ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nejprodávanějším autem v Česku byla v listopadu Škoda Fabia
5. prosince 2018

reklama
Už třetí měsíc za sebou se v Česku prodalo méně osobních aut než ve stejném období loňského roku. Škoda Auto v listopadu obsadila téměř 37 procent trhu a v první osmičce skončilo šest jejích modelů.

Prodej nových osobních automobilů v Česku ještě stále ovlivňují zúžená nabídka některých modelů a dlouhé čekací doby na další vozy - tedy důsledky zářijových emisních změn. Nelze se tedy divit, že prodej meziročně už třetí měsíc v řadě výrazně klesá. Tento pokles se sice postupně zmírňuje, ale v jedenáctém měsíci stále činil výrazných 16 procent.

Existují ale i značky, které letos v listopadu prodaly více aut než loni. Z významných hráčů, které najdete v první desítce, to jsou například Dacia (+41 %) nebo Toyota (+21 %), která těží mimo jiné z rostoucího zájmu o hybridní automobily. Ze značek mimo TOP 10 nejvíce zaujme výsledek Jaguaru, který si polepšil o 157 % (letos prodal 36 aut, loni čtrnáct).

Největší propad jsme zaznamenali u Fordu, který prodal o 59 procent aut méně než v loňském roce, přesto se udržel v první desítce. Má to na svědomí zejména výrazný propad zájmu o malou Fiestu po její mezigenerační změně (ve skutečnosti jde hlavně o to, že kvůli vyšší ceně už se tolik nevyplatí ji reexportovat do jiných zemí). Generační změnu prožívá i druhý důležitý model Focus.

Relativně dobře se daří na domácím trhu Škodě Auto. Ta sice prodala v listopadu méně aut než loni, ale jen o šest procent, takže si meziročně navýšila tržní podíl na vysokých 37 procent. Podle toho vypadá i pořadí nejprodávanějších modelů, kde Fabia na čele vystřídala po dvou měsících Octavii.

Níže se můžete podívat na TOP 10 nejúspěšnějších značek v listopadu. Pořadí v závorce je za prvních deset měsíců letošního roku:

1.(1.) Škoda            7102 aut

2.(3.) Hyundai         1580

3.(2.) Volkswagen   1535

4.(4.) Dacia             1244

5.(9.) Toyota            840

6.(6.) Peugeot         807

7.(7.) Kia                 722

8.(5.) Ford                672

9.(10.) Mercedes     662

10.(8.) Renault          565

Zdroj: SDA. Po kliknutí na aktivní jméno automobilky najdete technické údaje, recenze a další informace k jednotlivým modelům.

Z pohledu celého letošního roku trh klesá o dvě procenta a Škoda na něm drží s růstem o 1,47 % 32procentní podíl. Druhý je přes mizerné výsledky z posledních měsíců Volkswagen, jehož nabídka nových vozů stále zůstává po změně emisních norem výrazně omezená. Největší meziroční nárůst pozorujeme v TOP 10 u Peugeotu (+27 %) a Toyoty (+20 %). Nejvíce si pohoršily značky Ford (-21 %) a Mercedes-Benz (-16 %).

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Dacia v říjnu na českém trhu překonala Volkswagen a skončila třetí v prodejním žebříčku
Vliv nových emisních norem na prodej nových osobních aut v Česku pokračuje. Registrace meziročně poklesly o 15 procent. Dařilo se Škodě Auto, která ovládla více než 37 procent trhu. Na třetí místo se vyšvihla Dacia.
Modernizovaná Škoda Fabia už nepatří mezi deset nejlevnějších malých pětidveřových hatchbacků
Nejlevnějším malým pětidveřovým hatchbackem je Dacia Sandero. Prodává se od 174 900 korun. Novinka Mitsubishi Space Star se řadí díky ceně od 239 850 korun na třetí místo. Doprodávající se Fabii patří čtvrté místo, verze po faceliftu se do TOP 10 nedostala.
reklama
Přehled všech rodinných SUV s cenou do půl milionu. Karoq je až čtrnáctý
Nejdostupnějším SUV nižší střední třídy zůstává Dacia Duster. Za poslední tři roky cenová hladina těchto rodinných aut výrazně vzrostla. Zdražily všechny sledované modely. Škoda Karoq se nevejde mezi deset nejlevnějších zástupců kategorie.
Deset nejlevnějších manažerských aut: Superb je díky motoru 1.5 TSI třetí
Ceny manažerských aut v posledních letech míří prudce vzhůru. Aktuálně nejdostupnějším klasickým modelem střední třídy (mimo SUV a MPV) je Opel Insignia, který se jako jediný dá pořídit za méně než šest set tisíc korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama