ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nový Peugeot 2008 je v Česku. Jak se zlepšil proti předchůdci? Máme srovnání
12. ledna 2020

reklama
Srovnali jsme nový Peugeot 2008 s jeho předchozí generací. Auto nejen prodělalo radikální změnu designu, ale je i větší a má bohatší výbavu. Přinášíme také kompletní ceník.

Peugeot 2008 je nejprodávanějším mini SUV v Česku. Není proto divu, že příchod jeho druhé generace v hojné míře sledují fanoušci i média. My jsme se zaměřili na podrobné srovnání s první generací, aby bylo jasné, co navíc dostanete. Pokud chcete srovnání přeskočit, můžete se rovnou podívat na jeho kompletní ceník a technické údaje. Najdete je pod tímto odkazem.

Druhá generace městského crossoveru výrazně narostla. Auto je o 141 mm delší, měří rovných 4300 mm. Rozvor se prodloužil o 68 mm na 2605 mm, což slibuje více prostoru uvnitř. Peugeot je také o 31 mm širší (1770 mm). Na sportovněji střižený design navazuje i nižší karoserie, která má 1530 mm (-26 mm).

Peugeot 2008 ve druhé vydání přichází s novými motorizacemi. Jde o benzinový tříválec 1.2 PureTech, který je nově k dostání ve verzích 74 kW, 96 kW a 114 kW s automatickou převodovkou. Ta má nyní osm stupňů oproti dřívějším šesti. Diesel zastupuje motor se čtyřmi válci, tedy 1.5 BlueHDi 96 kW s osmistupňovým automatem.

Kdo si pamatuje na minulou verzi (její ceník najdete zde) ví, že základní motor je nyní slabší. Přišel o 7 kW výkonu, ale má stejný točivý moment 205 Nm. Upravená jednotka je v akceleraci na stovku o čtyři desetiny pomalejší, zvládne ji za 10,9 sekundy. Slibuje ale o dvě deci nižší spotřebu – 4,6 l/100 km. Díky tomu klesly i emise. Špatnou zprávou je zmenšení palivové nádrže o 6 litrů na 44.

U dieselového motoru se objem nádrže snížil jen o 4 litry na 41. Kombinovaná spotřeba ale mírně stoupla. Jde o nárůst jednoho deci na 3,6 l/100 km. I nadále tak bude Peugeot 2008 patřit k nejúspornějším vozům s dieselem na českém trhu. Škoda slabé akcelerace z nuly na stovku za 11,4 sekundy, která je o osm desetin pomalejší než v minulé generaci.

Novinkou pořídíte v základní výbavě Active a s motorem 1.2 PureTech (74 kW) za 385 000 korun. To je o 35 tisíc korun víc než první generaci tohoto baby SUV. Zdražení je ale rozhodně opodstatněné. Výbava totiž obsahuje nově systém front assist, automatické full-LED světlomety, parkovací senzory vzadu, dešťový senzor a metalízu. Pokud si ji pořídíte i se silnějším než základním motorem, dostanete navíc kola z lehké slitiny. Ve výbavě naopak oproti dřívějšku chyní elektricky sklopná zrcátka, střešní ližiny a mlhovky.

Druhá výbava Allure vychází se základním motorem 1.2 PureTech na 440 tisíc korun, což je o 45 tisíc korun víc než v minulé generaci. I ta má ale řadu prvků navíc - parkovací kameru, parkovací senzory vpředu, sledování vyjetí z jízdního pruhu, bezklíčové startování a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce. Chybí jí naopak zatmavená zadní okna.

Nejvyšší výbavou v minulé generaci byla verze GT Line, ta je i v nové verze. Vyjde na 510 tisíc korun a oproti dřívějšku nabízí například automatické dálkové světlomety. V základu je už silnější 1.2 PureTech (96 kW). Novinkou je výbava GT. Ta oproti GT Line nabízí navíc automatické udržování jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, bezklíčové odemykání, adaptivní tempomat, navigaci, a přední vyhřívaná sedadla.

Zajímavé může být srovnání s konkurencí. Proti Peugeotu 2008 jsme postavili druhý nejprodávanější vůz v této kategorii – Renault Captur. Nechybí ani Hyundai Kona a domácí reprezentant Škoda Kamiq. Výsledek souboje je zde.

Autor: Jan Markovič

reklama
4. ledna 2018
Test Hyundai Kona
Přinášíme recenzi nového korejského SUV Hyundai Kona. Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Na trhu nemá moc velkou konkurenci.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai Kona
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Jeep Wrangler jezdí v nové generaci. Jaká je v porovnání se starou?
Legendární Jeep Wrangler je znovu na scéně. Tentokrát už ve své čtvrté generaci, která je na první pohled prakticky stejná. Stačí se ale podívat do parametrů a je jasno. Tady došlo k pořádným vylepšením! Oba vozy jsme srovnali spolu i s konkurencí.
Nová Kia Proceed už není třídveřovým hatchbackem, ale stylovým kombíkem
Ve třetí generaci modelu Ceed vsadila Kia na dva různé kombíky. Tradiční Ceed SW s dobrým poměrem ceny a užitné hodnoty a nový stylový shooting brake Proceed sázející na styl a sportovnost. Ten se prodává od 599 980 korun.
reklama
Škoda Kamiq a co všechno o ní musíte vědět
Mladoboleslavská automobilka představila své třetí SUV. Kamiq bude nejmenším z nabídky, zařadí se tak do nejoblíbenějšího segmentu malých městských SUV nebo crossoverů. Víte, kdo bude jejím konkurentem a jaké zbraně nasadí nová Škoda do boje?
Českým autem roku je BMW 3. Srovnali jsme ho s dalšími finalisty
Do finále ankety České auto roku 2020 se dostalo celkem šest aut. Vítězné BMW prolomilo dlouho trvající úspěch vozů značky Škoda. Baby SUV Kamiq skončilo až na třetím místě.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama