ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nissan X-Trail má po faceliftu nižší základní cenu, startuje na 522 tisících
9. srpna 2017

reklama
Nissan se v rámci pravidelné omlazovací kúry nezaměřil jen na kompaktní SUV Qashqai, ale i na větší X-Trail. Nová kombinace základní výbavy a benzinového motoru snížila vstupní cenu na 522 400 korun.

Designové změny v podobně nových světel, nárazníků nebo masky chladiče se na rozměrech Nissanu X-Trail příliš neprojevily. Jedině na délku má nyní SUV o 50 mm více, celkově tak měří 4690 mm. Rozvor náprav je 2705 mm, nic se nezměnilo ani na šířce, která je podle zvolené výbavy 1820 až 1830 mm, a výšce, která se pohybuje v rozmezí 1710 až 1740 mm. V rámci konkurence je nový X-Trail možné zařadit mezi delší modely, rozvor je nicméně hodně průměrný. Neoslní ani šířka, kterou se Nissan řadí mezi nejužší SUV střední třídy, naopak výškou je mezi konkurencí jedním z nejlepších aut.

Základní pětisedadlové provedení lze u výbav N-Connecta a Tekna rozšířit o dvě další místa. V případě prvního stupně to znamená příplatek 50 tisíc korun, u druhého 30 tisíc korun. Sedm sedadel však nejde kombinovat s motorem 1.6 dCi o výkonu 96 kW v provedení s pohonem všech kol nebo automatem Xtronic. Kufr má v pětimístném uspořádání základní objem 565 litrů, o 15 litrů více než před modernizací. To je hodnota mírně nadprůměrná. Po sklopení sedadel vznikne místo s objemem 1982 litrů, což je po Škodě Kodiaq druhá nejlepší hodnota v segmentu. Se sedmi sedadly pojme SUV 135 litrů zavazadel, to je druhá nejhorší hodnota mezi konkurenty se třemi řadami sedadel. Kompletní data můžete porovnat v tabulkách zde.

Jediným benzinovým motorem je turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T s výkonem 120 kW, šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem přední nápravy. Vstupním naftovým motorem je 1.6 dCi s výkonem 96 kW. V základu má motor ruční řazení a pohon přední nápravy, za příplatek je ale možné dostat předokolku s automatem Xtronic, což je jiné označení pro ústrojí CVT s plynule měnitelným převodem, nebo manuální skříní a pohonem všech kol. Silnější dvoulitrové dCi má 130 kW a v základu kombinuje pohon předních kol se samočinným řazením Xtronic. Čtyřkolku je možné mít s ručním i automatickým řazením.

Benzinový X-Trail má ve srovnání s konkurencí velmi průměrné zrychlení, vyniká však velice nízkou kombinovanou spotřebou 6,2 l/100 km, kterou překonává jen Škoda Kodiaq. Základní turbodiesel patří s automatem nebo pohonem všech kol k vůbec nejhůře zrychlujícím takto velkým SUV. Provedení s ručním řazením je jen o něco málo lepší. Kompenzuje to alespoň spotřeba, auto je s ručním i automatickým řazením nadprůměrně úsporné, s pohonem všech kol pak v lepším průměru. X-Trail 2.0 dCi se může v provedení s automatem a pohonem předních kol nebo manuálem a pohonem všech kol pochlubit průměrným zrychlením, automat se čtyřkolkou je v horším průměru. Spotřeba paliva je průměrná, u verze s pohonem všech kol a automatem i mírně podprůměrná. Kompletní data můžete najít zde.

Základní výbava Visia zůstala beze změn. Nabízí tak asistent rozjezdu do kopce, tempomat, elektrická zadní okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, LED pro denní svícení nebo 17palcová litá kola. Zkombinovat je možné tuto výbavu jen se základním naftovým čtyřválcem s manuální převodovkou a pohonem předních kol, nebo nově také benzinovou jednotkou DIG-T. Nejnižší cena je díky bonusu 30 tisíc korun (platný je pro všechny verze výbavy) akčních 522 400 korun. Doposud byl nejlevnější X-Trail nabízen s 1.6 dCi za 574 500 korun. Ten po faceliftu stojí o 6900 korun více.

Druhý stupeň Acenta přidává přední a zadní parkovací senzory, dešťový a světelný senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky sklopná zrcátka, šest reporduktorů, kožený volant nebo mlhovky. Oproti stavu před modernizací chybí vyhřívání předních sedadel. Na výběr jsou všechny motorizace, včetně 1.6 dCi Xtronic, nejlevnější benzinový čtyřválec startuje na akčních 587 400 korun. Srovnatelné provedení je pak o 1900 a 28 500 korun dražší než před faceliftem.

Jak si X-Trail se základním naftovým čtyřválcem stojí proti Fordu Kuga, Renaultu Koleos a Toyotě RAV4 se podívejte zde. Na přehled SUV střední třídy s cenou do 700 tisíc korun se podívejte zde.

Výbava N-Connecta nahradila předchozí stupeň N-Vision a oproti linii Acenta přináší navíc nouzové brzdění s detekcí chodců, rozpoznávání dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel (nové prvky oproti stupni N-Vision), upozornění na opuštění jízdního pruhu, sledování pohybujících se objektů, panoramatický kamerový parkovací systém, navigaci, příjem digitálního rádia, bezdotykové ovládání pátých dveří, inteligentní klíč a startování tlačítkem, střešní ližiny nebo 18palcová litá kola. V nabídce jsou všechny motory, včetně 1.6 dCi 4x4 a Xtronic, cena s benzinovým motorem začíná na 669 000 korunách. Oproti předchůdci je tato výbava o 43 500 a 70 100 korun dražší.

Vrcholem je X-Trail Tekna s parkovacím asistentem, sledováním mrtvého úhlu, monitorováním provozu za vozem při couvání, rozpoznáním únavy řidiče, elektricky nastavitelnými předními sedadly, koženým čalouněním, vyhříváním předních i zadních sedadel a volantu, audiosystémem Bose s osmi reproduktory (pouze v pětimístné verzi), předními adaptivními LED světlomety nebo 19palcovými litými koly. Na výběr jsou všechny motorizace, nejlevnější benzinový motor začíná na 779 000 korunách. Novinkou jsou provedení 1.6 dCi a 2.0 dCi Xtronic. Srovnatelné motory jsou o 63 500 a 90 100 korun dražší než před modernizací.

 Na porovnání vrcholného naftového X-Trailu s pohonem všech kol a automatickou převodovkou se Škodou Kodiaq, Mitsubishi Outlander a Kiou Sorento se podívejte zde. Parametry porovnání, mezi nimiž nechybí ani přidávání nebo ubírání modelů, či změna výbavových stupňů, si můžete upravovat sami.

Kompletní ceník modernizovaného Nissanu X-Trail najdete zde, jízdní dojmy si přečtěte tady.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Jeep Compass konkuruje Škodě Karoq. V jediné výbavě přijde na více než 800 tisíc
První Jeep Compass byl z hlediska prodejů v Evropě zklamáním. Americká automobilka to ale s kompaktním SUV nevzdala a už loni představila stejnojmenného nástupce. Ten byl v minulých dnech uveden na český trh, kde chce sebrat zákazníky třeba Škodě Karoq.
Víceúčelový Opel Meriva nahrazuje malé SUV Crossland X s francouzskou technikou
Malá SUV jsou trendem posledních několika let, z nabídek jednotlivých výrobců pak vytlačují podobně velká kombi nebo MPV. Typickým příkladem takového „kanibalismu“ je Opel Crossland X, který v nabídce německého výrobce na českém trhu nahrazuje MPV Meriva.
reklama
Jaguar vstupuje mezi kompaktní SUV modelem E-Pace. S bohatou výbavou začíná pod milionem korun
Ještě nedávno nevyráběl Jaguar žádné SUV. Před dvěma roky však uvedl F-Pace, konkurenta BMW X3. U jednoho SUV to neskončilo. Před několika týdny ukázali Britové kompaktní typ E-Pace, který je možné objednávat i u českých dealerů. Základní cena nepřesahuje milion korun.
Omlazený Nissan Qashqai podražil, stojí nejméně 437 500 korun
Nissan Qashqai se řadí mezi nejprodávanější SUV v Evropě i České republice. Japonská automobilka se tak při nedávném faceliftu zaměřila na vylepšení detailů. Teď omlazený konkurent Škody Karoq přichází na český trh s cenami od necelých 440 tisíc korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama