ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nový Hyundai i30 kombi je levnější než Octavia, ale dražší než předchůdce. Prodává se od 385 tisíc korun
23. června 2017

reklama
Hyundai i30 se v Česku řadí mezi nejpopulárnější nové automobily, tím spíše s karosérií kombi. Aktuálně uváděná třetí generace praktického modelu nižší střední třídy se velikostí kufru přiblížila Škodě Octavia Combi. Cenou od necelých 385 tisíc korun se dostává pod mladoboleslavský vůz.

Loni představený Hyundai i30 se ve třetí generaci významně vzdálil od svého předchůdce, navrženého ve fluidním designovém stylu. Ostře řezané linie převzala také na ženevském autosalonu představená varianta kombi, která se bude po boku hatchbacku vyrábět v Nošovicích. V porovnání s předchůdcem je novinka delší o rovných 100 milimetrů, rozvor náprav s hodnotou 2650 milimetrů ale zůstal stejný. Prodloužená karosérie se naplno projevila především v zavazadlovém prostoru, kde je k dispozici 602 litrů, o 74 litrů více než doposud. Na 1650 litrů také mírně narostl objem po sklopení zadních sedadel. Ve třídě se i30 kombi základní velikostí kufru řadí k objemnějším zástupcům, na Octavii Combi ji ale ještě osm litrů chybí. Na premianta v podobě Hondy Civic Tourer je to dokonce 22 litrů. Rozvor i délka řadí Hyundai i30 mezi větší kombíky nižší střední třídy, naopak šířkou a výškou jihokorejský zástupce patří do průměru. Na kompletní porovnání se podívejte v těchto tabulkách.

Pod kapotou sází i30 kombi především na přeplňované agregáty, základem nicméně zůstala atmosférická benzinová čtrnáctistovka CVVT s výkonem 73,5 kW. Výkonově výše je přeplňovaný litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW, vrcholem nabídky pak je přeplňovaná čtrnáctistovka T-GDI s výkonem 103 kW. Naftový čtyřválec 1.6 CRDi je naladěn na 81 nebo 100 kW. Všechny motory mají v základním provedení šestistupňovou manuální převodovku, 1.4 T-GDI spolu s oběma turbodiesely mají za 50 tisíc korun k dispozici sedmistupňový dvouspojkový automat s možností manuálního řazení pádly pod volantem.

 V porovnání s dalšími kombíky velikosti Octavie si i30 s atmosférickým zážehovým motorem vede dynamicky podprůměrně a také spotřebou se řadí jen do průměru. Litrový tříválec je na tom dynamicky o něco lépe, i on jen ale v perspektivě celého segmentu pouze průměrný. Laboratorní spotřeba je ale o pár desetin lepší než u čtrnáctistovky bez turba. Dynamikou nejlepší je 1.4 T-GDI, která je ale stále jen v lepším průměru třídy. Spotřebou je pak mezi atmosférickou 1.4 CVVT a 1.0 T-GDI. Oba naftové agregáty jsou dynamicky průměrné, kombinovanou spotřebou paliva pod 4,0 l/100 km se ale řadí mezi lepší vozy své kategorie. Modely se samočinnou převodovkou jsou na tom dynamicky i ekonomicky o něco hůře. Na kompletní technická data se podívejte tady.

Základní výbavou je dle standardního ceníku ta s označením Entry. Zahrnuje například autonomní nouzové brzdění, přednárazový systém, udržování v jízdním pruhu, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, světelný senzor, vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci nebo rádio s MP3 a čtyřmi reproduktory. K dispozici jsou nejslabší zážehový i vznětový motor, ceny s 1.4 CVVT začínají na 414 900 korunách.

Cenově zajímavější je však limitovaná verze Best of Czech, která zahrnuje stejnou výbavu jako Entry a navíc třeba konektivitu USB a iPod nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče. V nabídce je tato verze s oběma motory T-GDI a slabším turbodieselem, ceny startují na 384 990 korunách za litrový tříválec. Příplatek 10 tisíc korun přidá k této verzi paket Club se zadními parkovacími senzory, elektrickými zadními okny, koženým volantem, mlhovkami, diodami pro denní svícení nebo 15palcovými litými koly. S motory 1.4 T-GDI a 1.6 CRDi je paket Club již v ceně vozu, to znamená cenu 424 990 korun, respektive 444 990 korun. S litrovým tříválcem T-GDI je to 394 990 korun. Na porovnání Hyundaie i30 se Škodou Octavia, Opelem Astra a Renaultem Mégane se podívejte zde

Přehled kombíků nižší střední třídy s klimatizací, rádiem s MP3 a cenou do 400 tisíc korun najdete tady.

Předchozí verze modelu Hyundai i30 kombi se doprodává za 370 tisíc korun, například loni v létě ještě dobře vybavené kombi stálo 340 tisíc korun.

Druhým výbavovým stupněm v klasickém ceníku nové generace je Trikolor. Oproti stupni Entry má navíc výškově nastavitelné sedadlo řidiče, konektivitu USB a iPod, Bluetooth nebo kliky a zrcátka v barvě karosérie. Pod kapotou chybí nejsilnější zážehový i vznětový motor, ceny s 1.4 CVVT startují na 454 990 korunách. Za 20 tisíc korun je k dispozici výhodný paket Komfort s elektrickými zadními okny, koženým volantem, zadními parkovacími senzory, LED denním svícením, mlhovkami, střešními ližinami a 15palcovými litými koly.

Vrcholem nabídky je provedení Style, které zahrnuje elektrická okna vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, couvací kameru, rádio s pětipalcovým displejem a šesti reproduktory, vyhřívaná přední sedadla, kožený vyhřívaný volant, mlhovky, LED denní svícení, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola. Hyundai i30 kombi Style je k dispozici se všemi motory vyjma základní čtrnáctistovky, ceny s litrovým tříválcem startují na 494 990 korunách. Na srovnání vrcholné výbavy Hyundaie i30 s Volkswagenem Golf a Fordem Focus se podívejte tady.

V nabídce se k výbavě Style objevují i volitelné pakety. Vrcholný se jmenuje Ultimate, připlácí se za něj 90 tisíc korun (nelze s 1.0 T-GDI) a zahrnuje mimo jiné nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, upozornění na vozidla při couvání, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, kolenní airbag řidiče, full-LED přední světla, navigaci s osmipalcovou obrazovkou, bezdrátové nabíjení telefonů, kožené čalounění, ventilovaná přední sedadla, elektricky stavitelné sedadlo řidiče nebo 17palcová litá kola.  

Kompletní ceník nového Hyundaie i30 kombi najdete zde.

reklama
28. dubna 2015
Test Hyundai i30 kombi
Modernizovanou verzi vozu Hyundai i30 kombi jsem otestoval krátce po jejím uvedení na český trh. V podrobné recenzi zjistíte, jaké změny přinesl facelift v roce 2015 a jak si oblíbený vůz vede v porovnání se soupeři.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i30 kombi
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Fiat Tipo Kombi: Velký zavazadlový prostor za minimální cenu
Fiat uvedl na český trh nejpraktičtější karosářskou verzi řady Tipo. Nové kombi nabízí zavazadelník o objemu 550 litrů a doplňuje verze sedan a hatchback. V základní verzi s motorem 1.4/88 kW přijde na 329 900 Kč.
Nejrychlejší Škoda Octavia všech dob se prodává od 771 900 korun
Škoda zveřejnila ceny nejsilnější verze RS 245. V provedení liftback se prodává od 771 900 korun, jako kombík od 806 900 korun. Zrychluje z 0 na 100 km/h během 6,5 s, maximální rychlost zastavuje omezovač na 250 km/h.
reklama
Toyota Auris Benefit s cenovým zvýhodněním až 48 tisíc a nová výbava Business
Toyota je letos velmi aktivní a také se jí daří. Mezi nejúspěšnější modely vedle Yaris, RAV4 a Corolly patří také hatchback a kombi nižší střední třídy Auris. Nově tato modelová řada přináší výbavu Business a akční nabídku Benefit.
Renault Mégane: Zdražení o 5000 korun, nová výbava Limited a bonus 10 tisíc
Importér Renaultu zdražil některé ze svých modelů. O 15 tisíc Kadjar, o 10 tisíc Scénic a Grand Scenic a o pět tisíc korun prakticky celou modelovou řadu Mégane. Na ni se nyní podíváme podrobněji.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama