ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nových aut se prodává méně než loni. Škodovky drtivě dominují, Dacia útočí na bronz
5. února 2019

reklama
Registrace nových osobních aut za leden 2019 meziročně poklesly téměř o sedmnáct procent. V plusu jsou z velkých značek jen Dacia, Peugeot a Renault. Škodě Auto patří více než 35 procent trhu a prvních šest míst v žebříčku modelů. Dacia atakuje stupně vítězů.

Na první pohled to vypadá, že prodej nových osobních aut v Česku dramaticky klesá a jejich dealery tak čeká zlý rok. Lednové registrace totiž poklesly téměř o sedmnáct procent, což je výrazný propad. Je však nutné brát v potaz, že loňský leden byl enormně úspěšný a rekordní. Ten letošní byl i přes pokles třetí nejlepší v historii a výrazně úspěšnější než první měsíce v letech 2015 a 2016. Podle názoru některých lidí z branže se navíc český trh čistí, protože výrazně ubylo takzvaných reexportů do jiných zemí, takže registrace konečně začínají odrážet skutečný stav vozového parku v Česku.

Zajímavé je, že lednové pořadí téměř beze změny kopíruje prosincový žebříček. Na prvních devíti místech se jednotlivé značky seřadily úplně stejně. Pouze na desáté místo poskočil Citroën, který vystřídal Mercedes-Benz.

Existují i značky, které si na klesajícím trhu meziročně polepšily. Z těch velkých se jedná zejména o Dacii, která vzrostla o 14 procent a výrazně se přiblížila medailovým pozicím. Velmi reálně se může stát, že z nich brzy sesadí dlouholeté stálice Volkswagen (meziročně -16 %), a zejména Hyundai (-15 %).

To dominující Škodě Auto zatím podobné starosti nehrozí. V lednu sice meziročně zaregistrovala téměř o dvacet procent aut méně, přesto obsadila téměř 36 procent trhu a v žebříčku modelů jí patří prvních šest (!) příček (na snímku vítězná Octavia). Kompletní pořadí nejprodávanějších vozů v Česku si prohlédněte zde.

Z dalších velkých značek byly v lednu meziročně v plusu i Renault (+34 %) a Peugeot (+2 %). Z těch menších se velmi dařilo například Jaguaru (+94 %), Alfě Romeo (+67 %), Lexusu (+41 %), Jeepu (+24 %) nebo Mazdě (+21 %).

Naopak největší poklesy vidíme u členů TOP 10 u Fordu (-46 %), z menších značek u Nissanu (-72 %), Seatu (-38 %) či Audi (-36 %). Jde tedy o značky, které velký podíl aut zaregistrovaných v Česku reexportovaly mimo republiku.

Níže se můžete podívat na TOP 10 nejúspěšnějších značek v lednu. Pořadí v závorce je za celý loňský rok:

1.(1.) Škoda            6863 aut

2.(2.) Volkswagen   1989

3.(3.) Hyundai         1292

4.(4.) Dacia             1215

5.(6.) Peugeot         940

6.(9.) Toyota            689

7.(5.) Ford                688

8.(7.) Kia                 676

9.(8.) Renault           675

10.(11.) Citroën       506

Zdroj: SDA. Po kliknutí na aktivní jméno automobilky najdete technické údaje, recenze a další informace k jednotlivým modelům.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Hledali jsme nejdostupnější SUV střední třídy. Kodiaq je osmý jako před dvěma lety
Cenové relace mezi SUV střední třídy se za uplynulé dva roky změnily jen minimálně. Deset nejlevnějších vozů kategorie se stále vejde do sedmi set tisíc korun. Ten úplně nejdostupnější, Ford Kuga, zlevnil pod půl milionu.
Nových aut se loni prodalo méně než v roce 2017. Bídu posledních měsíců završil prosinec
Češi loni v prosinci koupili o 5301 nových aut (-27 %) méně než ve stejném období před rokem. I kvůli tomu skončil celý loňský rok poklesem o čtyři procenta v porovnání s letopočtem 2017. Přesto šlo o druhý nejlepší rok v historii.
reklama
Ford Focus se stal autem roku 2019. Jak hlasovalo Vybermiauto?
Ford Focus se stal podle hlasování motoristických novinářů Autem roku 2019 v České republice. Na druhém místě se umístil Peugeot 508, třetí příčku obsadilo BMW X5. Pětici finalistů uzavřely Kia Ceed a Subaru Outback.
Hledali jsme 20 nejlevnějších rodinných hatchbacků a liftbacků. Scala je až šestnáctá
Pokud chcete pořídit nový pětidveřový kompaktní rodinný vůz s useknutou (hatchback) nebo splývavou (liftback a fastback) zádí za co nejnižší cenu, neváhejte. Tuto třídu čekají velké změny.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama