ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nová Škoda Octavia Tour a Combi Tour
1. října 2010

reklama
Škoda Octavia Tour a Combi Tour se vrátila! Staronový název nyní přísluší Octavii druhé generace, ale v provedení před modernizací s rovnými světly. Liftback stojí od 282 500 Kč, kombi od 312 500 Kč.

Škoda Octavia Tour a Combi Tour se vrátila! Staronový název nyní přísluší Octavii druhé generace, ale v provedení před modernizací s rovnými světly. Liftback stojí od 282 500 Kč, kombi od 312 500 Kč.

Zatímco na pařížském autosalonu Škoda Auto nic převratného pro aktuální poměry na českém trhu nepředstavila, z Mladé Boleslavi přišla velmi zajímavá zpráva. Ode dneška je možné objednávat novou Octavii Tour a Octavii Combi Tour. Starší provedení Octavie už ale nevychází z první generace vozu, ale z té druhé před modernizací, tedy s rovnými světlomety. Vyráběla se v letech 2004 až 2008.

Auto se bude na český trh dodávat s jediným motorem, benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 75 kW. To může jeho prodej trochu přibrzdit, protože diesely patřily a patří pod kapotou Octavie k velmi populárním motorizacím. Přitom pro některé zahraniční trhy se počítá i s motorem 2.0 TDI/81 kW.

Benzinovou šestnáctistovku její dynamické parametry (zrychlení z 0 na 100 km během 12,3 s u liftbacku a 12,4 u kombi) řadí mezi přímou konkurencí k nejlínějším. Řadu aut kompaktní třídy ale pohánějí čtrnáctistovky, které většinou překonává. Kombinovaná spotřeba 7,1 l (7,2 l u kombíku) také patří mezi soupeři k podprůměru.

Zato v poměru ceny a užitné hodnoty nová Octavia Combi Tour boduje. Její rozměry jsou totiž až na 3 mm rozdílu v délce naprosto shodné s novou Octavií. To znamená včetně velkorysého podélného prostoru a místa na nohy v kabině a velkým kufrem v obou karosářských variantách.

Liftback stojí 282 500 Kč a ke standardní výbavě patří například přední airbagy, centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo posilovač řízení - jde tedy o naprostý základ. Za rozumný příplatek 10 000 Kč přibudou klimatizace, palubní počítač a elektricky ovládaná okna.

O třicet tisíc dražší Octavia Combi Tour přináší navíc dělená opěradla zadní řady sedadel.

Někteří korejští a francouzští konkurenti, ale i třeba doprodávající se druhá generace Fordu Focus dokáží být se shodnou výbavou ještě levnější, ale až na Renault Mégane jim pod kapotou bijí benzinové čtrnáctistovky.

Aktuální provedení Octavie přijde se základním motorem 1.2 TSI o 50 400 Kč (kombi o 52 400 Kč) dráž. Chlubí se ale lepší dynamikou, nižší spotřebou a bohatší výbavou.

Výroba nové Octavie Combi Tour začne od 45. týdne, tedy od 8. listopadu, objednávky už ale dealeři přijímají ode dneška.

Ceny, standardní i příplatkové výbavy Octavie Tour stejně jako technická data nebo barvy najdete v sekci Autodata po kliknutí zde (kombík zde). Model si také můžete porovnat s konkurenty podle více než 200 libovolně zvolených parametrů.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama