ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Osm aut, se kterými ujedete 1700 a více km na jednu nádrž
20. srpna 2017

reklama
Nízká spotřeba v kombinaci s velkou nádrží paliva - to jsou dva faktory, které umožňují dlouhý dojezd bez dotankování. Známe osm nových aut, se kterými byste mohli při dodržení laboratorní spotřeby ujet více než 1700 km bez nutnosti dotankování.

Nejkratší cesta z Prahy k Jadranu měří necelých 700 km, takže se všemi níže uvedenými vozy byste měli dojet k moři a zpět - a to i tehdy, pokud mírně překročíte laboratorní spotřebu, které není jednoduché dosáhnout. U všech totiž dojezd na plnou nádrž paliva přesahuje podle hodnoty spotřeby v kombinovaném provozu (město/mimo město) 1700 km.

Existují auta, která by při prostém vydělení objemu nádrže hodnotou kombinované spotřeby zvládla ještě větší porce kilometrů. Jde o takzvané plug-in hybridy, tedy vozy, které mají jak elektromotor s bateriemi, které se dobíjejí i ze sítě, tak klasický spalovací motor.

Jenže spotřeba plug-in hybridů, která se často pohybuje i pod dvěma litry benzinu na každých 100 km, platé pouze pro první stovku kilometrů s plně nabitými bateriemi. Bez dobití by jejich reálná spotřeba na dalších stovkách kilometrů prudce rostla. Proto jsme je do našeho přehledu nezařadili.

Níže tedy objevíte nové automobily, které ujedou více než 1700 km na jednu nádrž:

Volvo V60 D2                                                 1838 km (na snímku)

Peugeot 508 2.0 BlueHDI/110 kW               1800 km

Audi A6 2.0 TDI/140 kW S tronic                 1739 km

BMW 730d                                                     1734 km

Mercedes GLE 250d                                     1723 km

Volvo V40 D3                                                 1723 km

DS5 2.0 HDI Hybrid4 ETG6                          1715 km

Nissan Qashqai FL 1.5 dCi                           1711 km

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti.

U každého modelu jsme do hitparády vybrali pouze verzi s nejdelším dojezdem, i když některé z nich by se do přehledu vešly ve více variantách karoserie a motorů. Například kromě kombíku Volvo V60 by se do přehledu dostal i sedan S60 a vedle nejúspornějšího motoru D2 i další naftové varianty D3 a D4. Stříbrný Peugeot 508 by se do žebříčku dostal nejen jako sedan, ale rovněž coby kombík SW.

Do našeho přehledu se dostala zejména velká manažerská auta karoserií sedan a kombi, která disponují velkou nádrží a zároveň dosahují rozumných spotřeb. Dvě z nich řadíme do takzvané střední třídy (V60, 508), nechybí ale ani zástupci vyšší střední (A6) nebo dokonce největších manažerských korábů (BMW řady 7). Mezi osm nejlepších se vešla i tři SUV - kompaktní Nissan Qashqai, větší DS5 a velký Mercedes GLE. Jediným zástupcem kompaktních hatchbacků je Volvo V40.

Automobiloví dromedáři mohou být i velmi svižní, například BMW 730d může dosáhnout stovky z místa během 6,1 s. Takovým stylem jízdy by pak ale rozhodně neujelo slibovaných 1734 kilometrů na jedinou nádrž.

Nejlevnějším autem z těch, která nabízíme v přehledu, je Nissan Qashqai 1.5 dCi. Dá se pořídit od 510 tisíc korun.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Deset aktuálně nejlevnějších aut střední třídy
Osm z deseti aktuálně nejlevnějších aut střední třídy se dá pořídit za méně než 600 tisíc korun. Pět z nich ale patří do kategorie SUV, kde se rozdíl mezi kompakty a střední třídou hodně stírá. Velká auta za posledního dva a půl roku výrazně zdražila.
Deset nejlevnějších nových rodinných kombíků
Už jen osm nových rodinných kombíků se dá pořídit za méně než 400 tisíc korun. Ještě před rokem se přitom pod tuto hranici v pohodě vešla kompletní desítka.
reklama
Červencové registrace: Toyota díky hybridům vyskočila na sedmé místo
Registrace nových osobních automobilů zaznamenaly meziroční nárůst za červenec i za prvních sedm měsíců roku 2017. Ve srovnání s loňským červencem se počet nově registrovaných vozidel zvýšil o 4,8 procenta na 19 649 nových automobilů.
Deset nejlevnějších SUV - ceny mírně rostou, přibyly dvě novinky
Žebříček nejlevnějších SUV na českém trhu letos prošel malým zemětřesením. Dlouhodobě nejlevnější auto této kategorie, Dacii Duster, vystřídala miniaturní novinka - Suzuki Ignis. Ceny většiny SUV mírně rostou.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama