ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Modernizovaná Škoda Fabia - více výbavy, vyšší ceny a papírově horší spotřeba
10. srpna 2018

reklama
Škoda zveřejnila ceníky a technická data k modernizované Fabii. Nejlevnější Škoda Fabia po faceliftu poháněná motorem 1.0/55 kW stojí 279 900 korun.

Nová čelní maska, pozměněné nárazníky, přístrojový štít nebo multimediální systémy. Nové prvky výbavy jako třeba full LED světlomety nebo některé asistenční systémy - to jsou ve zkratce nejdůležitější prvky modernizace Škody Fabia.

Technika Škody Fabie se při faceliftu téměř nezměnila. Rozměry zůstaly téměř stejné, takže se krátký hatchback vejde pod čtyři metry. Jde tedy i nadále o malé auto. K dispozici je samozřejmě i kombík, kterému se budeme v příštích dnech věnovat samostatně. Změny u něj ale proběhly v podobném duchu jako u krátké fabie.

Pod kapotou je na výběr pouze z benzinových litrových motorů buď s turbem (1.0 TSI), nebo bez něj (1.0 MPI). V ceníku zatím chybí nejslabší verze 1.0 MPI/44 kW, i ta ale do konce roku naběhne.

Při porovnání technických údajů jsme zjistili mírné zhoršení dynamiky a zvýšení spotřeby. Podle expertů z technického vývoje automobilky jde ale pouze o hraní s čísly. Nově se totiž "laboratorní" spotřeba přepočítává koeficientem z reálné spotřeby. Ve skutečnosti by se ale nic měnit nemělo.

Paradoxní je, že podle nových hodnot je u některých motorů kombík úspornější než lehčí hatchback.

I přes zvýšení "papírových" spotřeb zůstávají všechny verze krátké fabie mezi nadprůměrně úspornými malými hatchbacky.

Kdo se dívá jen na položku "cena od", bude z ceníku modernizované Škoda Fabia zděšený. Zatímco předchozí verze se prodávala od 243 900 korun a patřila mezi nejdostupnější auta kategorie, novinka začíná na výrazně vyšší cenovce 279 900 korun. Co to znamená v porovnání s konkurenty zjistíte v přehledu všech malých pětidveřových hatchbacků s cenou do 300 tisíc korun.

Jenže je nutné vzít v potaz, že novinka se zatím nenabízí s nejslabším provedením 1.0 MPI/44 kW, které bylo v předchozím ceníku o dvacet tisíc levnější než nynější základní motor 1.0/55 kW. A za druhé se výrazně navýšila standardní výbava vozu. Ta nově zahrnuje například klimatizaci, rádio s USB portem, palubní počítač, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání vyhřívaných zrcátek a předních oken, automatické spouštění světlometů nebo LED denní svícení. Z tohoto pohledu je navýšení ceny proti Fabii před modernizací u hatchbacku o šestnáct tisíc ospravedlnitelné. U silnějšího motoru 1.0 TSI/70 kW je nárůst cen dokonce menší (o 11 tisíc korun). Mimo jiné to znamená, že nejlevnější Fabie už není "žebrák".

O 15 až 21 tisíc zdražil hatchback ve druhé výbavě Ambition, jejíž standard ale nově zahrnuje například litá kola nebo kožený volant. Prodává se od 299 900 korun. Třetí výbava Style stojí víc o 17 až 23 tisíc a nově disponuje například kompletním LED osvětlením nebo tempomatem. Její základní cena činí 344 900 korun s motorem 1.0 TSI/70 kW. Bez větších cenových i výbavových změn zůstala sportovně-luxusní verze Monte Carlo. I ona ale nabízí standardně full-LED světlomety. Kompletní ceník modernizované Škody Fabia si prohlédněte zde.

Modernizovanou Škodu Fabia 1.0 TSI/70 kW Active jsme porovnali s modely Ford Fiesta a Hyundai i20 - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama