ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nárazové zkoušky Euro NCAP: Pětkové BMW to má za pět, Fiat Dobló za tři
14. května 2017

reklama
V letošním roce se do rukou přísných expertů z nezávislé organizace Euro NCAP dostaly zatím pouze dva automobily. Zatímco nové BMW řady 5 dostalo plný počet pěti hvězd, minivan Fiat Dobló si vysloužil jen tři.

Sedmá generace bavorského sedanu vyšší střední třídy s označením G30 splnila očekávání a bezpečnostní testy Euro NCAP zvládla na jedničku respektive pět hvězdiček. Celkem 91 procent ze sta získal bavorák za ochranu dospělých cestujících, solidních 85 procent si odnesl za ochranu dětí a velmi dobrých 81 procent je pěkné vysvědčení i za srážku s chodcem.

Překvapením může být snad pouze 59 procent za elektronické asistenty. Jenže testována byla základní verze 520d, která nemá plnou bezpečnostní výbavu. Všechny systémy jinak samozřejmě pracovaly na výbornou.

Výsledky Fiatu Dobló jsou výrazně horší, ale také s tím se počítalo. Automobil z roku 2010 byl vloni modernizován, ale úpravy se výrazněji nedotkly celkové bezpečnosti vozidla. I proto si fiat ze zkušeny Euro NCAP v celkovém hodnocení odnesl jen tři hvězdičky.

Užitkový fiat ve své osobní verzi dosáhl pouze na 75 procent v ochraně dospělých cestujících a hlavně jen 46 procent při ochraně dětí. Při čelním ofsetovém testu se totiž ukázala jako nedostatečná ochrana hrudníku a krku figuríny šestiletého dítěte a špatná ochrana krku figuríny desetiletého dítěte. Naopak při boční nárazu byly obě figuríny chráněny dobře ve všech kritických oblastech. Další výtka směřovala k čelnímu airbagu na sedadle spolujezdce. Ten sice může být deaktivován, aby zde bylo možné používat dětskou sedačku proti směru jízdy, ale informace o stavu aktivace/deaktivace airbagu poskytnuté řidiči nejsou zřejmé. A proto za to automobil nedostal žádné body.

Univerzální dětské zádržné systémy pak nemohou být řádně nainstalovány ve volitelné třetí řadě a také na středovém sedadle druhé řady.

Dobló nezazářilo ani po střetu s chodcem (57 %), ale zdaleka nejhůř si vedlo při v nabídce bezpečnostních asistentů. 25 procent je hluboko pod průměrem. Užitkový fiat má pouze zvukovou signalizaci nezapnutého bezpečnostního pásu pro sedadla vpředu i ve druhé a třetí (volitelné) řadě. Nemá naopak omezovač rychlosti, asistenta pro jízdu v pruzích nebo systém autonomního nouzového brzdění.

Nové fiaty vůbec v posledních testech Euro NCAP nedosáhly uspokojivých výsledků. Pouze na tři hvězdy se dostal i nový Fiat Tipo v základní výbavě, podobně si vedl také inovovaný Fiat 500.

Níže naleznete výsledky obou letošních nárazových testů Euro NCAP. V závorce je počet hvězd v celkovém hodnocení, v prvním sloupci hodnocení bezpečnosti dospělých, ve druhém dětí, ve třetím chodců a ve čtvrtém výčet asistenčních systémů.

BMW řady 5 (5)                      91 % 85 % 81 % 59 %

Fiat Dobló (5)                         75 % 46 % 57 % 25 %

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, výbavy, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Výsledky nárazových testů Euro NCAP u většiny nových aut prodávaných na českém trhu včetně odkazů na videa ze zkoušek najdete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Škoda Superb má za bezpečnost pět hvězd, Hyundai i20 čtyři
Tři nová vysvědčení za bezpečnost vystavila nezávislá organizace Euro NCAP. Maximální počet pěti hvězd získala nová Škoda Superb, o jednu hvězdu méně si připsal malý hatchback Hyundai i20 a jen tři hvězdy dostal minivůz Fiat Panda Cross.
Podzimní nárazové testy - ze sedmi aut jen tři nedostala pět hvězd
Nové generace modelů Audi A4, Honda HR-V, Honda Jazz a Hyundai Tucson obdržely od nezávislé organizace Euro NCAP nejlepší možné vysvědčení v podobě pěti hvězd za bezpečnost. Mazda MX-5, Opel Karl a Volkswagen Caddy mají o hvězdu méně.
reklama
Tři a čtyři hvězdy pro Fiat Tipo v nárazovém testu Euro NCAP
Tipo je po dlouhé době konečně originálním fiatem, který se uchází o přízeň evropských zákazníků. Z hlediska jízdy a užitných vlastností jej už známe, ale co bezpečnost? Odpověď na tuto otázku přinesly poslední nárazové testy Euro NCAP.
Nárazové zkoušky Euro NCAP: Ford Mustang propadl, mini od Fordu a Fiatu uspěly s odřenýma ušima
Poslední várka testů Euro NCAP přinesla několik překvapivých výsledků. Nejen proti zdi poslali Audi Q5, Citroën C3, Ford Ka+, Ford Mustang, Fiat 500, Toyotu C-HR, Land Rover Discovery a Volvo S90. Podívejme se, jak dopadly.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama