ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Peugeot 308 dostal nové motory. Ty jsou dražší o 5 až 10 tisíc korun
13. února 2018

reklama
Zanedlouho začne platit emisní norma Euro 6.2, kde budou spotřeba i vypouštěné škodliviny měřeny v běžném provozu. Automobilky tak postupně upravují své pohonné jednotky, aby normě vyhověly. Mezi nimi je i Peugeot, který do nabídky kompaktu 308 přidal nové zážehové i vznětové agregáty.
reklama

Peugeot 308 jako pětidveřový hatchback a praktické kombi patří ke stálicím nabídky francouzského výrobce. V loňském roce vůz prodělal lehčí modernizaci, lednové prodeje ho pak řadí se 150 vozy na druhé místo v rámci automobilky. Žebříček nejprodávanějších vozů najdete zde.

Také Peugeot se chystá na příchod přísnější emisní normy Euro 6.2, a proto již nyní začal nabízet vyhovující pohonné jednotky. V případě benzinových agregátů se jedná o přeplňované tříválce 1.2 PureTech s výkonem 81 nebo 96 kW. To je stejně jako u motorů, které vyhovují normě Euro 6.1, avšak nové agregáty mají již ve standardu šestistupňovou manuální převodovku a silnější volitelně rovněž osmistupňové samočinné řazení. Alespoň na papíře došlo k úpravě kombinované spotřeby – verze s 81 kW si nárokuje 4,9 l/100 km (kombi 5,0 l/100 km), což je o 0,1 l/100 km méně než doposud, verze s 96 kW a ručním řazením spálí 5,1 l/100 km (kombi 5,3 l/100 km) a s automatickým řazením 5,2 l/100 km (kombi stejně). To je o 0,2 l/100 km více než doposud.

Jediný turbodiesel, který novým limitům vyhoví, je 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW s manuální šestistupňovou převodovkou. Ta si nárokuje v průměru 3,5 l/100 km (kombi 3,7 l/100 km).

V prodeji zatím zůstávají i jednotky, vyhovující normě Euro 6.1. Z benzinových motorů je to 1.2 PureTech s 81 nebo 96 kW, přičemž slabší má manuální řazení o pěti stupních a silnější o stupeň více či alternativně šestistupňový automat. Z turbodieselů jde o 1.6 BlueHDi o výkonu 73,5 nebo 88 kW, volba převodovek je stejná jako u zážehových motorů – slabší pět stupňů, silnější šest rychlostí nebo šestistupňový automat. Kombi SW je dostupné ještě s dvoulitrem BlueHDi o výkonu 110 kW a manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. U hatchbacku byl tento motor z nabídky odstraněn.

Základní výbava Active obsahuje tempomat, dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio se šesti reproduktory a 9,7palcovým displejem, kožený multifunkční volant, LED denní svícení nebo 16palcová litá kola. K dispozici jsou všechny motorizace, nejlevnější je starší 1.2 PureTech/81 kW za 380 tisíc korun. Stejný motor v nové specifikaci bude k dispozici později, srovnatelná 1.2 PureTech/96 kW je v nové specifikaci s manuálem o 5 tisíc dražší než předchůdce a startuje na 410 tisících korunách. S automatem vychází dráž o 10 tisíc a stojí od 465 tisíc korun. Kombi SW znamená vždy příplatek 15 tisíc korun.

Porovnali jsme 308 se zmodernizovaným motorem 1.2 PureTech/96 kW s Opelem Astra, Renaultem Mégane a VW Golf. Podívejte se zde. Parametry porovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Druhý stupeň Allure přidává varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek, přední i zadní parkovací senzory, přední sportovní sedadla nebo mlhovky (u kombi také střešní ližiny). V ceníku této verze se již neobjevuje motor 1.2 PureTech/81 kW, nejlevnější je tak stejný motor s 96 kW za 445 tisíc korun. Platí, že stejná jednotka v novější specifikaci je o 5 a 10 tisíc dražší, za kombi se u zážehových motorů připlácí 15 tisíc korun a u vznětových motorů 20 tisíc korun.

Porovnat 308 SW 1.5 BlueHDi se Škodou Octavia Combi a Hyundaiem i30 kombi můžete zde.

Pouze kombi má v nabídce verzi GT Line, která obsahuje navíc přední LED světla, diodové mlhovky, 3D navigaci s 9,7palcovým displejem, designové doplňky karosérie a 17palcová litá kola. V nabídce jsou pouze 1.2 PureTech/96 kW a 2.0 BlueHDi, ceny začínají na 510 tisících korunách ve starší a 515 tisících v novější specifikaci.

Při výkupu starého vozu nabízí Peugeot ještě dodatečný bonus 15 tisíc korun, který však v cenách v článku není započítán. Kompletní ceník hatchbacku najdete zde, kombi si můžete prohlédnout zde.

Autor: Jan Matoušek

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Subaru Impreza se vrací na český trh. Nabízí se výhradně s pohonem všech kol od 560 tisíc korun
Končící čtvrtá generace Subaru Impreza nebyla na českém trhu dostupná. Páté vydání vozu, v evropské premiéře představené v září ve Frankfurtu, však k českým zákazníkům doputuje. Nabídka je ale oproti konkurenci netradiční a začíná na 560 tisících korunách.
Hyundai i30 je s karosérií liftback levnější než Octavia a dražší než Rapid. Prodává se od 380 tisíc
Hyundai opět rozšířil nabídku řady i30. Po nedávném uvedení sportovní varianty N došlo nyní na karosářskou variantu liftback, které Korejci říkají Fastback. Na českém trhu bude konkurent Octavie a Rapidu dostupný se dvěma motory a za ceny od 380 tisíc korun.
reklama
Škoda Octavia Trumf: za necelých 450 tisíc bohatá výbava a výkonný motor 1.4 TSI
Škoda sice před koncem loňského roku zdražovala, ale již v lednu přichází s atraktivní nabídkou u nejprodávanější Octavie. Akční model Trumf vychází z výbavy Fresh a s motorem 1.4 TSI přijde na necelých 450 tisíc korun.
Peugeot 2008: nejprodávanější crossover byl zlevněn o dva tisíce korun
Francouzský crossover se stal v roce 2017 nejprodávanějším modelem segmentu B-SUV, nyní přichází český importér s jeho decentním zlevněním. Základní model nově přijde na 335 tisíc korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama