ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Modernizovaný Ford Mondeo levnější než předchůdce. Začíná na 701 900 korunách
19. března 2019

reklama
Manažerský vůz střední třídy nabízí svou upravenou tvář ve variantách liftback a kombi. Rozšířila se nabídka motorizací, výbavy však zůstaly stejné.

Čtvrtá generace Fordu Mondeo se na českém trhu objevila koncem roku 2014 a styl Aston Martin se setkal s úspěchem. Mezi konkurenty se po roce působení vyšvihl až na třetí příčku, kde setrval až do roku 2016. Od té doby prodejnost výrazně klesala, a to hlavně kvůli zvýšenému zájmu o SUV. V současné chvíli se řadí společně s Peugeotem 508 na 6. a 7. místo. Sestupnou tendenci by měla změnit právě modernizace.

Výrazné změny na zevnějšku nehledejte. Viditelnou proměnou prošla jen maska chladiče, připomínající poslední generaci Focuse, spolu s předním nárazníkem a zadními světlomety. To podstatné se odehrálo pod kapotou. Paletu motorizací u Fordu Mondeo kombi rozšířil 2.0 Hybrid a naftový dvoulitr EcoBlue o výkonu 88 kW, který je dostupný i pro verzi liftback. Zástupcem zážehových motorů zůstává 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW s manuální nebo automatickou převodovkou s hodnotami obdobnými jako před faceliftem. Měnila se akorát spotřeba, která stoupla jen o desetinu litru. Vznětový agregát 2.0 TDCi nahrazuje modernější 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW a 140 kW. Silnější varianta se pojí pouze s 8stupňovým automatem a je k dostání i s pohonem všech kol. Jak sám název napovídá, všechny pohonné jednotky, konzumující naftu, nově využivají vstřikování aditiva AdBlue do výfukového systému. Spotřeba se u turbodieselů zlepšila až o tři desetiny litry na stokilometrové trase. Naopak je to u zrychlení. To se zhoršilo například u 2.0 EcoBlue 110 kW o více jak vteřinu na 10,6 s (pro kombi 10,7 s).

Prakticky žádná změna neproběhla u nabízených výbav. Nejnižší stupeň Trend obsahuje ve standardu stejně jako před modernizací automatickou dvouzónovou klimatizací, rádio s multifunkčním displejem, kožený volant, LED denní svícení, mlhové světlomety a 7 airbagů. S cenou je ovšem na tom lépe. Díky rozšíření nabídky o 2.0 EcoBlue 88 kW klesla pořizovací cena o 31 tisíc korun na 701 900 Kč a za 2.0 EcoBlue si řekne 729 900 Kč, což je o 3 tisíce méně než u předchůdce. Při volbě prostornější verze kombi si připlatíte 30 tisíc korun.

Na porovnání Fordu Mondeo liftback s předchozí verzí se podívejte zde.

Zlevněna byla i vyšší výbava Business Edition, konkrétně o 3 tisíce korun. Nejdostupnější je s motorem 1.5 EcoBoost za 739 900 Kč. U bohatší úrovně Titanium se stejný cenový rozdíl týká jen benzínových agregátů. Naftový dvoulitr s výkonem 110 kW se zlevnil o 2 000 korun na 822 900 Kč, ale s automatickou převodovkou a cenou 875 900 Kč je naopak dražší o tisícovku. Větší rozdíl je u 2.0 EcoBlue 140 kW, který se zdražil o 15 000 Kč na 931 900 Kč. Za pohon všech kol je příplatek 50 tisíc korun. Hybridní dvoulitrový motor se u kombi pohybuje na částce 946 900 Kč. I sportovní výbava ST-Line snížila cenu zážehové patnáctistovky o 3 tisíce, a to na 867 900 Kč. Motor 2.0 EcoBlue 140 kW s pohonem obou náprav je dražší o 15 tisíc na 1 067 900 korun. Nejvyšší stupeň Vignale se s nejsilnějšími turbodiesely zdražil o 18 000 korun a startuje na 1 090 900 Kč. Pro kombi je v nabídce ještě 2.0 Hybrid za 1 105 900 Kč.

Porovnali jsem Ford Mondeo kombi ve výbavě Titanium s konkurenčními modely Škoda Superb Combi, Passat Variant a Opel Insignia Sports Tourer. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Na aktuální ceník Fordu Mondeo liftback se podívejte zde. Verzi kombi naleznete zde.

Autor: Martin Lankaš

reklama
27. května 2015
Test Hyundai i40 kombi
Test modernizované verze modelu Hyundai i40 kombi přivážíme jen pár dní po záhájení prodeje tohoto vozu na českém trhu. Zajímalo nás, zda díky faceliftu drží manažerský kombík krok s novými generacemi konkurentů.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i40 kombi
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Volkswagen Golf dostal pohon na CNG. S novým motorem stojí 584 900 Kč
Oblíbený hatchback bude nově schopný jezdit i na stlačený zemní plyn. Dostal k tomu nový motor 1.5 TGI, který se prodává buď s manuální nebo automatickou převodovkou. K dostání je od výbavy Comfortline.
Hyundai zdražuje. Modely i20, i30 nebo Tucson stojí až o 20 tisíc víc
Korejská automobilka na začátku roku proměnila ceník některých svých modelů. Zjednodušeně řečeno je všechny postihlo zdražení. Vybrané výbavy jsou o 10 až 20 tisíc korun dražší. Víme, které to jsou.
reklama
Citroën zrušil bonusy. Místo toho zlevnil až o 90 tisíc korun
Už není potřeba francouzské značce prodávat svůj starý vůz. Slevu dostanou u většiny modelů automaticky všichni. Pohybuje se mezi 20 až 90 tisíci korunami. Přinášíme podrobný přehled.
Honda HR-V dostala nový benzinový turbomotor. Stojí 689 900 Kč
Honda rozšířila nabídku motorů u svého malého SUV HR-V. Nově je v nabídce výkonný turbomotor 1.5 VTEC. Dostupný je s manuální i automatickou převodovkou a také ve zcela nové výbavě.
Nissan mění ceníky u všech svých modelů. Došlo i ke zlevnění
Japonská automobilka vzala jarní úklid opravdu z gruntu. Zatímco některé vozy jsou dostupnější než dříve, u jiných došlo ke zdražení až o desítky tisíc.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama