ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Peugeot začal rok 2015 pohyby cen na obě strany. Zlevnil kombík 308 SW
1. ledna 2015

reklama
Peugeot razantně zlevnil manažerský model 508. Oběma směry se ceny vydaly u kompaktních vozů 301, 308 a 3008 i malé 208. Zdražily některé verze křížence kombíku, MPV a terénního vozu 2008.

Nový rok tradičně přináší změny cen nových aut. Letos očekáváme další zdražování, protože koncem v prosinci 2014 zvýšila ceny většiny svých modelů Škoda (podrobnosti zde).

Jako jeden z prvních odhalil nové ceníky pro letopočet 2015 Peugeot. A už tradičně se u něj ceny hýbaly na obě strany.

Malý Peugeot 208 přišel o bonus při výkupu auta na protiúčet. Ceny se měnily oběma směry od zdražení maximálně o tři tisíce po zlevnění až o čtyři tisíce. Jeho nafouklá a lehce terénní verze 2008 většinou zůstala na stejných cenách, zvýšení o šestnáct tisíc jsme zaznamenali u nejdostupnější naftové varianty 1.6 e-HDI/68 kW. Nový motor 1.6 BlueHDI/88 kW nahradil starší e-HDI/84 kW a jeho cena se zvedla o deset tisíc. Větší crossover neboli kříženec několika kategorií 3008 nejčastěji řazený mezi kompaktní auta poloterénní kategorie SUV zdražil v nižších stupních výbavy maximálně o 11 400 Kč, v nejvyšším stupni Allure naopak až o 13 600 Kč zlevnil. Hybridní verze s naftovým motorem a elektromotorem zdražila o dvacet tisíc. Také u kompaktního sedanu 301 se ceny hýbaly oběma směry. Maximální zlevnění činí 2500 korun a zdražení 4500 korun. Pohyb cen převážně směrem nahoru až o 19 400 korun jsme objevili u rodinného víceúčelového modelu 5008, s výjimkou provedení 1.6 e-HDI ETG Active zlevněného o 7600 Kč. Razantního snížení cen se dočkala manažerská 508, jejíž ceny nedávná modernizace vystřelila nahoru. Současné snížení až o 95 tisíc u sedanu a kombíku SW, a dokonce o 160 tisíc u terénní verze RXH to částečně kompenzuje. Ceníky a ve většině případů i testy jednotlivých modelů si otevřete po kliknutí na jejich aktivní jména.

Dnes se budeme podrobně věnovat změnám u nejoblíbenějšího modelu Peugeotu v Česku, kompaktní a zároveň rodinné 308.

Dobré zprávy máme zejména pro zájemce o kombi variantu SW (na snímku).

Neměnily se pouze ceny základní výbavy Access. Nejlevnější verze tak stojí i nadále 412 tisíc korun, což je mezi kombíky nižší střední třídy jedna z nejvyšších vstupních cen. Na druhou stranu už toto provedení obsahuje ve standardu například klimatizaci, rádio s CD přehrávačem ovládané pod volantem, tempomat s omezovačem rychlosti, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač nebo šest airbagů. Součástí ceny je i servisní péče na tři roky omezená 50 000 ujetými kilometry.

Druhá výbava Active dostala nově bonus deset tisíc na benzinové a dvacet tisíc na naftové motory. U nich tak je pouze o 17 500 Kč dražší než Access a standard přitom navyšuje mimo jiné o obří, téměř desetipalcový dotekový displej na středovém sloupku. Dále o lepší klimatizaci s automatickou kontrolou teploty ve dvou různých zónách, litá kola 16´´ proti základním ocelovým patnáctkám, bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy, kůží potažený volant s tlačítky na ovládání rádia nebo automatické ovládání stěračů a světel. Podle nás se Active rozhodně vyplatí více než Access.

Porovnali jsme zlevněný Peugeot 308 SW 1.6 HDI Active s Hyundaiem i30 a Škodou Octavia Combi - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nejvyšší výbava Peugeotu 308 SW Allure zlevnila o patnáct tisíc u benzinových motorů a o dvacet tisíc u naftových. Rozdíl mezi ní a stupněm Access tak dělá 41 až 46 tisíc, za které se výbava navýší například o parkovací senzory kolem celého vozu, přední světlomety pouze z LEDek (každý světlomet tvoří 31 diod) plus mlhovky nebo sportovní sedadla. Kompletní ceník nového Peugeotu 308 SW včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických parametrů a dalších informací najdete zde. Podrobný test čtěte zde.

Bonus za přenechání staršího vozu na protiúčet se snížil u modelu 308 SW o deset tisíc na dvacet tisíc a u hatchbacku na deset tisíc. Dá se uplatnit na všechny varianty s výjimkou těch nejlevnější s motory 1.2 PureTech a výbavou Access.

U hatchbacku dále zdražilo provedení 1.6 HDI Access a to o patnáct tisíc na 412 tisíc korun. U vyšší výbavy Active zdražil o sedm tisíc benzinový turbomotor 1.2 Puretech/96 kW a o deset tisíc 1.6 THP. Naopak naftové motory 1.6 BlueHDI zlevnily o patnáct tisíc a dvoulitry o pět tisíc. Porovnali jsme Peugeot 308 1.6 BlueHDI/73 kW Active s modernizovaným Fordem Focus a VW Golf - podívejte se zde.

U nejvyšší výbavy Peugeotu 308 označené Allure benzinové motory o pět tisíc zdražily a naftové o deset tisíc zlevnily. Kompletní ceník modelu si prohlédněte zde a podrobný test čtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama