ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Octavia RS má poprvé pohon všech kol. Zajišťuje ho motor ze Scouta
28. září 2015

reklama
Sportovní verze Škody Octavia označovaná RS ve variantách liftback i Combi dostala poprvé pohon všech kol. Zatím se týká pouze naftové verze 2.0 TDI s automatickou převodovkou DSG. Stejný motor dosud poháněl poloterénní model Scout.

Škoda Octavia RS se prodává už ve třetí generaci, vždy šlo zatím o auto pouze s přední poháněnou nápravou. Poprvé v historii si na své přijdou i příznivci pohonu 4x4, nepůjde však o sportovce, ale spíše o polykače kilometrů v rychlém tempu. Všechna čtyři kola totiž požene naftový čtyřválec 2.0 TDI s maximálním výkonem 135 kW a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG, což není právě sportovní kombinace.

Stejný motor má už déle v nabídce Škoda Octavia Scout, tedy kříženec kombíku s poloterénními vozy SUV. Octavia RS ho dostane jak pro karoserii liftback (na snímku) tak kombi. Liftback stojí 770 900 korun, kombík o 35 tisíc víc, tedy 805 900 korun. Stejně motorizovaná Octavia Scout je o šedesát tisíc korun levnější. Proti Scoutu má však bohatší výbavu například o bi-xenonové světlomety, bluetooth handsfreee, elektrické otvírání a zavírání pátých dveří nebo zadní LED svítilny.

Zatím nejsou známá kompletní technická data pro nový motor u Octavie RS, spotřeba kombíku je však stejná jako u Scoutu. Podle výrobce se auto spokojí s rovnými pěti litry nafty na každých 100 kilometrů. Liftback má být o deci úspornější. U něj už známe také hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h, která je 7,6 s. Maximální rychlost činí 228 km/h. Octavii Scout se stejným motorem to trvá 7,8 s a dosáhne 219 km/h.

Porovnali jsme Škodu Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 s vozy o půl automobilové třídy většími, tedy Fordem Mondeo a Opelem Insignia - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Ani Octavia Combi RS nemá s novým motorem přímou konkurenci, protože kombinaci naftového motoru, automatické převodovky a pohonu všech kol používají v nižší střední třídě pouze soupeři Octavie Scout, tedy kombíky křížené s vozy SUV. Jde například o Seat Leon X-Perience nebo VW Golf Alltrack. I kombík v nové variantě tedy musíme porovnávat s auty o třídu výš. Tentokrát jsme zvolili Mazdu 6 Wagon a pro zajímavost i většího sourozence Octavie - tedy novou Škodu Superb Combi. Podívejte se na toto porovnání zde.

Ceník a test Škody Octavia Combi RS naleznete zde, podobné podklady k liftbacku hledejte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Nová Škoda Superb Combi se bude prodávat od 629 900 korun
Škoda odtajnila ceník nového Superbu Combi. Ve srovnatelných provedeních bude stát o třicet tisíc víc než liftback, takže nejlevnější varianta přijde na 629 900 korun. Porovnali jsme ji s konkurenty i současnou generací.
Měřili jsme novou Škodu Superb Combi. Je opravdu větší než soupeři?
Vnitřní prostor nové Škody Superb Combi podle našich měření ve většině parametrů mezigeneračně narostl. Nejvíc se zvětšila délka kufru a šířka v loktech. Ubyl prostor na nohy, ale v porovnání s konkurenty zůstává rekordní. Nový kombík už není užovka.
reklama
Škoda zlevnila nejoblíbenější verze modelů Octavia a Yeti
Akční verze Fresh u modelů Škoda Octavia a Yeti jsou nově dostupné i bez toho, aby si zájemce o ně musel pořídit auto na splátky. Fakticky tak oba modely zlevnily až o dvanáct tisíc a dostaly spoustu výbavy zdarma.
Škoda zlevnila dobře vybavený minivůz Citigo díky akční výbavě Fresh
Minivůz Škoda Citigo dostal výhodnou akční výbavu Fresh. Stojí bezmála o deset tisíc méně než dobře vybavená verze Style, z níž vychází, a obsahuje navíc několik dalších prvků.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama