ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nové Subaru Outback se prodává v Česku. Větší, modernější a dražší
26. března 2015

reklama
Subaru uvedlo na český trh novou generaci velkého kombíku kříženého s terénním autem - modelu Outback. Novinka je větší, modernější, lépe vybavená, úspornější, ale také dražší než dosavadní verze. Prodává se od 939 tisíc.

Pátá generace Subaru Outback vyrostla proti předchůdci o 2,5 cm do délky, takže měří 4,82 m. Dobře tak zapadá mezi kombíky střední třídy, mezi kterými mu v poslední době bují řada konkurentů. Křížení karoserie kombi s SUV je v módě a sáhla k němu řada manažerských modelů - příkladem budiž třeba Volkswagen Passat Alltrack, který brzy vyjede v nové generaci.

Nové Subaru Outback se stejně jako minulé provedení nabízí výhradně s pohonem všech kol a plochými čtyřválcovými motory typu boxer s protiběžně uloženými písty. Jak benzinový 2.5 tak naftový dvoulitr nezměnily objemy ani maximální výkony, ale podle výrobce došlo k přepracování až osmdesáti procent dílů.

Turbodiesel nyní spotřebuje o 0,2 až 0,3 l paliva méně (nejnižší spotřeba je 5,6 l v kombinaci s manuálním řazením). V porovnání s ostatními kombíky s pohonem všech kol nejde o nijak zázračné hodnoty, což platí i o dynamice.

Benzinový motor s objemem 2,5 l se pojí výhradně s automatickou bezestupňovou převodovkou Lineartronic typu CVT a proti předchůdci uspoří dokonce 0,6 l, když si řekne o rovných sedm litrů naturalu na sto kilometrů. To je v porovnání s konkurenty příznivá hodnota, což se nedá napsat o dynamice. Zrychlení z 0 na 100 km/h během 10,2 s sice nevypadá globálně špatně, ale ostatní kombíky střední třídy s pohonem všech kol to umí lépe. Porovnat parametry motorů nové generace Subaru Outback s tou předchozí i konkurenty můžete v přehledných tabulkách zde.

Zvenčí se nový Outback od toho starého nijak dramaticky neliší, mnohem větší změny se odehrály uvnitř, kde definitivně skončilo období staroasijské lacinosti, a převládají luxusně vyhlížející materiály. Velký skok zaznamenal model zejména ohledně asistenčních systémů. Největší novinku představuje do značné míry unikátní technologie EyeSight, která patří ke standardu všech verzí s automatickou převodovkou Lineartronic. Dvě kamery umístěné na vrchní straně čelního skla fungují s trochou nadsázky jako lidské oči, neustále sledují prostor před vozem a identifikují překážky. V případě nebezpečí a indispozici řidiče umí EyeSight samočinně zabrzdit z rychlosti až 50 km/h a zabránit srážce. Ve vyšších rychlostech alespoň zmírní její následky. Dalšími funkcemi, které umožňuje EyeSight, jsou například adaptivní tempomat, tedy zařízení, které kromě rychlosti udržuje i odstup od nejbližšího vozidla, nebo upozornění na vyjetí z jízdního pruhu.

Další přínosnou novinku představuje multimediální systém s velkým sedmipalcovým barevným displejem, bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy a parkovací kamerou, který rychle a citlivě reaguje na pokyny prsty, a je elegantně zabudovaný do středového sloupku. Patří ke standardu každého Outbacku.

Nejlevnější Subaru Outback páté generace se prodává od 939 000 korun ve verzi 2.5 Lineartronic Active. Na kombíky střední třídy s pohonem všech kol jde o cenu relativně vysokou, levnější jsou i někteří přímí konkurenti zkřížení s SUV. Výrazně dostupnější je se slevami doprodávaná předchozí generace Outbacku. Přehled všech verzí takových aut do milionu korun si prohlédněte zde.

Když nebudeme brát v úvahu výprodejové slevy končící varianty, tak je novinka v základní výbavě mezigeneračně dražší o čtyřicet až padesát tisíc.

Základní výbava Active zahrnuje u nového Outbacku například klimatizaci automaticky udržující teplotu ve dvou na sobě nezávislých zónách, sedmnáctipalcová litá kola, zmiňovaný multimediální systém, u verze s převodovkou Lineartronic (tedy i u zcela nejlevnější varianty) systém EyeSight nebo třeba vyhřívání předních sedadel. Vozy vybavené automatem Lineartoronic také obsahují X-MODE, režim pro jízdu v terénu zahrnující mimo jiíné kontrolované sjíždění svahů. Každé Subaru Outback má záruku na pět let, nebo 200 000 kilometrů podle toho, co nastane dříve. Jde tedy už v základu o parádně vybavené auto.

Výbava Active se rovněž pojí s naftovým motorem 2.0 D (od 959 tisíc s manuálním řazením a od 1 019 000 Kč s Lineartronicem).

Porovnali jsme Subaru Outback 2.0 D Lineartronic Active s podobně vybaveným Opelem Insignia Country Tourer a Peugeotem 508 RXH - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhá výbava nového Subaru Outback se jmenuje Comfort Navi a rozšiřuje za příplatek šedesát tisíc standard mimo jiné o navigaci, elektricky ovládané střešní okno, LED světlomety s mlhovkami, bezklíčové ovládání auta nebo elektrické ovládání pátých dveří.

Nejvyšší výbava Sport přidává za dalších osmdesát tisíc třeba kožené čalounění, elektricky ovládané sedadlo řidiče s pamětí, větší osmnáctipalcová kola nebo špičkový audiosystém s dvanácti reproduktory. Kompletní ceník modelu naleznete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Dostupnější Hyundai Santa Fe - velké SUV se prodává od 839 990 Kč
Hyundai zatím v letošním roce sáhl pouze na ceníky velkého SUV Santa Fe a jeho prodloužené verze Grand. Znovu se vrátil k verzi s předním pohonem a zavedl chudší základní výbavu, takže stlačil základní cenu na 839 990 korun.
Modernizované Audi Q3 - dynamičtější, úspornější, vybavenější a dražší
Audi uvedlo na český trh modernizaci kompaktního SUV Q3. Novinka snížila papírovou spotřebu až o 17 procent, zlepšila dynamiku, navýšila standardní výbavu a zároveň i cenu. Ta začíná na 746 900 korunách za benzinovou i naftovou verzi.
reklama
Fiat 500X se zařadil mezi nejlevnější kompaktní SUV v Česku
Fiat uvedl na český trh nový vůz kategorie SUV 500X. Konkurent Škody Yeti se prodává již od 347 900 korun s benzinovou šestnáctistovkou a pohonem přední nápravy. Nechybí ani varianty s pohonem všech kol.
Mazda CX-5 se i po modernizaci prodává od 524 900 Kč. Co se změnilo?
Středně velké auto poloterénní kategorie SUV Mazda CX-5 změnilo po třech letech prodeje tvář a dostalo nové prvky výbavy. Novinku pod kapotou představuje motor 2.5 Skyactive-G. Základní cena zůstala na 524 900 korunách.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama