ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nová Mazda 3 bude na první pohled hodně drahá, ale dostane spoustu výbavy
14. prosince 2018

reklama
Vyšší vstupní cena, ale také výrazně bohatší standardní výbava než u konkurence - taková je strategie prodeje čtvrté generace Mazdy 3. U prodejců se první hatchbacky objeví koncem února. Stát budou minimálně 520 900 korun.

Jen dva týdny po světové premiéře v Los Angeles se nová Mazda 3 ukázala v Praze pro zástupce médií ze střední a jihovýchodní Evropy. Český importér i prodejci značky už po čtvrté generaci hatchbacku a sedanu nižší střední třídy hladově koukají. Předchůdce se totiž doprodal a jeho výroba skončila.

Mazda zatím neuvolnila příliš technických údajů k novému modelu. Jisté je, že bude o něco větší než předchůdce, takže půjde o jedno z nejdelších aut kompaktní třídy. S laserovým měřidlem jsme se vrhli do kabiny hatchbacku, abychom zjistili, že prostornost kabiny zejména na zadních místech nebude konkurenční výhodou nového auta. Na nohy jsme sice naměřili o centimetr víc než dříve, ale stále jde o podprůměr stejně jako u místa nad hlavou, kde jsme zjistili o centimetr méně. 

Zatímco na zadních sedadlech jsme trochu trpěli klaustrofobickými pocity, pozice za volantem nemá chybu. Přes nízkou polohu sezení řidič skvěle vidí do předoboku. Ocenili jsme dokonalou zakomponovanost do auta, vše je po ruce. Už teď se domníváme, že se bude nová Mazda 3 se parádně řídit. Navíc dáváme palec nahoru za prémiové materiály v řidičově zóně, i když je nám jasné, že jsme seděli ve vyšperkované verzi.

Jenže pohled do ceníku napovídá, že nic jako holátko se prodávat nebude. Mazda postavila ceník novinky s vědomím, že drtivá většina zákazníků stejně už teď kupovala auta s cenou přes půl milionu. Takže novinka startuje na ceně 520 900 korun. To je na první pohled silné kafe. Nejlevnější hatchbacky a liftbacky nižší střední třídy se totiž stále dají pořídit za méně než 300 tisíc korun (přehled všech do 350 tisíc si prohlédněte zde).

Standardní výbava nové Mazdy 3 však zahrnuje například navigaci na téměř devítipalcovém displeji multimédií, head-up displej, litá kola, LED světlomety, kožený multifunkční volant, adaptivní tempomat, udržování v pruhu, hlídání mrtvého úhlu nebo parkovací senzory. To je naprosto unikátně bohatá standardní výbava u hatchbacku nižší střední třídy. Pokud bychom chtěli konkurenty dovybavit na stejnou úroveň, dostaneme se u většiny z nich na vyšší cenovou hladinu.

Navíc Mazda pokračuje i u nové trojky ve strategii "plnotučných" motorů. Takže zatímco nejlevnější verze konkurentů pohání většinou litrové tříválce s turbem, u Mazdy to bude dvoulitr bez turba, nově v provedení mild hybrid. Elektromotor sice nedokáže auto pohánět sám, ale údajně velmi pomáhá s akcelerací a tím nahrazuje turbodmychadlo. V nabídce bude i revoluční motor na benzin SKY-X, který využívá technických principů dieselu, čemuž má odpovídat i spotřeba. Paletu doplňuje naftová osmnáctistovka, ale podle slov lidí z českého zastoupení očekávají 99 procent zájemců o motory benzinové. Na výběr bude mezi pohonem přední nápravy a všech kol.

Přibližně osmdesát procent českých zákazníků bude podle představitelů značky preferovat manuální řazení před automatem a stejný poměr se očekává u typů karoserie: přednost bude mít hatchback před sedanem, přestože obě karosářské verze vyjdou na stejné peníze.

Čtvrtá generace Mazdy 3 hatchback se dá již nyní objednávat u prodejců. Koncem února budou na showroomech hatchbacky, dva měsíce poté by měly dorazit i sedany a revoluční motor SKY-X.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

blog comments powered by Disqus
reklama