ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nový Nissan Micra sází na hravost a naftový motor, v základní výbavě stojí 259 tisíc
19. června 2017

reklama
Ve čtvrté generaci se Nissan Micra mezi nejpopulárnější malá auta nezařadil. Podíl na tom mohly mít nevýrazný design i lacině vyhlížející interiér. Aktuální páté vydání pětidveřového hatchbacku konkurujícího Škodě Fabia se vydalo úplně jinou cestou.

Nissan Micra ve svém pátém vydání hodně dospěl. Řeč není jen o ostřeji řezaném designu s možností výrazné individualizace, který na nudného předchůdce, vyráběného v Indii, dává rychle zapomenout, nebo interiéru s barevnými plochami, kontrastujícími s tmavými plasty. Po velikostní stránce totiž novinka narostla do všech směrů, kromě výšky. Délka Micry je nyní 3999 milimetrů a rozvor má hodnotu 2525 milimetrů. První hodnota je o 74 milimetrů a druhá o 75 milimetrů větší než u předchůdce. Narostl také objem kufru, v základu o 35 litrů na celkových 300 litrů. V porovnání s konkurencí se Nissan řadí mezi celkově větší automobily. Na modely s největší délkou a rozvorem to však nestačí. V lepší polovině je Micra i objemem zavazadlového prostoru. Podrobná čísla najdete v tabulkách zde.

Pod kapotou se odehrála malá velká revoluce. Benzinové motory opustily čtyřválcovou konstrukci i objem 1.2 litru. Základní jednotkou je nově atmosférický litr s výkonem 52 kW, nad ním je přeplňovaný tříválec s objemem 0.9 litru a výkonem 66 kW. S funkcí overboost tato hodnota může vzrůst krátkodobě na 70 kW. Spíše zajímavostí je v segmentu naftová patnáctistovka dCi o výkonu 66 kW, která vyniká především točivým momentem 220 Nm. Pro všechny motory je k dispozici zatím jen pětistupňová manuální převodovka. Všechny pohonné jednotky pocházejí od Renaultu.

Parametry obou benzinových motorů jsou v porovnání s konkurencí velice podprůměrné. Atmosférický litr má jedno z nejhorších zrychlení i maximálních rychlostí, naopak průměrnou spotřebou se řadí mezi nejlepší. Přeplňovaný motor má vůbec nejhorší zrychlení, maximální rychlost je druhá nejnižší. Spotřeba je naopak jedna z nejlepších. Naftový motor je dynamicky skoro stejně špatný jako jeho benzinový sourozenci, vyvažuje to ale spotřebou hluboko pod čtyři litry na 100 kilometrů. Podrobně můžete porovnat pohonné jednotky zde.

Základní výbava Visia obsahuje šest airbagů, inteligentní nouzové brzdění, asistent rozjezdu do kopce, elektricky nastavitelná zrcátka, elektrická přední okna, diody pro denní svícení nebo 15palcová ocelová kola. Vstupní verze je v nabídce s litrovým motorem, nebo turbodieselem, ceny startují na 259 000 korunách. Jak si Micra 1.0 Visia stojí proti Citroënu C3, Škodě Fabia a Toyotě Yaris se můžete podívat zde.

Druhá linie Visia+ přidává manuální klimatizaci a rádio s MP3, USB a dvěma reproduktory. V kombinaci s touto výbavou jsou k dispozici všechny tři motory, nejlevnější litrový tříválec stojí 294 900 korun. Na přehled všech malých pětidveřových hatchbacků s klimatizací, rádiem s MP3 a cenou do 300 tisíc korun se podívejte tady.

Třetí stupeň Acenta má navíc tempomat, audiosystém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, čtyřmi reproduktory a rozhraním Apple CarPlay pro chytré telefony, pětipalcový TFT displej, multifunkční volant, chromované doplňky interiéru nebo zrcátka s integrovanými blinkry. Zvolit je opět možné všechny tři motory, ceny s litrovým tříválcem začínají na 310 000 korunách. Porovnali jsme Micru Acenta 0.9 IG-T se Seatem Ibiza, Renaultem Clio a Suzuki Swift. Podívejte se sem.

Výbava N-Connecta přidává dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci, navigaci se sedmipalcovou obrazovkou, Bluetooth a konektivitou s chytrými telefony, kožený volant, mlhovky nebo 16palacová litá kola. Volit je možné už jen z přeplňovaného tříválce, nebo turbodieselu, s benzinovým motorem Micra startuje na 349 000 korunách. Vrcholný stupeň Tekna přináší panoramatický kamerový systém s detekcí pohybujících se objektů a sledováním mrtvého úhlu, zadní parkovací senzory, couvací kameru, audiosystém Bose se šesti reproduktory, včetně dvou v opěrce hlavy řidiče, nebo startování tlačítkem.

Kompletní ceník nového Nissanu Micra najdete zde, první jízdní dojmy čtěte tady.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nový Ford Fiesta již můžete objednávat, levný zrovna není
V červnu se mohou první zákazníci v Česku těšit z nové generace Fordu Fiesta. Budou si ale muset připravit větší obnos. Nejprodávanější evropský automobil ve své třídě totiž míří výše a základní verze s třídveřovou karoserií přijde na 304 990 Kč.
Nový Seat Ibiza přijíždí do Česka. Má chudou paletu motorů a sebevědomé ceny
Nová generace Seatu Ibiza jde do prodeje. Pod kapotou najdete zatím pouze litrové tříválce, nejlevnější verze Reference přijde na 296 900 Kč, nejdražší FR nebo Xcellence stojí 377 900 Kč.
reklama
Nová Kia Rio nabízí více než předchůdce, startuje na částce 279 980 korun
Nová generace modelu Kia Rio přišla na jaře na český trh. Importér značky doufá, že vylepší obchodní bilanci v segmentu B. Předpoklady k tomu rozhodně má. Kromě líbivých tvarů má k dispozici moderní techniku, nabízí solidní vnitřní prostor a bohatou výbavu. Porovnali jsme ji se svým předchůdcem.
Nové Suzuki Swift s bohatou výbavou začíná na 260 tisících. Opět nabídne i pohon všech kol
Suzuki pokračuje v doplňování a omlazování své nabídky. Po faceliftu SUV S-Cross a nových modelech Ignis a Baleno přišla řada na pátou generaci Swiftu. Ta se nadále řadí k nejmenším zástupcům hatchbacků velikosti Škody Fabia.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama