ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Peugeot 308 a 308 SW: zlevněné motory HDI v sérii Sportium 2
10. září 2010

reklama
Peugeot 308 a 308 SW zlevnil u některých cenových položek až o 94 tisíc! Nabídka slev se rozšířila, základní cena zůstává na 299 900 Kč. Novinkou je speciální série Sportium 2 zvýhodňující i diesely.

Peugeot 308 a 308 SW zlevnil u některých cenových položek až o 94 tisíc! Nabídka slev se rozšířila, základní cena zůstává na 299 900 Kč. Novinkou je speciální série Sportium 2 zvýhodňující i diesely.

Popisovat podrobně všechny novinky v základním a akčním ceníku Peugeotu 308 a jeho kombi varianty 308 SW by zabralo několik stránek. Zkusme tedy vybrat alespoň nejdůležitější body.

Kdo se chce soustředit hlavně na co nejnižší cenu, pro toho se nic nemění. Ceny základního Peugeotu 308 1.4 VTi Comfort Pack jsou stejné: 299 900 Kč pro hatchback, o třicet tisíc víc pro kombi. Můžete si vybrat motor splňující emisní normu Euro 4 nebo Euro 5. Cena se neliší, parametry jen minimálně. To samé platí i o motorizaci 1.6 VTi, která začíná na 343 400 Kč u vyšší výbavy Premium.

Ceny výbavy Premium se sice výrazně snížily (až o zmiňovaných 94 tisíc), jenže stále nedosahují ve vztahu k prvkům standardní výbavy atraktivity speciální série Sportium. O té jsme již psali zde.

Teď se navíc rozrostla o Sportium 2. Nová série se liší pouze tím, že místo sedmnáctipalcových litých kol obsahuje šestnáctky, a vztahuje se i na diesely. Špičkově vybavenou krátkou 308 Sportium 2 v kombinaci s úsporným motorem 1.6 HDI můžete mít za 369 900 Kč. Na trhu není lepší turbodieselový kompakt z hlediska poměru ceny a výbavy, dokonce ani korejští dravci tady na Peugeot 308 nestačí! Kombík je tradičně o 30 000 Kč dražší. Trochu smůla, že z nabídky Sportium vypadla možnost sedmimístného uspořádání.

Naopak dobrou zprávou je, že zlevněné turbodiesely HDI již jsou po úpravách na emisní normy Euro 5, které jinak navyšují cenu o 5000 Kč. Úpravy zvýšily výkon motorů Euro 5 proti Euro 4 (ze 66 na 68 kW a u silnější verze z 80 na 82 kW) a zároveň o jednu až dvě desetinky klesla spotřeba nafty (slabší verze bere v kombinovaném cyklu 4,4 l). Tím pádem se Peugeot 1.6 HDI Sportium 2 stává nejen jedním z cenově nejatraktivnějších, ale i nejúspornějších kompaktních aut s naftovými motory. A to platí i o kombi SW.

Ceny, standardní i příplatkové výbavy, technická data, barvy, fotografie, výsledky nárazových testů nebo prodeje modelu v Česku najdete v sekci Autodata - po kliknutí zde (pro kombík SW zde).

Podrobný test vozu Peugeot 308 se nachází v sekci Autoblok zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama