ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Modernizované Suzuki Vitara láká na spoustu bezpečnostních asistentů. Stojí od 393 900 korun
11. října 2018

reklama
Suzuki uvedlo na český trh Vitaru pa faceliftu. Cena malého SUV začíná na 393 900 korunách s novým benzinovým turbomotorem 1.0 BoosterJet. Nejlepší poměr ceny a výbavy však vykazují vyšší verze výbav s pohonem všech kol. I kvůli spoustě nových bezpečnostních asistentů.

Facelift Suzuki Vitara lze na první pohled poznat na přední části vozu, nový je i zadní nárazník s LED světly. Uvnitř upoutá nová měkčená vrchní část přístrojové desky, zatímco předtím byl všude kolem řidiče pouze tvrdý plast. Mnohem zásadnější změny ale proběhly ve skladbě motorů.

Nově totiž Suzuki Vitara nabízí pouze benzinové pohonné jednotky s turbem - tříválec 1.0 BoosterJet a čtyřválec 1.4 BoosterJet. Minulostí jsou atmosférická benzinová šestnáctistovka i turbodiesel stejného objemu.

Nový základní motor 1.0 BoosterJet i po změně emisních norem vykazuje podobně příznivé hodnoty spotřeby, jako mívala předchozí šestnáctistovka. Vitara jím poháněná patří mezi nejméně žravá benzinová SUV a aktuálně jde o nejúspornější benzinové SUV s pohonem všech kol. Přestože výkon základního motoru klesl o 6 kW na 82 kW, dynamika měřená zrychlením z místa na 100 km/h zůstala u litru s turbem stejná jako u šestnáctistovky bez turba. To znamená, že patří mezi podprůměrně živá malá SUV, ale nejde o úplného loudu.

Výkonnější čtrnáctistovka se technicky nezměnila, ale přepočet spotřeby podle nových norem zvedl její laboratorní konzumaci až o 0,8 l/100 km, takže v současnosti dělá z Vitary poměrně žravé, ale také nadprůměrně žravé malé SUV.

Modernizované Suzuki Vitara se prodává od 393 900 korun. Varianta před faceliftem se doprodává od 386 700 korun. Cenová pozice základní varianty se tak mezi konkurenty příliš nezměnila. K dnešnímu datu jde až o 12. cenově nejdostupnější SUV v rámci malých aut a nižší střední třídy. Můžete se přesvědčit v přehledu všech verzí malých a kompaktních SUV s cenou do 400 tisíc korun.

Specializovanou stránku určenou zájemcům o malé a kompaktní SUV si můžete prohlédnout zde.

Základní provedení Comfort dostupné pouze s litrovým motorem a pohonem přední nápravy obsahuje podobnou výbavu jako před modernizací, navíc jsou například zadní LED světlomety. Standard zahrnuje třeba sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, klimatizaci nebo rádio s bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy.

Druhá výbava Premium se prodává od 430 900 korun a proti minulosti už je její součástí loketní opěrka. Proti stupni Comfort je výbava obohacená například o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty, rádio s barevným dotekovým displejem, nový barevný displej je i uprostřed přístrojů, dále má auto ve standardu sedmnáctipalcová litá kola (základ ocelové šestnáctky), parkovací kameru, vyhřívání předních sedadel, přední mlhovky, tempomat s omezovačem rychlosti nebo kožený volant.

Ještě bohatší výbavu nabízí druhý stupeň Premium v kombinaci s pohonem všech kol. Tam je totiž dostupný velký balíček bezpečnostních systémů zahrnující například Front Assist, tedy pomocníka sledujícího dění před autem schopného i samočinného brzdění, dále hlídání mrtvého úhlu, udržování jízdního pruhu, sledování pohybu aut za vozem při vyparkování, rozeznávání dopravních značek, adaptivní tempomat udržující odstup od vpředu jedoucího vozidla nebo sledování únavy řidiče. Takové množství asistenčních systémů je v podobné cenové hladině mezi SUV unikátní.

Nejlevnější Suzuki Vitara po faceliftu s pohonem všech kol a motorem 1.0 BoosterJet stojí 490 900 korun. Jde o jedno z nejlevnějších SUV se znakem 4x4. Podívejte se na všechny verze malých a kompaktních SUV na českém trhu s cenou do půl milionu korun.

Modernizované Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 Premium jsme porovnali s naftovou Dacií Duster a pro zajímavost i s o něco větším modelem od Suzuki - S-Crossem. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. Údaje o kufru Dacie Duster se vztahují k verzi s pohonem přední nápravy, provedení 4x4 má kufr mělčí a tudíž méně objemný.

Nejvýhodnější verzi z hlediska ceny, výbavy a pohonné jednotky je podle nás Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4x4 ve třetí výbavě Elegance za 549 900 korun. Podobně výkonné a vybavené SUV s pohonem všech kol na českém trhu v podobné cenové hladině nenajdete.

Výbavu Elegance už nelze pojit s litrovým motorem. Proti verzi Premium 4x4 stojí o 28 tisíc korun více, což kompenzuje extra výbavou - například LED světlomety, vestavěnou navigací, bezklíčovým přístupem do auta a startováním tlačítkem, luxusním čalouněním (kůže a semiš) nebo třeba dešťovým senzorem automaticky ovládajícím stěrače.

Kompletní ceník Suzuki Vitara po faceliftu si můžete prohlédnout zde.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama