ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Peugeot 308 GT - nová nejvýkonnější verze pro hatchback i kombík
28. ledna 2015

reklama
Peugeot přiveze na český trh sportovněji laděnou verzi modelu 308, kterou označuje písmeny GT. Bude ji prodávat v provedení hatchback i kombi SW. Pod kapotou se objeví benzinový motor 1.6 THP/151 kW a naftový dvoulitr 133 kW.

Už fakt, že se novinka v modelové řadě Peugeotu 308 označuje jako GT a nikoli GTi napovídá, že nepůjde o úplně přímého konkurenta hot hatchům typu Renaultu Mégane RS a VW Golf GTI nebo sportovně laděným kombíkům jako jsou Ford Focus ST kombi či Škoda Octavia Combi RS.

Auta pojmenovaná zkratkou GT (Gran Turismo) sice mívají dostatek výkonu a síly, ale sportovnost není jedinou vlastností, na kterou se soustředí. Druhým důležitým aspektem je luxus, který mají na palubě Peugeotu 308 GT zajišťovat prvky standardní výbavy jako speciální čalounění s červeným prošíváním.

Podvozek se proti standardním verzím hatchbacku a kombíku Peugeotu 308 snížil o 7 mm vpředu a 10 mm vzadu. Dostal speciální naladění. Na palubě Peugeotu 308 GT nechybí tlačítko Sport, po jehož stisknutí se zesílí zvuk motoru, který začne rychleji reagovat na pokyn plynu. Ztuhne řízení, změní se i charakteristika automatické převodovky, pokud jí vůz bude vybaven.

Benzinový čtyřválcový turbomotor 1.6 THP dosahuje maximálního výkonu 151 kW a pojí se výhradně s šestistupňovým manuálním řazením. Hatchback rozjede z místa na stovku během 7,5 s, s kombíkem mu to bude trvat o desetinu déle. Mezi konkurenty půjde o jeden z nejvýkonnějších vozů, i když se neřadí k absolutní špičce, jak se můžete přesvědčit při porovnání parametrů hatchbacků i kombíků nižší střední třídy v přehledných tabulkách zde.

Jeden primát ale novému Peugeotu 308 GT 1.6 THP patří. Díky výrobcem avizované spotřebě pouhých 5,6 l benzinu na 100 km jde o nejúspornější kompaktní hatchback, které zvládá stovku z místa pod 7,5 s. Dokonce se jedná o výrazně nadprůměrně úsporné auto v porovnání se všemi benzinovými hatchbacky nižší střední třídy bez ohledu na výkon. Kombík je na tom podobně s tím rozdílem, že na rozdíl od hatchbacku moc dynamičtějších konkurentů nemá.

Druhým motorem pro Peugeot 308 GT je naftový 2.0 Blue HDI s maximálním výkonem 133 kW, který se pro změnu dodává pouze v kombinaci s šestistupňovým automatem. Z místa na stovku rozjede hatchback během 8,4 s, kombík o dvě desetiny pomaleji. Výrobce udává spotřebu pouze 4 litry u hatchbacku a o desetinu více u kombíku. Podobně jako u benzinových verzí se auto v porovnání se soupeři nechlubí pouze špičkovou dynamikou, ale také vysoce nadprůměrnou úsporností.

České ceny Peugeotu 308 GT budeme znát koncem února, auto se začne prodávat v březnu, ale v předstihu jej v nejbližších dnech otestujeme.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Nové Audi TT - kupé, roadster, sportovní verze TTS a cena pod milion
Audi uvedlo na český trh třetí generaci kompaktního kupé TT. Nejlevnější verze s dvoulitrovým benzinovým turbomotorem se prodává od 999 900 korun. Nechybí ani roadster se stahovací plátěnou střechou nebo ostrá verze TTS.
Nový Volkswagen Polo GTI - 236 km/h za 464 900 korun
Volkswagen uvedl na český trh modernizované Polo GTI. Sportovní verze pětidveřového malého hatchbacku dostala silnější motor 1.8 TSI a možnost manuálního řazení, takže je dostupnější než dříve. Stojí od 464 900 korun.
reklama
Další značky rozjely dlouhodobé pronájmy aut. Škoda je rozšířila a zdražila
Do začátku stačí několik tisíc a můžete jezdit novým autem. Za jeho používání platíte pravidelně každý měsíc paušální částku, vůz není váš. Operativní leasing neboli dlouhodobý pronájem pro privátní osoby rozjíždí stále více značek.
Peugeot dává sedm dní slevy na nové vozy. Nejvíc se vyplatí ty vybavené
Tradiční akce 7 dní Peugeot, která se koná tento týden, spočívá v mimořádných slevách na nová auta ze skladů i z výroby. Nejvíce, padesát tisíc, ušetří zájemci o sportovně laděný malý hatchback 208 GTI.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama