ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nový soupeř Škody Yeti, Opel Mokka, se bude prodávat od 379 900 Kč
12. října 2012

reklama
Opel zveřejnil ceny nového kompaktního SUV Mokka. Budoucí konkurent Škody Yeti se začne prodávat od 379 900 Kč. Získali jsme jako první kompletní ceník, takže můžeme novinku porovnat s Yetim i dalšími soupeři.

Opel Mokka měří na délku 4,28 m. Je tedy o 6 cm delší než Škoda Yeti a řadí se k nejmenším kompaktním SUV, tedy autům, která kromě asfaltu zvládají i lehký terén.

Základní cena Mokky 379 900 Kč patří v této kategorii k nižším. Kromě suverénně nejlevnější Dacie Duster jsou v současné době dostupnější právě pouze Škoda Yeti a Nissan Qashqai. Kompletní přehled všech verzí kompaktních SUV s cenou do 400 tisíc objevíte zde.

Základní výbava Mokky označená Essentia obsahuje například klimatizaci, tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost, audiosoustavu, šest airbagů nebo stabilizační systém. Pojí se pouze s benzinovou šestnáctistovkou a pohonem předních kol.

Porovnali jsme nejlevnější Mokku s Nissanem Qashqai a Škodou Yeti - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Vyšší stupeň výbavy "kávy" od Opelu pojmenovaný Enjoy stojí o 35 tisíc víc než základní Essentia. Příplatek vyvažuje navýšením standardu mimo jiné o litá kola, bluetooth handsfree umožňujícímu legální telefonování za jízdy, nebo přední mlhovky. Výbava Enjoy nabízí i kombinaci s dalšími motory: benzinovým turbomotorem 1,4 l s pohonem všech kol (+80 tisíc proti šestnáctistovce) nebo naftovou sedmnáctistovkou s pohonem přední nápravy (+75 tisíc) i všech kol (+125 tisíc).

Nejlevnější Opel Mokka s pohonem 4x4 vyjde na 494 900 Kč. Žádné jiné kompaktní SUV se kromě Dacie Duster nedá s náhonem na všechna kola pořídit levněji, jak se můžete přesvědčit zde.

Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 Enjoy jsme porovnali s vozy Hyundai ix35 a Kia Sportage - podívejte se zde.

Za nejvyšší stupeň Mokky Cosmo se přihazuje 50 tisíc proti Enjoy. Protihodnotu vytváří například lepší automatická dvouzónová klimatizace, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo okna zatmavená v zadní části vozu. Kompletní ceník Mokky včetně prvků standardní a příplatkové výbavy objevíte zde.

Pojďme se podívat na parametry motorů. Základní šestnáctistovku (85 kW) najdeme díky spotřebě 6,5 l na 100 km mezi nejúspornějšími kompaktními SUV. Naopak dynamikou se řadí k podprůměru, sprint z místa na stovku během 12,3 s není žádná sláva.

Lépe je na tom čtrnáctistovka s pohonem všech kol (103 kW). Ta zrychluje z 0 na 100 km/h během 9,8 s, což je lehký nadprůměr. Spotřebou 6,4 l patří k absolutní špičce nejen mezi konkurenty s pohonem 4x4, ale i přední nápravy.

Rovněž naftová sedmnáctistovka (96 kW) atakuje trůn pro nejúspornější MPV mezi turbodiesely, s pohonem přední nápravy si řekne jen o 4,5 l, verze 4x4 o čtyři deci více. Potěší i nadprůměrnou dynamikou.

Parametry motorů nového Opelu Mokka najdete zde.

Podrobný test vydáme v nejbližších dnech ještě před oficiálním uvedením auta na český trh, které proběhne začátkem listopadu.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama