ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Modernizovaný Ford Mondeo levnější než předchůdce. Začíná na 701 900 korunách
19. března 2019

reklama
Manažerský vůz střední třídy nabízí svou upravenou tvář ve variantách liftback a kombi. Rozšířila se nabídka motorizací, výbavy však zůstaly stejné.

Čtvrtá generace Fordu Mondeo se na českém trhu objevila koncem roku 2014 a styl Aston Martin se setkal s úspěchem. Mezi konkurenty se po roce působení vyšvihl až na třetí příčku, kde setrval až do roku 2016. Od té doby prodejnost výrazně klesala, a to hlavně kvůli zvýšenému zájmu o SUV. V současné chvíli se řadí společně s Peugeotem 508 na 6. a 7. místo. Sestupnou tendenci by měla změnit právě modernizace.

Výrazné změny na zevnějšku nehledejte. Viditelnou proměnou prošla jen maska chladiče, připomínající poslední generaci Focuse, spolu s předním nárazníkem a zadními světlomety. To podstatné se odehrálo pod kapotou. Paletu motorizací u Fordu Mondeo kombi rozšířil 2.0 Hybrid a naftový dvoulitr EcoBlue o výkonu 88 kW, který je dostupný i pro verzi liftback. Zástupcem zážehových motorů zůstává 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW s manuální nebo automatickou převodovkou s hodnotami obdobnými jako před faceliftem. Měnila se akorát spotřeba, která stoupla jen o desetinu litru. Vznětový agregát 2.0 TDCi nahrazuje modernější 2.0 EcoBlue o výkonu 110 kW a 140 kW. Silnější varianta se pojí pouze s 8stupňovým automatem a je k dostání i s pohonem všech kol. Jak sám název napovídá, všechny pohonné jednotky, konzumující naftu, nově využivají vstřikování aditiva AdBlue do výfukového systému. Spotřeba se u turbodieselů zlepšila až o tři desetiny litry na stokilometrové trase. Naopak je to u zrychlení. To se zhoršilo například u 2.0 EcoBlue 110 kW o více jak vteřinu na 10,6 s (pro kombi 10,7 s).

Prakticky žádná změna neproběhla u nabízených výbav. Nejnižší stupeň Trend obsahuje ve standardu stejně jako před modernizací automatickou dvouzónovou klimatizací, rádio s multifunkčním displejem, kožený volant, LED denní svícení, mlhové světlomety a 7 airbagů. S cenou je ovšem na tom lépe. Díky rozšíření nabídky o 2.0 EcoBlue 88 kW klesla pořizovací cena o 31 tisíc korun na 701 900 Kč a za 2.0 EcoBlue si řekne 729 900 Kč, což je o 3 tisíce méně než u předchůdce. Při volbě prostornější verze kombi si připlatíte 30 tisíc korun.

Na porovnání Fordu Mondeo liftback s předchozí verzí se podívejte zde.

Zlevněna byla i vyšší výbava Business Edition, konkrétně o 3 tisíce korun. Nejdostupnější je s motorem 1.5 EcoBoost za 739 900 Kč. U bohatší úrovně Titanium se stejný cenový rozdíl týká jen benzínových agregátů. Naftový dvoulitr s výkonem 110 kW se zlevnil o 2 000 korun na 822 900 Kč, ale s automatickou převodovkou a cenou 875 900 Kč je naopak dražší o tisícovku. Větší rozdíl je u 2.0 EcoBlue 140 kW, který se zdražil o 15 000 Kč na 931 900 Kč. Za pohon všech kol je příplatek 50 tisíc korun. Hybridní dvoulitrový motor se u kombi pohybuje na částce 946 900 Kč. I sportovní výbava ST-Line snížila cenu zážehové patnáctistovky o 3 tisíce, a to na 867 900 Kč. Motor 2.0 EcoBlue 140 kW s pohonem obou náprav je dražší o 15 tisíc na 1 067 900 korun. Nejvyšší stupeň Vignale se s nejsilnějšími turbodiesely zdražil o 18 000 korun a startuje na 1 090 900 Kč. Pro kombi je v nabídce ještě 2.0 Hybrid za 1 105 900 Kč.

Porovnali jsem Ford Mondeo kombi ve výbavě Titanium s konkurenčními modely Škoda Superb Combi, Passat Variant a Opel Insignia Sports Tourer. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Na aktuální ceník Fordu Mondeo liftback se podívejte zde. Verzi kombi naleznete zde.

Autor: Martin Lankaš

reklama
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i40 kombi
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Volkswagen Golf dostal pohon na CNG. S novým motorem stojí 584 900 Kč
Oblíbený hatchback bude nově schopný jezdit i na stlačený zemní plyn. Dostal k tomu nový motor 1.5 TGI, který se prodává buď s manuální nebo automatickou převodovkou. K dostání je od výbavy Comfortline.
Hyundai zdražuje. Modely i20, i30 nebo Tucson stojí až o 20 tisíc víc
Korejská automobilka na začátku roku proměnila ceník některých svých modelů. Zjednodušeně řečeno je všechny postihlo zdražení. Vybrané výbavy jsou o 10 až 20 tisíc korun dražší. Víme, které to jsou.
reklama
Citroën zrušil bonusy. Místo toho zlevnil až o 90 tisíc korun
Už není potřeba francouzské značce prodávat svůj starý vůz. Slevu dostanou u většiny modelů automaticky všichni. Pohybuje se mezi 20 až 90 tisíci korunami. Přinášíme podrobný přehled.
Honda HR-V dostala nový benzinový turbomotor. Stojí 689 900 Kč
Honda rozšířila nabídku motorů u svého malého SUV HR-V. Nově je v nabídce výkonný turbomotor 1.5 VTEC. Dostupný je s manuální i automatickou převodovkou a také ve zcela nové výbavě.
Nissan mění ceníky u všech svých modelů. Došlo i ke zlevnění
Japonská automobilka vzala jarní úklid opravdu z gruntu. Zatímco některé vozy jsou dostupnější než dříve, u jiných došlo ke zdražení až o desítky tisíc.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama