ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nová Mazda CX-5 dostala více výbavy a místa na nohy, mírně zdražila a má vyšší spotřebu
17. května 2017

reklama
Nová generace rodinného SUV Mazda CX-5 stojí v základní verzi o 28 tisíc korun více než předchozí provedení. Prodává se od 560 900 korun. Standard se obohatil například o LED světlomety, tempomat nebo front assist s automatickým brzděním.

Mazda začíná v Česku prodávat druhou generaci rodinného SUV s označením CX-5. Základní prvky jeho designu, tvar karoserie, ale i její rozměry zůstaly bez větších změn. Novinka je o pět milimetrů kratší, takže měří na délku 4,55 m a řadí se na pomezí kompaktních aut a střední třídy, do které jí díky překonání hranice 4,5 m jako jednoho z nejkratších členů řadíme. Částečně tedy jde o konkurenci Škodě Kodiaq, na rozdíl od ní ale nedisponuje sedmimístným provedením. Novinka se také mezigeneračně o 3 cm snížila.

Podle našich měření se toho mezigeneračně moc neudálo ani z hlediska rozměrů interiéru. Jednu důležitou změnu jsme ale přece jen objevili. Podélná prostornost na pravé straně Mazdy CX-5 se proti první generaci zlepšila o čtyři centimetry, čímž se podařilo odstranit jediný zásadní prostorový problém vozu. Z hlediska šířky interiéru patří stále mezi nejlepší i mezi středně velkými SUV. Objem kufr vzrostl o 3 l na 506 l a řadí se k průměru stejně jako jeho většina dílčích parametrů. Porovnat si výrobcem udávané i námi naměřené hodnoty můžete v přehledných tabulkách zde.

Mazda i nadále jako jediná masová značka vyznává politiku atmosférických benzinových motorů bez turba s velkým objemem. Škála pohonných jednotek zůstává beze změny. Ty benzinové, které se v Česku u minulé generace prodávaly více než diseselové (i v tom je Mazda CX-5 mezi velkými SUV unikát), začínají na dvoulitru s maximálním výkonem 118 kW pro pohon všech kol a 121 kW pro pohon přední nápravy. Vrchol tvoří motor s objemem 2,5 l a výkonem 143 kW, který nově disponuje možností vypínání dvou válců při jízdě ustálenou rychlostí. Všechny benzinové motory jsou nyní podle laboratorních údajů línější než dříve (až o 1,2 s při zrychlení z 0 na 100 km). U verzí s manuálním řazením se také zvýšila laboratorní spotřeby (až o 0,4 l na 100 km). Pouze dvouapůllitr si o 0,1 l polepšil díky novému systému vypínání válců.

Nová Mazda CX-5 tak už na rozdíl od předchozí generace není papírově nejúspornějším SUV střední třídy na trhu, přesto základní benzinová verze s pohonem přední nápravy a manuálním řazením patří se spotřebou 6,4 l na špičku. Většinu motorů najdeme z hlediska úspornosti k nadprůměru, žádný z nich není vyložený žrout. Zároveň ale patří k podprůměru z hlediska dynamiky. Zvlášť dvoulitry s pohonem všech kol lze už považovat za lenochy.

Naftové motory disponují i nadále objemem 2,2 l a výkony 110 nebo 129 kW. Jejich dynamika se zhoršila jen minimálně, spotřeba se zvedla o 0,2 až 0,4 l. V porovnání s konkurenty se naftová Mazda CX-5 řadí většinou k průměru. Z něj vyčnívají línější verze se 110 kW a pohonem všech kol. Porovnávat paramery motorů nové Mazdy CX-5 s ostatními SUV střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

U většiny motorů si lze vybrat mezi manuální a automatickou šestistupňovou převodovkou. Výjimkou je benzinový dvoulitr s pohonem přední nápravy, který lze mít pouze s přímým řazením, a benzinový motor s objemem 2,5 l, který se pro změnu pojí výhradně s automatem.

Také struktura ceníku se mezigeneračně příliš nezměnila. Zůstává pět výbav. Tu základní Emotion lze mít opět pouze v kombinaci s benzinovým dvoulitrem a pohonem předních kol za 560 900 korun, což je o 28 tisíc víc než u předchozí generace. Cenové navýšení ospravedlňuje poměrně zásadní nárůst standardních prvků výbavy. Nově Emotion obsahuje například LED světlomety, tempomat, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce nebo front assist s automatickým brzděním, který zabraňuje nárazu do překážek před vozem. Kromě toho je ve výbavě mimo jiné klimatizace, rádio, multifunkčni umělohmotný volant nebo sedmnáctipalcová ocelová kola. Stále jde v rámci SUV sřední třídy o slabě vybavený vůz. Zároveň jde ale stále o jedno z nejdostupnějších aut kategorie, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech SUV střední třídy do 600 tisíc korun.

Druhá výbava Challenge stojí o značných 103 tisíc korun více než Emotion. Mezigeneračně zdražila o 13 tisíc. Má už ale multimediální soustavu Mazda Connect se sedmipalcovým barevným displejem ovládaným buď dotekově nebo přes ovladač na středovém panelu a s bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy, dále litá kola, lepší automatickou dvouzónovou klimatizaci, kožený potah volantu a řadicí páky nebo zatmavená zadní skla. Nabízí se i s pohonem všech kol (od 713 900 Kč) a slabším dieselem (od 720 900 korun).

Porovnali jsme novou Mazdu CX-5 2.0 Skyactive/118 kW AWD se Škodou Kodiaq a Toyotou RAV4. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Třetí výbava nové Mazdy CX-5 označovaná Attraction je o 48 tisíc dražší než druhá Challenge a přidává k dobru mimo jiné adaptivní přední světlomety a LED denní svícení, LED mlhovky a diody v zadních světlech, hlídání mrtvého úhlu a dění za vozidlem, vyhřívaný vlant i přední sedadla nebo přední a zadní parkovací senzory. Nabízí výrazně větší výběr motorů s automatickou převodovkou.

Čtvrtý stupeň Revolution stojí o dalších třicet tisíc víc a je k dispozici pouze k vybraným verzím s pohonem všech kol. Stabdard se rozšiřuje například o větší devatenáctipalcová kola, bezklíčové zamykání, barevný head-up displej, parkovací kameru, špičkový audiosystém Bode s 10 reproduktory, asistent pro udržení jízdního pruu, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel nebo novinku v podobě elektrického ovládání pátých dveří. Mazdu CX-5 Revolution s nejsilnějším naftovým motorem, automatem a pohonem všech kol jsme porovnali s modely Nissan X-Trail a Volkswagen Tiguan - podívejte se zde.

Zájemce o nejvyšší výbavu Revolution Top zaplatí o dalších 51 tisíc víc a dostane k dobru mimo jiné kožené čalounění, elektrické nastavení předních sedadel, nový projekční head-up displej přímo na čelní sklo, adaptivní tempomat nebo vyhřívaná zadní sedadla. Tato výbava se pojí pouze s nejjsilnějším benzinovým i naftovým motorem a ceny se blíží milionu korun. Kompletní ceník nové Mazdy CX-5 si prohlédněte zde. Novinku jsme již v okolí Barcelony testovali a podrobnou recenzi přivezeme v nejbližších dnech.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Mitsubishi ASX s novou tváří na českém trhu. Přijde minimálně na 385 tisíc korun
Japonci loni představili facelift řady ASX. Inovacím se u Mitsubishi souhrnně říká „Dynamic Shield“ a změny jsou patrné na první pohled. V lednu se novinka dostala na český trh, tak se podívejme, co všechno se změnilo.
Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
reklama
Nové Volvo XC60 nebude pro každého. V základu stojí přes 1,3 milionu korun
Po devíti letech dochází u nejúspěšnější modelové řady švédské automobilky ke střídání generací. Novinka je větší, výkonnější i prostornější ale také podstatně dražší. Nejlevnější provedení D4 AWD ve výbavě Momentum stojí 1 315 900 Kč.
Renault uvedl na trh omlazený Captur. Poprvé představuje luxusní výbavu Initiale Paris
Malé SUV především do města zaujalo designem a proti Cliu i o něco větším vnitřním prostorem. Nedávný facelift lehce vyhladil vrásky, přidal něco z moderních informačních technologií a výrazně změnil skladbu výbavových stupňů.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama