ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Peugeot 308 upravil motory. Zpomalily, ale chlubí se nižší spotřebou
9. dubna 2019

reklama
Francouzská automobilka upravila parametry u svého hatchbacku a kombi Peugeot 308 a 308 SW. Změny se týkají benzinového motoru 1.2 Puretech ve výkonnostních provedeních 81 a 96 kW. Výsledek potěší hlavně ty, kteří hledají úspornější svezení.

Peugeot 308 a 308 SW mají nové parametry pro své benzinové motory. Tedy konkrétně ty nejmenší – 1.2 Puretech je pro hatchback a kombi základem. Obě jednotky zpomalily. Nově u motoru naměříte maximální rychlost 188 km/h, což je o 17 méně než před změnou. Parametr je stejný pro obě výkonnostní verze a nezáleží ani na volbě karoserie.

Zajímavější proměna se ale odehrála ve spotřebě. Hatchback s motorem 1.2 Puretech 81 kW si v průměru řekne o 4,6 litru benzinu na 100 km, což je o dvě deci méně. Stejná hodnota je také u silnější pohonné jednotky. V případě kombi SW je ale změna citelnější. Oba motory spotřebují stejně jako v případě hatchbacku, ale oproti původním parametrům jde o výhodu tří, respektive čtyř deci. A to už by mohlo být poznat i reálném provozu.

Pozor ale, nic není zadarmo. Peugeot si po změně parametrů dovolil také mírně zdražit. Hatchback ve výbavě Active je nyní o 9000 Kč dražší, nejlevněji ho tedy pořídíte s motorem 1.2 Puretech 81 kW za 384 000 korun. Vyšší verze GT Line stojí o 4000 Kč více, tedy 469 000 korun, ale u ní je základem 1.2 Puretech 96 kW. Kompletní ceník Peugeotu 308 najdete zde.

Ceník se měnil i u kombi a to rovnou ve třech výbavách. Základní Active je o 4000 až 14 000 dražší podle motoru, vyjde nejméně na 409 000 Kč s motorem 1.2 Puretech 81 kW. Allure stojí o stejnou částku víc, tedy 464 000 Kč s motorem 1.2 Puretech 96 kW. Top varianta GT Line vyjde také o stejné peníze dráž, připravte si alespoň 514 000 Kč za verzi 1.2 Puretech 96 kW. Kompletní ceník Peugeotu 308 SW najdete pod tímto odkazem.

Peugeot 308 s novými parametry pro základní benzinový motor 1.2 Puretech 81 kW jsme porovnali s konkurencí. Do hry přišla nejen nová Škoda Scala, ale i Opel Astra a Hyundai i30. Výsledek najdete pod tímto odkazem.

Pokud jste spíše příznivci kombi, tedy Peugeotu 308 SW, pak se podívejte na jeho konkurenci a další možnosti volby v kompletním výpisu kombíků nižší střední třídy od 400 do 600 tisíc korun s benzinovým motorem a manuální převodovkou. Ten je k dispozici pod tímto odkazem.

Autor: Jan Markovič

reklama
21. srpna 2017
Test Hyundai i30
Test oblíbeného hatchbacku Hyundai i30 jsme rozšířili o zkušenosti s variantou 1.6 CRDi ve středním výkonu 81 kW. Jde o celkem kultivovaný motor. Jak se dočtete v recenzi, jeho spotřeba nás ale až zas tak neoslnila.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i30
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Seat Tarraco je největší SUV španělské značky. Jak si stojí proti konkurenci?
Seat před nedávnem poslal na český trh své dosud největší SUV. Model nazvaný Tarraco stojí na stejné platformě jako domácí Škoda Kodiaq. Zjišťovali jsme, jak je na tom v porovnání nejen s ní, ale i s další konkurencí.
Nová Kia Ceed poprvé zlevnila. O dvacet tisíc korun
Třetí generace rodinného hatchbacku a kombíku se na českém trhu prodává od srpna a teď v lednu se poprvé snížily její ceny. Importér auto plošně zlevnil o dvacet tisíc korun. Startovací částka činí 359 980 korun.
reklama
Renault Koleos zdražil o 50 tisíc korun. Chce lákat na bonus
Francouzské SUV zdražilo ve všech výbavách o nemalých 50 tisíc korun. Zároveň ale za stejnou částku nabídlo výkup starého vozu. Kdo tedy využije bonusu, nemusí zdražení řešit.
Honda HR-V dostala nový benzinový turbomotor. Stojí 689 900 Kč
Honda rozšířila nabídku motorů u svého malého SUV HR-V. Nově je v nabídce výkonný turbomotor 1.5 VTEC. Dostupný je s manuální i automatickou převodovkou a také ve zcela nové výbavě.
Mazda MX-5 dostala novou výbavu na oslavu svých třicátých narozenin
Lehké sportovní kupé Mazda MX-5 letos slaví už třetí kulatiny. Japonská automobilka pro něj proto připravila speciální výbavu, která se začala prodávat i na českém trhu. Výbava je dostupná nejen pro model MX-5, ale i jeho verzi MX-5 RF s odlišnou karoserií.
Seat Leon přišel o verzi na plyn. Místo toho dostal výkonný turbodiesel
Španělský hatchback a kombi už nekoupíte s motorem schopným spalovat stlačený zemní plny. České zastoupení značky vyřadilo nejen motor 1.5 TGI, ale také jedinou variantu s pohonem všech kol 2.0 TDI 4WD DSG. Přibyl ale zajímavý turbodiesel.
Ford Kuga zamíchal výbavami. V nabídce se objevily i nové motory
Před pár dny Ford ukázal novou generaci modelu Kuga. Odcházející ale zaznamenala několik zajímavých změn v ceníku. Kromě zkrácení výbav a speciální akční nabídky přibyly také dva motory. Čtěte podrobnosti.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama