ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Peugeot mění ceny. Zbystřit by měli příznivci elektromobility
2. června 2021

reklama
Francouzská automobilka vstupuje do nového měsíce s upravenými ceníky. Elektromobily se zlevnily a u některých modelů došlo k zúžení nabídky motorizací. Víme, jakých vozů se to týká.

Hon na co nejnižší emise nutí výrobce aut stále více se soustředit na elektrifikaci a prakticky už není automobilka, která by ve svém repertoáru neměla nějaký ten hybrid či rovnou elektromobil. Peugeot má rovnou dva plně elektrických vozy a na našem trhu se poprvé představily začátkem roku 2020.

Jedním z nich je model e-208 s pohonnou jednotkou o síle 100 kW a kapacitou baterií 50kWh, umožňující ujet na jedno nabití až 340 kilometrů. Nabízí se ve čtyřech výbavách a po červnových úpravách startuje na vůbec nejnižší částce od uvedení na trh. Malý hatchback se totiž plošně zlevnil o 20 tisíc korun a v základní verzi e-Allure přijde na 790 000 Kč. Sice se v žebříčku nejlevnějších elektromobilů na českém trhu neposunul ani o příčku výš, přiblížil se ale k malému SUV z Nošovic na rozdíl pouhé desetikoruny.

Na přehled nejlevnějších elektrických vozů se podívejte zde. Kompletní ceník včetně technických dat Peugeotu e-208 naleznete zde.

Zlevnění se dotklo i robustnějšího stájového kolegy Peugeotu e-2008. Malé SUV snížilo plošně cenovky o 30 tisíc korun a nejlevněji ho lze pořídit ve variantě e-Allure za 845 000 Kč. Nejvyšší výbava e-GT Pack s adaptivním tempomatem, udržováním vozu v jízdním pruhu, sledováním slepého úhlu a 18“ koly z lehké slitiny vychází na 935 000 korun.

Vůz je poháněn stejným elektromotorem jako hatchback, ale vzhledem ke svým proporcím a váze ujede se stejnou kapacitou baterií o třicet kilometrů kratší vzdálenost. Na technické parametry i ceny se můžete podívat zde.

Poslední zůstavá

Změny v cenících neskončily jen u snižování cen. Francouzský výrobce aut pozměnil nabídku agregátů u oblíbeného kompaktního SUV 3008 a managerského vozu 508 včetně verze SW. U zmíněných vozů došlo k odstranění nejsilnějšího, čistě benzínového motoru 1.6 PureTech, který v případě Peugeotu 3008 dosahoval výkonu 133 kW. Liftback a kombi střední třídy nabízely navíc i výkonnější variantu čítající stádo 225 koní.

Zatímco u sportovně-užitkového vozu zastupuje zážehové pohonné jednotky dvanáctistovka PureTech, u modelu 508 bude muset zákazník sáhnout po plug-in hybridní verzi s označením Hybrid 225 nebo po vznětové jedna-pětce.

Šestnáctistovku si nyní můžete pořídit pouze v jediném modelu, a tím je sedmimístné SUV střední třídy Peugeot 5008. Motor 1.6 PureTech se silou sto osmdesáti koní je dostupný v nejvyšších výbavách GT a GT Pack a začíná na 880 tisících korunách.

Autor: Martin Lankaš

reklama
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai Kona Electric
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

blog comments powered by Disqus
reklama