ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nové Suzuki Swift s bohatou výbavou začíná na 260 tisících. Opět nabídne i pohon všech kol
13. června 2017

reklama
Suzuki pokračuje v doplňování a omlazování své nabídky. Po faceliftu SUV S-Cross a nových modelech Ignis a Baleno přišla řada na pátou generaci Swiftu. Ta se nadále řadí k nejmenším zástupcům hatchbacků velikosti Škody Fabia.

Již minulá generace Suzuki Swift byla svou velikostí někde na pomezí segmentů A a B, tedy miniaut a malých hatchbacků. Mezi miniauty by byla největší, mezi malými auty se řadí k nejmenším. A tak to zůstalo i u novinky, která má na délku 3840 milimetrů a mezi nápravami 2450 milimetrů. Mezigeneračně se první hodnota zkrátila o 10 milimetrů a druhá naopak o 20 milimetrů prodloužila. Mezi pětidveřovými malými hatchbackyou konkurencí je Swift nejkratší do délky i rozvoru náprav, najdou se však auta užší a nižší. Kufr má v základu 265 litrů, o 54 litrů více než doposud. Konkurenční boj ale japonský hatchback opět prohrává. Srovnat rozměry jednolitých malých vozů můžete v přehledných tabulkách zde.

Pod kapotou jsou na první pohled jen dva benzinové motory – litrový tříválec BoosterJet s turbodmychadlem a výkonem 82 kW, nebo atmosférický čtyřválec 1.2 Duajlet s výkonem 66 kW. Pětistupňovou manuální převodovku jde u litrového motoru nahradit šestistupňovým automatem, u dvanáctistovky je alternativou automat CVT. Atmosférický Swift s manuální převodovkou se mezi malými auty s benzinovým motorem řadí k průměrně dynamickým, vůbec nejúspornějším. Přeplňovaný motor je o něco dynamičtější, na nejlepší auta segmentu ale pořád nemá. Opět potěší nízká spotřeba. Parametry motorů s ostatními malými hatchbacky můžete porovnat zde.

Suzuki nabízí i netradiční verze. Oba motory je tak možné sehnat s mild-hybridní technologií SHVS. Ta sestává ze startér-generátoru, který pomáhá spalovacímu motoru s akcelerací, a lithium-iontového akumulátoru. Do něj startér-generátor ukládá energii, získanou rekuperací brzdné energie. Přímou konkurencí je vlastně jen sourozenecké Suzuki Baleno, hybridní systém v Toyotě Yaris je o něco více propracovaný. Pokud Swift SHVS srovnáme s běžnými benzínovými modely, zjistíme, že je (s oběma spalovacími motory) spotřebou na úplné špičce segmentu. Se zážehovou dvanáctistovkou, a to také s technologií SHVS, je možné zkombinovat pohon všech kol AllGrip. Taková verze na trhu nemá přímou konkurenci.

Základní výbava Comfort je dostupná pouze se zážehovou dvanáctistovkou za 259 900 korun. Nabízí ale šest airbagů, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, kožený multifunkční volant nebo LED obrysová a denní světla. Nejlevnější Swift jsme porovnali s nejlevnějším Hyundaiem i20 a akční Škodou Fabia. Podívejte se zde. Přehled všech nových malých aut s pětidveřovou karosérií a cenou do 260 tisíc korun najdete pod tímto odkazem.

Druhý stupeň Premium přidává infotainment Suzuki Smartphone s dotykovou obrazovkou, digitálním rádiem a couvací kamerou, vyhřívaná přední sedadla, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Nejlevnější cestou k této výbavě je zážehová dvanáctistovka za 280 900 korun. Za 327 900 korun je možné volit mezi 1.2 Dualjet s pohonem všech kol, nebo přeplňovaným litrovým tříválcem Boosterjet.

Nejvyšší výbava Elegance přináší navíc nouzové brzdění, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, sledování únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, navigaci, přední LED projektorová světla nebo zadní LED světla. Oba zážehové motory s pohonem předních kol jsou v této výbavě dostupné jen s automatem, manuální převodovku kombinují s mild-hybridním systémem SHVS. To platí také o čtyřkolce. Nejnižší cena za Swift Elegance je s 1.2 Dualjet a převodovkou CVT a to 359 900 korun. K porovnání jsme vzali přeplňovaný litrový tříválec SHVS, který jsme postavili proti přeplňovanému Fordu Fiesta a Seatu Ibiza - oběma v nových generacích. Podívejte se zde.

Kompletní ceník nového Suzuki Swift naleznete tady, jízdní dojmy si přečtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nový Ford Fiesta již můžete objednávat, levný zrovna není
V červnu se mohou první zákazníci v Česku těšit z nové generace Fordu Fiesta. Budou si ale muset připravit větší obnos. Nejprodávanější evropský automobil ve své třídě totiž míří výše a základní verze s třídveřovou karoserií přijde na 304 990 Kč.
Nový Seat Ibiza přijíždí do Česka. Má chudou paletu motorů a sebevědomé ceny
Nová generace Seatu Ibiza jde do prodeje. Pod kapotou najdete zatím pouze litrové tříválce, nejlevnější verze Reference přijde na 296 900 Kč, nejdražší FR nebo Xcellence stojí 377 900 Kč.
reklama
Nová Kia Rio nabízí více než předchůdce, startuje na částce 279 980 korun
Nová generace modelu Kia Rio přišla na jaře na český trh. Importér značky doufá, že vylepší obchodní bilanci v segmentu B. Předpoklady k tomu rozhodně má. Kromě líbivých tvarů má k dispozici moderní techniku, nabízí solidní vnitřní prostor a bohatou výbavu. Porovnali jsme ji se svým předchůdcem.
Nová Kia Picanto stojí méně než čtvrt milionu. Má jeden z největších kufrů ve třídě
Jedním z dlouhodobě nejoblíbenějších městských aut je Kia Picanto. Ta se na březnovém ženevském autosalonu představila již ve třetí generaci, kterou český importér nedávno uvedl na český trh. Základní model je jen o pár tisícovek dražší než předchůdce a vejde se pod hranici 220 tisíc korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama