ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Omlazený Peugeot 308 je až o 30 tisíc korun dražší než předchůdce. Nový turbodiesel v nabídce zatím chybí
28. června 2017

reklama
Peugeot před několika týdny odhalil omlazenou podobu modelu 308. Nejzásadnější změny se udály pod karosérií, kam se nastěhoval nový naftový čtyřválec, nebo osmistupňový automat. Složení ceníku pro český trh zůstalo na první pohled téměř stejné, novinka je však podle výbavy dražší až o 30 tisíc korun.

Ačkoliv změny designu nejsou velké, zmodernizované provedení Peugeotu 308 poznáte bezpečně podle jiné masky chladiče, upraveného nárazníku a diod pro denní svícení v předních světlometech. Ani rozměrově se auto příliš nezměnilo, s délkou 4253 milimetrů je tak jedním z nejkratších kompaktních hatchbacků a také rozvor náprav s délkou 2620 milimetrů na nejlepší hodně ztrácí. Trochu proti předpokladům naopak pětidveřový hatchback boduje kufrem o základním objemu 470 litrů. Metodika určování objemu kufru ale bývá u Peugeotu jiná než u většiny ostatních vozů.

Kombi SW je s délkou 4585 milimetrů v průměru třídy, naopak jeho rozvor náprav o hodnotě 2730 milimetrů žádný z konkurentů nepřekoná. Také kufr se základním objemem udávaným výrobcem 610 litrů patří mezi největší ve třídě. Na porovnání rozměrů se můžete v tabulkách podívat zde.

Největší změny se při faceliftu udály pod karosérií. Nabídku naftových motorů rozšířila patnáctistovka BlueHDi o výkonu 96 kW s manuální šestistupňovou převodovkou. Má také systém selektivní katalytické redukce, což s sebou nese i dolévání aditiva na bázi močoviny, a celkově velice nízkou spotřebu. Konkrétní čísla však Peugeot zatím nezveřejnil. V nabídce nový motor nahradí šestnáctistovku BlueHDi o výkonu 88 kW, v prodeji se však objeví až k pozdějšímu datu. Druhou novinku, která přijde na trh také se zpožděním, je naftový dvoulitr BlueHDi o výkonu 132 kW v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. Ta nahradí starší ústrojí se šesti stupni, zároveň by s ní verze GT (u jiné výbavy motor k dispozici není) měla být rychlejší a úspornější. Konkrétní data ale budou k dispozici až při uvedení na trh.

Aktuálně je tak možné pořídit stejné motory jako před modernizací. To znamená přeplňovanou dvanáctistovku PureTech o výkonu 88 nebo 96 kW. Ve druhém případě dostal motor filtr pevných částic a novou šestistupňovou manuální převodovku (slabší verze má o stupeň méně). Tu lze zaměnit za šestistupňový automat EAT6. Turbodiesely 1.6 BlueHDi mají nejvyšší výkon 73,5 nebo 88 kW, u slabší jednotky jsou přední kola poháněná pětistupňovou manuální převodovkou, u silnější ručním nebo samočinným řazením se šesti stupni. Na špičce stojí dvoulitr BlueHDi o výkonu 110 kW se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Sportovní varianta GT má kromě již zmíněného naftového dvoulitru také přeplňovanou benzinovou šestnáctistovku THP o výkonu 151 kW s ručním řazením o šesti stupních. Úplným vrcholem je provedení GTi s 1.6 THP o výkonu 200 kW a manuální šestistupňovou převodovkou.

Parametry se v průběhu faceliftu měnily výrazněji jen u 1.6 BlueHDi s výkonem 88 kW, která má s manuální i automatickou převodovkou větší točivý moment a výrazně lepší zrychlení. To platí při vycházení z tuzemského ceníku, údaje v něm a z mezinárodní prezentace omlazené 308 se totiž nejen u tohoto motoru poměrně razantně liší. Dynamicky nejlepší je provedení GTi, které se i v rámci konkurence řadí mezi nejlepší. Do lepší poloviny se řadí též 308 GT, naopak motory PureTech jsou zrychlením v horší polovině konkurenční tabulky (s karosérií kombi je lze zařadit do průměru třídy). Kde naopak 308 získává body, to je průměrná spotřeba paliva. Oba motory PureTech patří mezi lepší kompakty. Ani sportovní verze GT a GTi na tom ale nejsou vůbec špatně a zaostávají za slabšími verzemi nejvýše o litr na sto kilometrů. Z turbodieselů dynamikou nevyniká žádný motor, dvoulitr se ale řadí mezi lépe zrychlující kompakty jako hatchback i kombi. Mezi kombíky je v lepší polovině i silnější verze šestnáctistovky. Silnou stránkou vozu s naftovými motory je průměrná spotřeba, řadící hatchback i kombi mezi nejlepší. Na kompletní data se můžete podívat zde.

Základní výbava Active zahrnuje například asistent rozjezdu do kopce, upozornění na nutnost přestávky při řízení, tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment s 9,7palcovým dotykovým displejem a rádiem se šesti reproduktory, Bluetooth, vyhřívaná zrcátka, multifunkční kožený volant nebo 16palcová litá kola. K dispozici jsou všechny motorizace, s nejslabší 1.2 PureTech začínají ceny na akčních 400 000 korunách, což je o 15 tisíc více než doposud. Provedení s dvoulitrovým turbodieselem a automatickou převodovkou zdražilo dokonce o 30 tisíc korun. Ve výbavě verze 2.0 BlueHDi Active s manuální i automatickou převodovkou jsou nově elektricky sklopná zrcátka. Kombi ve stejné výbavě je vždy o 20 tisíc korun dražší než hatchback, pro obě karosérie je možné využít dodatečný bonus 20 tisíc korun při výkupu starého vozu. Na porovnání naftové 308 SW s Hyundaiem i30, Opelem Astra, Renaultem Mégane a Škodou Octavia se podívejte zde.

Podívejte se také na přehled všech kompaktních hatchbacků s cenou do 400 tisíc korun.

Druhý stupeň Allure přidává varování před opuštěním jízdního pruhu, automatická přední světla (oba prvky jsou do výbavy zařazeny nově), rozpoznávání dopravních značek, přední i zadní parkovací senzory, elektronickou parkovací brzdu nebo mlhovky. Opět jsou k dispozici všechny motorizace, ceny hatchbacku začínají s 1.2 PureTech na akčních 440 000 korunách. Oproti předchůdci pak tato výbava zdražila o 5 až 20 tisíc korun, její součástí již nejsou full-LED přední světlomety, které nově přijdou na 30 tisíc korun. Kombi (nenabízí se nejslabší benzinový motor) je o 20 tisíc korun dražší, pro oba motory je možné využít již zmíněného bonusu 20 tisíc korun. Jak si hatchback stojí proti Fiatu Tipo a Volkswagenu Golf se podívejte sem.

Kombi 308 SW má ještě třetí stupeň GT Line navíc s full-LED předními světly, 3D navigací, Apple CarPlay a Android Auto, LED mlhovkami, vnějšími designovými doplňky nebo 17palcovými litými koly. K dispozici jsou jen silnější 1.2 PureTech a 2.0 BlueHDi, ceny začínají na akčních 525 000 korunách. Využít lze slevu 20 tisíc za starý automobil. 

Sportovněji laděný model GT, do příjezdu naftového dvoulitru BlueHDi s osmistupňovou samočinnou převodovkou dostupný pouze s benzinovým turbomotorem 1.6 THP, má kromě dynamičtějšího vzhledu exteriéru i interiéru také snížený sportovní podvozek, ve výbavě nechybí full-LED světla, 3D navigace, konektivita s chytrými telefony nebo 18palcová litá kola. Cena hatchbacku je 660 000 korun, kombi je o 30 tisíc dražší. Bonus za výkup starého auta tady neplatí.

Úplný vrchol pak představuje 308 GTi s diferenciálem Torsen, kotouči vpředu o průměru 380 milimetrů, skořepinovými sedadly, vizuálním bodykitem nebo 19palcovými litými koly. Cena výhradně pětidveřového hatchbacku začíná na 820 000 korunách.

Kompletní ceník omlazeného Peugeotu 308 najdete zde, kombi 308 SW potom tady, 308 GT tady a 308 SW GT tady. První jízdní dojmy s novým Peugeotem 308 SW čtěte tady.

reklama
30. září 2014
Test Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SW s naftovým motorem 1.6 BlueHDI a maximálním výkonem 88 kW spotřebuje podle výrobce pouze 3,2 l nafty na každých 100 km. Dva týdny jsem na téměř třech tisícovkách kilometrů zjišťoval, zda to není lež.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Peugeot 308 SW
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Fiat Tipo Kombi: Velký zavazadlový prostor za minimální cenu
Fiat uvedl na český trh nejpraktičtější karosářskou verzi řady Tipo. Nové kombi nabízí zavazadelník o objemu 550 litrů a doplňuje verze sedan a hatchback. V základní verzi s motorem 1.4/88 kW přijde na 329 900 Kč.
Seat začal prodávat modernizovaný Leon Cupra. Posílil na 300 koní
Seat Leon Cupra dostal výkon vyšší o 10 koní a pohon všech kol u kombíku. Díky němu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během necelých pěti vteřin. I nadále se nabízí ve třech karosářských verzích - jako třídveřový a pětidveřový hatchback nebo kombi ST.
reklama
Renault Mégane: Zdražení o 5000 korun, nová výbava Limited a bonus 10 tisíc
Importér Renaultu zdražil některé ze svých modelů. O 15 tisíc Kadjar, o 10 tisíc Scénic a Grand Scenic a o pět tisíc korun prakticky celou modelovou řadu Mégane. Na ni se nyní podíváme podrobněji.
Nový Hyundai i30 kombi je levnější než Octavia, ale dražší než předchůdce. Prodává se od 385 tisíc korun
Hyundai i30 se v Česku řadí mezi nejpopulárnější nové automobily, tím spíše s karosérií kombi. Aktuálně uváděná třetí generace praktického modelu nižší střední třídy se velikostí kufru přiblížila Škodě Octavia Combi. Cenou od necelých 385 tisíc korun se dostává pod mladoboleslavský vůz.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama