ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Renault Clio: nové motory, zlevnění těch stávajících
13. října 2010

reklama
Motor 1.2/48 kW u Clia skončil, v nejlevnějším provedení ho vystřídala silnější verze 55 kW. Znamená to navýšení ceny o 5000 Kč. Tam, kde byl motor 55 kW už dříve, o pět tisíc zlevnil. Nové diesely mají nižší spotřebu.

Motor 1.2/48 kW u Clia skončil, v nejlevnějším provedení ho vystřídala silnější verze 55 kW. Znamená to navýšení ceny o 5000 Kč. Tam, kde byl motor 55 kW už dříve, o pět tisíc zlevnil. Nové diesely mají nižší spotřebu.

Nový základní motor 1.2/55 kW má na rozdíl od dřívější verze 48 kW o 1,5 s lepší sprint z 0 na 100 km (13,4 s), o 10 km/h vyšší maximálku (167 km/h) a o 0,1 l nižší spotřebu. Zároveň se chlubí modernější koncepcí čtyř místo dvou ventilů na válec. Splňuje emisní normy Euro 5. Navýšení základní ceny o pět tisíc korun tak lze označit za velmi mírné. Nejlevnější Clio Authentique nyní stojí v třídveřovém provedení 189 900 Kč a v pětidveřovém o patnáct tisíc víc.

Ve všech ostatních výbavách motor 1.2/55 kW zlevnil o pět tisíc, totéž potkalo i silnější turbomotor 1.2 TCe/74 kW.

Blížící se zpřísnění emisních norem (od 1. ledna 2011) zcela proměnilo nabídku naftových motorů pod kapotou Clia. Ze tří dosavadních výkonových stupňů 48, 63 a 78 kW máme nyní dva: 55 kW a 65 kW. Když srovnáme 55 kW s bývalým 48 kW a 65 kW s bývalým 63 kW tak v obou případech zjistíme výrazně lepší dynamiku (o 0,9 až 1,7 s při sprintu z místa na stovku) a nižší spotřebu (o 0,4 až 0,6 l). Obě novinky podle výrobce vypijí v kombinovaném režimu jen čtyři litry nafty na 100 km, což patří mezi malými auty k velmi přívětivým hodnotám. Vzhledem k relativně velkému objemu nádrže Clia (55 l) ujedou na jednu nádrž rekordních 1375 km!

Zajímavé také je, že nový turbodiesel 1.5 dCi podle údajů výrobce lépe zrychluje z 0 na 100 km/h než dosud nejsilnější motor 78 kW (11,0 místo 11,4 s).

Motor 1.5 dCi/55 kW je o deset tisíc dražší než motor 48 kW, ale o stejnou částku levnější než 63 kW. Stejně tak je 1.5 dCi/65 kW o deset tisíc dražší než 63 kW, ale o stejnou sumu levnější než 78 kW. Novinky na rozdíl od starších motorů disponují filtrem pevných částic zachytávajícím rakovinotvorné saze.

Nejlevnější turbodieselové Clio nyní stojí s výbavou LS Extreme 278 900 Kč ve třídveřové a 293 900 Kč v pětidveřové verzi.

U kombi označovaného Grandtour zatím k výměně dieselových motorů nedošlo, pouze vypadla nejsilnější verze 78 kW. Model plošně zlevnil o 5 tisíc, takže startuje na 219 900 Kč ve výbavě Authentique s motorem 1.2/55 kW. Nejlevnější nafťák stojí 293 900 Kč (1.5 dCi/48 kW s výbavou LS Extreme).

Kompletní ceníky Clia s přehledem prvků standardní i příplatkové výbavy, technická data, barvy, fotografie, ale i výsledky nárazových testů nebo prodeje na českém trhu najdete v sekci Autodata (po kliknutí zde pro pětidveřovou verzi a zde pro Grandtour). Model je také možné porovnávat s konkurenty podle více než 200 libovolně zvolených parametrů.

Podrobný test Clia 5 dv. objevíte v sekci Autoblok (nebo po kliknutí zde). Kombík Grandtour najdete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama