ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Rapid po faceliftu zlevnil, rodinná škoda stojí v základu pod 300 tisíc korun
19. dubna 2017

reklama
Rapid je po Yetim druhým nejstarším modelem Škody. Zatímco malé SUV již má svého nástupce, zástupce automobilky v nižší střední třídě se teprve dočkal faceliftu. Inovovaná verze nyní přichází na trh a prodává se od 299 900 Kč.

Z hlediska rozměrů se nezměnilo nic, designové změny jsou rovněž minimální. Novinku poznáte jen podle zalomeného proužek LED pro denní svícení v předních světlometech, který je však ve výbavě až od druhého stupně Ambition.

Daleko více změn se Rapid dočkal pod povrchem karoserie, ať už v prostoru pro posádku nebo pod přední kapotou. Motorový program se stejně jako u Fabie odvíjí od vyřazení atmosféricky plněného tříválce 1.0 MPI a starších přeplňovaných čtyřválců 1.2 TSI z nabídky. Nahradily je litrové přeplňované tříválce 1.0 TSI o výkonech 70 a 81 kW. Oba jsou k dispozici se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, u toho slabšího si navíc můžete objednat sedmistupňovou samočinnou převodovku DSG.

Zatímco slabší varianta se může pochlubit o 4 kW vyšším výkonem, silnější zaznamenala nárůst točivého momentu o 25 Nm. Ve srovnání s motory 1.2 TSI se zlepšily všechny měřitelné veličiny včetně zrychlení, nejvyšší rychlosti i spotřeby, ale rozdíly nejsou veliké. Na srovnání zážehových motorů Rapida a konkurence v přehledných tabulkách se podívejte zde.

Pro náročnější zákazníky zůstal v nabídce i přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI/90 kW, který je ovšem k dispozici pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Jen se u něj podle nových oficiálních technických údajů zvýšila spotřeba o zanedbatelných 0,1 litru na 4,9 l/100 km.

Vznětové motory jsou k dispozici dva: Slabší má zdvihový objem 1,4 litru a výkon 66 kW, silnější 1,6 litru a 85 kW. Slabší varianta je opět k mání také se samočinnou převodovkou.

Trochu se změnily také výbavy. Z nabídce zatím nebudou obvyklé akční verze Fresh nebo Trumf se zajímavou cenou s ohledem na bohatou výbavu. Zákazníci si tak mohou vybírat z tradičních výbav: Active, Ambiente, Style a Monte Carlo. Specialitou modelu Spaceback je pak ještě atraktivní výbava Scout Line.

Základní provedení Active má ve standardní výbavě mimo jiné dálkové ovládání centrálního zamykání, klimatizaci a audiosystém. V nabídce je pouze s motory 1.0 TSI a 1.4 TDI. Nejlevnější provedení 1.0 TSI/70 kW přijde na 299 900 Kč, což je o 10 tisíc korun méně než stál Rapid 1.2 TSI/63 kW před faceliftem.

S touto cenou je Rapid pochopitelně jedním z nejnižších základních cen v nižší střední třídě, na přehled nových automobilů do 300 tisíc korun se podívejte zde. Za silnější motor se připlácí 17 tisíc korun, za turbodiesel 60 tisíc korun a příplatek za samočinnou převodovku DSG u motoru 1.0 TSI/70 kW je 25 tisíc korun.

Porovnali jsme verzi Škoda Rapid 1.0 TSI/70 kW Active s konkurenčními modely Citroën C-Elysee Fiat Tipo. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhá výbava Ambition má ve standardu mimo jiné přední světlomety do mlhy, výše zmíněné světlomety s proužkem LED pro denní svícení, multifunkční displej na středovém panelu, volant s koženým potahem, 15palcová kola z lehké slitiny a audiosystém. Verze Ambition je o 25 tisíc korun dražší než Active a je k mání se všemi dostupnými motorizacemi. Za nejlevnější 1.4 TSI/90 kW DSG dáte o devět tisíc korun méně než před faceliftem (411 900 Kč), turbodiesel 1.6 TDI/85 kW je ještě o 11 tisíc korun dražší.

Luxusní výbava Style nabídne v sérii mimo jiné lepší audiosystém s Bluetooth, tříramenný kožený volant, a ovládáním na volantu, lepší čalounění, větší 16palcová kola, ambientní osvětlení interiéru, dešťový a světelný senzor, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, samočinnou klimatizaci a zadní parkovací senzory. K mání je stejně jako Ambition se všemi dostupnými motorizacemi a je o 25 tisíc korun dražší než Ambition.

Porovnali jsme verzi Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI/81 kW Style s konkurenčními modely Kia cee´dFord Focus. Podívejte se zde.

V nabídce zůstala i atraktivní sportovní úprava Monte Carlo, která má 16palcová černá kola z lehkých slitin, černou mřížku chladiče, bi-xenonové světlomety, zadní svítilny LED (pouze liftback) a panoramatickou střechu (pouze hatchback). Sportovně se tvářící Rapid stojí o 40 tisíc korun více než Style a není nabízen s turbodieselem 1.4 TDI.

Vrcholem výrobního programu je Rapid Spaceback v outdoorové variantě Scout Line, který má podobnou výbavu jako Monte Carlo a k tomu navíc upravené nárazníky se spodní ochranou, střešní ližiny a 16palcová kola z lehké slitiny. Verze Scoutline přijde minimálně na 398 900 korun s motorem 1.0 TSI/70 kW, nejdražší Rapid Spaceback Scoutline 1.6 TDI/81 kW stojí bez 3100 Kč přesně půl milionu korun.

Na kompletní ceník Rapidu Spaceback se podívejte zde, ceník liftbacku najdete zde.

reklama
20. února 2016
Test Škoda Rapid Spaceback
V recenzi nové verze modelu Škoda Rapid Spaceback jsme se zaměřili na odlišnosti od běžného provedení vozu. Rovněž jsme měřili hodnoty spotřeby, které má Spaceback s nejsilnější benzinovou motorizací a automatem.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Škoda Rapid Spaceback
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nová Škoda Fabia získala maximálních pět hvězd za bezpečnost
Organizace Euro NCAP otestovala bezpečnost třetí generace Škody Fabia a vystavila jí nejlepší možné celkové vysvědčení v podobě pěti hvězd. Dílčí problém se objevil u cestujících v druhé řadě při zadním nárazu.
Škoda odtajnila ceny modernizované Octavie RS. Prodává se od 696 900 Kč
Inovovaná sportovní varianta Škody Octavia označovaná RS dostala po modernizaci silnější základní motor a lepší standardní výbavu. Je však od 37 tisíc dražší než předchozí provedení. Začíná na ceně 696 900 Kč za verzi 2.0 TSI/169 kW.
reklama
Ford Focus: U vybraných benzinových motorů je nyní kombi za cenu hatchbacku
Německé kombi nižší střední třídy za necelých 320 tisíc korun můžete mít, když se rozhodnete pro aktuální generaci Fordu Focus. Importér automobilů s modrým oválem zlevnil vybrané verze o 20 tisíc korun.
Škoda Fabia dostala nové motory a podražila
Nové přeplňované tříválce a vyšší ceny charakterizují jarní ofenzívu tuzemské automobilky u svého druhého nejprodávanějšího modelu. Nabídka sází hlavně na akční výbavu Trumf, která je nyní k mání se základním motorem 1.0 MPI/44 kW za 244 900 korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama