ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nový Peugeot 5008: po dvou měsících zdražení o 15 tisíc korun
18. června 2017

reklama
Peugeot v dubnu uvedl na trh druhou generaci modelové řady 5008. Proti předchůdci se změnil z MPV na SUV, což se mimo jiné odrazilo i ve vyšší ceně. Ta se nyní opět zvýšila, takže základní model přijde na 560 tisíc korun.

Původní Peugeot 5008 z roku 2010 patřil mezi líbivá MPV střední třídy. Jenže doba tomuto typu automobilu moc nepřeje, a tak Francouzi pokusili při vývoji druhé generace opustit tento segment a přeskočit mezi žádané vozy SUV. A to se povedlo: líbivá karoserie zůstala, prostorný interiér až pro sedm osob také, jenže novinka nyní nekonkuruje Volkswagenu Touran nebo Opelu Zafira ale Škodě Kodiq nebo Mitsubishi Outlander.

Je tu ale přeci jenom rozdíl. Zatímco škoda i nissan nabídnou poctivý pohon všech kol, peugeot nemůže být jako čtyřkolka ani za příplatek, technika modelu postaveného na prodloužené platformě EMP2 jako Peugeot 3008 to totiž neumožňuje. Netroufáme si odhadnout, do jaké míry toto omezení zkomplikuje jeho kariéru. Ale pravdou je, že SUV s pohonem předních se prosazují čím dál více, takže efektně tvarovaný Francouz si své kupce určitě najde.

Kromě pohonu všech kol mu totiž již nic dalšího nechybí. Designovou zajímavostí je tzv. i-Cockpit neboli LCD panel místo kontrolních přístrojů, který řidič podobně jako u řady 208, 2008, 308 a 3008 sleduje nad malým nahoře i dole zploštělým volantem.

Druhá generace Peugeotu 5008 povyrostla oproti předchůdci ve všech rozměrech. Nejvíce do délky o 11 cm na 4641 mm, stejně se natáhl i rozvor na 2940 mm a šířka o 7 centimetrů na 1844 mm. Pouze výška se prakticky nezměnila (1646 mm). Změnu rozměrů má na svědomí hlavně dlouhá přední kapota, protože vnitřní rozměry interiéru jsou o něco skromnější. Dokládá to hlavně přepravní kapacita zavazadlového prostoru při dvoumístném uspořádání. Oproti první generaci se zmenšila o 566 litrů (celkem 1940 l), o 43 l je menší i zavazadlový prostor při pětimístném uspořádání (780 l).

Pod kapotou najdete dvě zážehové a tři vznětové pohonné jednotky. Základem je přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech/96 kW, který lze objednat jak se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou tak šestistupňovým automatem. Pro náročnější zákazníky je k dispozici přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 THP/121 kW kombinovaný výhradně s šestistupňovou samočinnou převodovkou.

Vznětové motory disponují kvůli splnění emisní normy Euro 6 katalyzátor SCR, který potřebuje ke správnému fungování kapalinu AdBlue. Nejslabší 1.6 BlueHDI dosahuje výkonu 88 kW, silnější 2.0 Blue HDI nabízí 110 kW nebo 133 kW, který je však k dispozici pouze pro výbavu GT. Nejslabší turbodiesel lze kombinovat s ručně řazenou i samočinnou šestistupňovou převodovkou, silnější se nabízí pouze s manuálem a nejsilnější výhradně s automatem.

Peugeot 5008 druhé generace byl nyní plošně zdražen o 15 tisíc, takže nejlevnější verze 1.2 PureTech/96 kW ve výbavě Access přijde na 560 000 korun. Standardní výbava není úplně spartánská. V základu dostanete například klimatizaci, tempomat, palubní počítač, audiosystém s bluetooth, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo elektricky otevíratelná okna vpředu i vzadu. V základu jsou bohužel pouze ocelová kola, za příplatek 4000 korun dostanete navíc dojezdovou rezervu.

Výbava Access je k mání jen pro základní motorizace 1.2 PureTech/96 kW a 1.6 BlueHDI/88 kW (620 000 Kč) s manuálem, výkonnější pohonné jednotky a samočinné převodovky si lze objednat až od výbavy Active, která je o 50 tisíc korun dražší. Nabízí však navíc mimo jiné lepší variantu i-Cocpitu s osmipalcovým dotykovým displejem, samočinnou dvouzónovou klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo také u spolujezdce, parkovací senzory vzadu, přední mlhové světlomety, střešní ližiny, systém pro sledování vyjetí z jízdního pruhu a také 17palcová kola z lehkých slitin.

Nejlevnější model 1.2 PureTech/96 kW ve výbavě Active stojí 610 000 Kč, za samočinnou převodovku chtějí u Peugeotu příplatek 50 tisíc korun, za silnější čtyřválec 1.6 THP/121 kW pak 85 tisíc korun. Verze s turbodieselem 1.6 BlueHDI/88 kW je dražší o 60 tisíc korun (670 000 Kč), dvoulitr pak dokonce o 95 tisíc korun (705 000 Kč).

Porovnali jsme Peugeot 5008 1.6 BlueHDI/110 kW Active se Škodou Kodiaq a novým Renaultem Koleos. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

O další stupeň výše je tradiční výbava Allure, za kterou si oproti výbavě Active připlatíte 40 tisíc korun. V rámci této částky dostanete navíc mimo jiné parkovací senzory i vpředu, 18palcová kola, lepší multimediální systém, zatmavená zadní okna, ambientní osvětlení interiéru LED a elektricky sklopná zpětná zrcátka.

Allure je k dispozici se všemi dostupnými motorizacemi s výjimkou nejsilnějšího dvoulitrového turbodieselu 2.0 BlueHDI/133 kW, nejlevněji přijde s tříválcem 1.2 PureTech/88 kW za 650 tisíc korun, nejdražší pak 1.6 BlueHDI/88 kW se samočinnou převodovkou za 760 tisíc korun.

Speciální ceník má Peugeot pro nejlépe vybavenou variantu GT, která se liší také designem exteriéru. K mání je výhradně s turbodieselem 2.0 BlueHDI/133 kW a přijde na 945 tisíc korun. V základní výbavě verze GT jsou mimo jiné plně diodové světlomety, 19palcová kola, všechny bezpečnostní systémy (Systém pro rozpoznání dopravních značek omezujících rychlost, systém sledování bdělosti řidiče, systém pro sledování a korekci řízení při neúmyslném opuštění jízdního pruhu a systém aktivního sledování mrtvého úhlu) a provedení GT má ve standardu také parkovací kameru, bezklíčový přístup, čalounění Alcantarou nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.

Kompletní ceník nového Peugeotu 5008 najdete zde, test si můžete přečíst zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Škoda Kodiaq byla zdražena, základní cena se přiblížila hranici 700 tisíc korun
Škoda poprvé měnila ceníky u SUV Kodiaq. Zdražení o 16 tisíc korun ale není důsledkem nepoměru mezi nabídkou a poptávkou. Základní verze 1.4 TSI/110 kW s pohonem 4x4 nebo samočinnou převodovkou ve výbavě Active nyní stojí 693 900 korun.
U Peugeotu zlevňovali, nejvíce klesly ceny Partneru Tepee
Peugeot začátkem května měnil ceníky a tentokrát se zlevňovalo. 0 pět až patnáct tisíc korun se snížily ceny modelů 108, 208, 2008, 301, 308 a Partner Teepee. My se podíváme podrobněji na úspěšnou osobní verzi užitkového Partnera, který byl zlevněn o 15 tisíc korun.
reklama
Nový Renault Koleos je převlečeným Nissanem X-Trail. Konkuruje Škodě Kodiaq
Renault na český trh uvádí druhou generaci středně velkého SUV Koleos. Ta je dvojčetem Nissanu X-Trail, míří tak mimo jiné do teritoria Škody Kodiaq. České ceny začínají na 700 tisících korunách.
Honda CR-V je přes zdražení stále nejlevnější čtyřkolkou mezi SUV střední třídy
V britském Swindonu vyráběné SUV střední třídy je dlouhodobě nejprodávanějším japonským modelem své kategorie. Jeho pozici by nemělo ohrozit ani mírné zdražení o sedm až deset tisíc korun, v základu nyní CR-V přijde na 551 900 korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama