ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nissan Micra sází na individualitu. Přichází akční modely Bose Personal
9. října 2017

reklama
Nová generace Nissanu Micra se již etablovala na trhu a přichází čas na akční modely, které by zatraktivnily nabídku. První takový pokus se jmenuje Bose Personal a představuje vrcholné verze této modelové řady.

Ve čtvrté generaci se Nissan Micra mezi nejpopulárnější malá auta nezařadil. Podíl na tom mohly mít nevýrazný design i lacině vyhlížející interiér. Aktuální páté vydání pětidveřového hatchbacku konkurujícího Škodě Fabia se vydalo úplně jinou cestou. Nissan Micra ve svém pátém vydání hodně dospěl a rozhodně zkrásněl. Oproti svému v Indii vyráběnému předchůdci se pro něj lze nadchnout a design se tak opět může stát u malého nissanu důvodem ke koupi. Zvláště, když je doprovázen rozumnou cenovou politikou. V aktuálním vydání ceníku z 1. října najdeme hned několik verzí, které by mohly stát za úvahu.

Aktuální Micra se nabízí se dvěma zážehovými tříválci 1.0L/51 kW a 0.9 IG-T/66 kW a jedním čtyřválcovým turbodieselem 1.5 dCi/66 kW. Ten je ovšem s ohledem na cenu v podstatě neprodejný. Všechny motory jsou kombinovány s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, automat k dispozici není.

Standardních stupňů výbavy je aktuálně k dispozici celkem pět: Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta a Tekna. K tomu navíc Nissan nabízí dvě akční výbavy Bose Personal a Bose Personal Premium Edition. V základní výbavě Visia nechybí mimo jiné autonomní nouzové brzdění, asistent rozjezdu do kopce, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, ukazatel vnější teploty a diody pro denní svícení. Automobil má 15palcová ocelová kola a s litrovým atmosféricky plněným motorem přijde na 259 000 korun. K dispozici je i turbodioesel za 314 tisíc korun, což je za vozidlo bez klimatizace a rádia docela vysoká částka.

Tyto komfortní ale dle mého názoru nezbytné doplňky dostanete až od výbavy Visia+, která je o 35 tisíc korun dražší a k dispozici je se všemi pohonnými jednotkami. K tomu je třeba dodat, že audiosystém nemá možnost připojení externího zařízení přes bluetooth a hudbu po interiéru rozšiřují pouze dva reproduktory, což milovníky reprodukce věrného zvuku moc nepotěší. Za atmosféricky plněný litr dáte 294 tisíc korun, turbotříválec 0,9 litru je o 14 tisíc korun dražší a turbodiesel o 55 tisíc.

O další stupínek výše je již výbava Acenta, která v rámci akčním cen stojí pouze o tisícovku více než Visia+. Za tento „příplatek“ dostanete mimo jiné 16palcová kola, chromované doplňky v interiéru, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, ambientní osvětlení středového odkládacího prostoru, multifunkční volant, tempomat a audiosystém se čtyřmi reproduktory, sedmipalcovou obrazovkou a bluetooth. A to se samozřejmě vyplatí. Přehled všech pětidveřových hatchbacků s klimatizací a rádiem do 300 tisíc korun najdete zde.

Další výbava N-Connecta přidává dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, samočinnou klimatizaci, navigační systém, kůží potažený volant, přední mlhové světlomety a 16palcová kola z lehkých slitin. Volit je možné už jen z přeplňovaného tříválce nebo turbodieselu. Micra 0.9 IG-T však již přijde na 329 000 korun.

Vrcholný stupeň Tekna přináší panoramatický kamerový systém s detekcí pohybujících se objektů a sledováním mrtvého úhlu, zadní parkovací senzory, parkovací kameru, audiosystém Bose se šesti reproduktory, včetně dvou v opěrce hlavy řidiče nebo startování tlačítkem. I zde jsou k dispozici pouze oba silnější motory. Tříválec stojí aktuálně 354 tisíc, turbodiesel 395 tisíc korun.

Nad standardními výbavami najdete nově akční verze Bose Personal a Bose Personal Premium Edition. Obě vycházejí z výbavy Acenta a jejich spojovacím prvkem výbavy je špičkové audio Bose s reproduktory zabudovanými do hlavové opěrky řidiče.

První nabízí oproti výbavě Acenta ještě navíc například parkovací kameru, parkovací senzory vzadu, automatickou klimatizaci, kožený volant, černá 16palcová kola z lehké slitiny a metalízu. Verze Premium Edition přidává ještě přední mlhové světlomety, přední diodové světlomety, zatmavená okna vzadu, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, bezklíčový systém, navigaci a vyhřívaná přední sedadla. První se dodává ve třech metalických odstínech (oranžová, černá a šedá), druhý pouze v černé a šedé barvě. Modely Bose Personal jsou k mání výhradně s přeplňovaným tříválcem 0,9 litru a stojí 359 900 respektive 394 900 korun.

Porovnali jsme Micru Bose Personal s modely Škoda Fabia, Toyota Yaris a novým Fordem Fiesta. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník nového Nissanu Micra najdete zde.

Autor: Jiří Kaloč

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nissan X-Trail má po faceliftu nižší základní cenu, startuje na 522 tisících
Nissan se v rámci pravidelné omlazovací kúry nezaměřil jen na kompaktní SUV Qashqai, ale i na větší X-Trail. Nová kombinace základní výbavy a benzinového motoru snížila vstupní cenu na 522 400 korun.
Nový Ford Fiesta konečně zlevnil, už stojí méně než Focus
Ford Fiesta se prodává od června, pomalu se rozšiřuje nabídka jednotlivých verzí a poprvé dochází také k jeho zlevnění. V rámci tzv. akčního ceníku nyní pořídíte základní model s pětidveřovou karoserií a motorem 1.1/52 kW za necelých 300 tisíc korun.
reklama
Renault Clio: zlevnění přeplňovaných benzinových motorů a zimní gumy zdarma
Clio patří mezi nejpopulárnější malé vozy a spolu s Hyundai i20 od Dacií Sandero stíhá v prodejích suverénní mladoboleslavské duo Fabia-Rapid. Nyní u Renaultu přicházejí se slevou 10 tisíc korun na motory TCe a nabízejí při využití financování zimní pneumatiky zdarma.
Opel Corsa Happy: slušně vybavený malý hatchback za necelých čtvrt milionu
Opel v srpnu zlevňoval malou Corsu s benzinovými motory a v rámci této akce uvedl na trh speciální akční model Happy, který se prodává výhradně s pětidveřovou karoserií a motorem 1.2/51 kW. Jeho předností je solidní výbava a cena 249 900 korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama