turbodiesel pak také s pohonem všech kol.

To se nemění, motorový program však rozšiřuje nový zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 TCe/120 kW dodávaný výhradně se šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol. Kadjar s novým motor je nyní nejsvižnější z celé modelové řady. Z klidu na 100 km/h to zvládne za 9,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 205 km/h. Přitom by si měl vystačit v kombinovaném provozu s 6,2 litry na 100 km. Podívejte se na srovnání parametrů zážehových motorů ve třídě kompaktních SUV v přehledných tabulkách – zde.

Nejlevnějším modelem nabídky je výbavová varianta Life, která se dodává výhradně s motorem 1.2 TCe/96 kW a přijde na 479 900 korun. To představuje docela citelné zdražení o 15 tisíc korun. V ceně je mimo jiné asistent pro rozjezd do kopce, omezovač rychlosti a tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, okna vpředu i vzadu elektricky ovládaná, klimatizace, palubní počítač, tempomat a audiosystém ovládaný u volantu s možností přípojení přes rozhraní bluetooth. Vůz se bohužel dodává na ocelových 16palcových kolech, což mu moc nesluší.

17palcové ráfky z lehkých slitin má až o stupeň vyšší výbava Zen. Ta byla zdražena podle motorů o 5-15 tisíc korun, takže v nejslabší motorizaci 1.2 TCe nyní přijde na 504 900 Kč. K mání je také s oběma turbodiesely, i když u toho silnějšího 1.6 dCi/96 kW pouze ve variantě s pohonem všech kol. Ta zdražena nebyla a přijde na 634 900 Kč.

Výbava Zen k základní Life „přihazuje“ kromě litých kol pouze přední mlhové světlomety, bezklíčový přístup a palubní počítač, což se na první pohled moc nevyplatí. Ale právě zde má zákazník možnost objednat si nyní novou výbavu Adventure. Stojí sice o 25 tisíc korun více než Zen, ale k dispozici je ve stejných motorizacích a ve standardu dostanete navíc mimo jiné třeba parkovací senzory vpředu i vzadu, zatmavená okna vzadu, střešní ližiny, automatickou dvouzónovou klimatizaci, dešťový a světlený senzor nebo multifunkční displej na středovém panelu. Nejlevnější je s motorem 1.2 TCe za 529 900 Kč.

Porovnali jsme Renault Kadjar 1.5 dCi/81 kW Adventure s modely Nissan Qashqai, SEAT Ateca a Peugeot 3008 nové generace. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Pokud byste měli zájem o nový motor 1.6 TCe/120 kW, nejlevněji ho najdete až ve druhé nejvyšší výbavě Intens. Ta nabízí již docela luxusní prvky včetně parkovacích senzorů vpředu i vzadu, asistenta pro sledování jízdy v pruhu, dvouzónové klimatizace nebo navigace. I tato výbava byla zdražena o 10-15 tisíc korun a s motorem 1.2 TCe/96 kW nyní přijde minimálně na 569 900 Kč. Verze s novým motorem 1.6 TCe stojí 609 900 Kč. Turbodiesely byly zdraženy jen o 10 tisíc korun a ve slabší verzi 1.5 dCi/81 kW Kadjar přijde na 619 900 Kč a ve verzi 1.6 dCi 4x4 již 699 900 Kč.

Co se týče nejvyšší výbavy Bose, zde se nemění nic. Dostupná je pouze v nejvyšší s motorem 1.2 TCe a samočinnou převodovkou EDC za 669 900 Kč, s novým motorem 1.6 TCe za 659 900 a také jako čtyřkolka 1.6 dCi 4x4/96 kW za 749 900 Kč.

Renault ještě nabízí u některých skladových vozů bonus 20 tisíc korun, jinak jeho kompletní ceník najdete zde. Test si přečtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Renault Kadjar
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama