ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Prodej nových aut v Evropě se hroutí, došlo už i na Škodu
16. října 2012

reklama
Dvanáctý měsíc v řadě poklesl v Evropě meziročně prodej nových aut. V září činil propad v zemích EU a EFTA 11 procent, tedy nejvíc za poslední rok. Méně vozů než loni prodala i Škoda. Které značky se ještě drží?

Část výrobců z Asie a luxus - to jsou poslední ostrůvky růstových značek v oceánu červených čísel. Land Rover +23,5 %, BMW +10,2, Kia +4,9, Hyundai +3,3, Honda +3,0, Toyota +2,0 a Audi +1,3 - to je kompletní seznam značek, které podle Asociace evropských automobilových výrobců ACEA prodaly v září na trzích EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) více nových aut než loni.

Škodovka si v devátém měsíci pohoršila o 5,7 % a po historicky nejlepším umístění na konci TOP 10 v srpnu jí tentokrát patří letos obvyklá dvanáctá příčka. Téměř jedenáctiprocentní propad v Německu stáhl do ztráty o 14,3 % stále suverénně nejprodávanější značku na kontinentu - Volkswagen. Co by ale za taková čísla dali u Renaultu (-31,9 %), Alfy Romeo (-35,6 %) nebo Mitsubishi (-35,9 %).

Prodej nových aut na kontinentu v září táhla Velká Británie s meziročním nárůstem 8,2 %. Jako z jiné planety vypadají nárůsty na Islandu (+66,1 %) nebo na Slovensku (+ 46,6 %). Apokalyptická čísla vykazují Řecko (-48,5 %), Španělsko (-36,8 %), Rumunsko (-31,1 %) nebo Portugalsko (-30,9 %). Zářijové výsledky v Česku najdete zde, hitparády nejúspěšnějších modelů zde.

Tady je pořadí dvaceti nejúspěšnějších značek v zemích EU a EFTA za září 2012 podle počtu nově registrovaných aut na základně údajů ACEA: 

1. Volkswagen     134 690 (1. i za 9 měsíců roku 2012)

2. Ford                  92 603 (2.)

3. Opel                  83 428 (3.)

4. Peugeot             68 109 (5.)

5. BMW                65 585 (8.)

6. Audi                  65 186 (6.)

7. Renault             62 632 (4.)

8. Mercedes          55 269 (10.)

9. Citroën              53 789 (7.)

10. Fiat                 50 137 (9.)

11. Toyota             49 640 (11.)

12. Škoda             44 110 (12.)

13. Nissan             43 838 (13.)

14. Hyundai           39 860 (14.)

15. Kia                  35 131 (15.)

16. Seat                21 862 (16.)

17. Volvo               20 300 (18.)

18. Honda             19 045 (23.)

19. Mini                17 676 (21.)

20. Dacia              18 561 (17.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Situace za devět měsíců letošního roku je z hlediska prodejců nových aut v Evropě jen o chlup méně nepříjemná než ta zářijová - pokles činí 7,2 %. Škoda si za tři kvartály drží mírný nárůst 0,5 %. Ještě lépe jsou na tom Land Rover (+42,3 %), Jeep (+21,9 %), Kia (+20,5 %) nebo Hyundai (+9,6 %). Na opačném pólu najdeme Mitsubishi (-33,6 %), Alfu Romeo (-31,6 %), Renault (-21 %) a Fiat (16,7 %).

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Deset aut s nejdelším kufrem
Češi milují auta s velkými kufry. Vycházíme kufromilům vstříc a vytvořili jsme z aut v naší databázi přehled deseti osobáků s nejdelším zavazadlovým prostorem. Vynechali jsme kategorii velkých a středních dodávek.
Dvanáct rodinných aut s co nejmenší spotřebou paliva
Rodinné auto s nízkou spotřebou – to by si přála většina Čechů. Vybrali jsme dvanáct modelů, které tento cíl splňují. Jde o vozy s karoseriemi kombi, MPV (víceúčelová auta) a SUV (volnočasová auta i do lehčího terénu).
reklama
Dvanáct kombíků s nejnižší spotřebou benzinu
Vysoké ceny paliv způsobují, že se spotřeba stává pro zájemce o nové auto čím dál důležitějším parametrem. Nabízíme deset kombíků s benzinovým motorem a nejnižší spotřebou uváděnou výrobcem v kombinovaném provozu.
Deset nových aut s nejnižší spotřebou v Česku
Rekordní ceny pohonných hmot nutí privátní jezdce i manažery firem stále více přemýšlet, jak eliminovat zvyšování nákladů za palivo. Třeba jim pomůžeme hitparádou deseti aktuálně nejúspornějších nových aut v Česku.
Třetí měsíc v řadě se auta v Česku prodávala hůř než loni. Kdo za to může?
České statistiky registrací, z nichž se odvozuje prodej nových aut, se začínají podobat těm evropským. Září bylo už třetím měsícem v řadě s meziročním poklesem. Podívali jsme se na úspěšnost jednotlivých značek a modelů.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama