ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Modernizovaná Mazda 6 přiváží pohon všech kol pro kombík
24. února 2015

reklama
Modernizace Mazdy 6 přináší kromě drobných vizuálních změn také pohon všech kol pro kombík v kombinaci s naftovým motorem. Novinkou jsou i LED světlomety, přibyli asistenti hlídající bezpečnost. Došlo k mírnému zdražení.

Manažerská Mazda 6, auto roku v České republice pro rok 2014, se začne na jaře prodávat v modernizovaném provedení. Facelift se dotkl nejen vizáže karoserie, ale také vnitřností vozu.

Nejzajímavější novinkou je podle nás pohon všech kol pro karoserii Wagon, tedy kombi. V paletě "čtyřkolky" jsou dvě verze naftového motoru 2.2 Skyactiv-D AWD. Ta slabší dosahuje maximálního výkonu 110 kW a je spojena s manuální šestistupňovou převodovkou. Z místa na 100 km/h zrychlí během 9,5 s, což stačí v konkurenci ostatních kombi střední třídy s pohonem všech kol na lehký podprůměr. Výrobcem udávanou spotřebou rovných pět litrů patří k nejúspornějším.

Silnější provedení s maximem 129 kW se pojí s šestistupňovým automatem a je o něco svižnější a žravější. Parametry nových motorů Mazdy 6 Wagon s ostatními kombíky střední třídy s pohonem všech kol si můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Překopání se dočkaly také ceníky Mazdy 6. I nadále sice platí filozofie, že za srovnatelné verze sedanu a kombíku se platí stejná suma, ale Wagon se bude nově prodávat až od druhé výbavy, takže nebude patřit na rozdíl od sedanu mezi nejdostupnější vozy své kategorie.

Nejlevnější verze modernizované Mazdy 6 sedan 2.0 Skyactiv-G/107 kW Emotion zdražila o pět tisíc na 569 900 korun a její standard se zlepšil o výškově stavitelné sedadlo spolujezdce. Dále obsahuje stejně jako dříve například klimatizaci, sedmnáctipalcová litá kola nebo audiosoustavu. Novinkou je elektrická parkovací brzda místo dřívější "ručky".

Modernizovanou základní verzi Mazdy 6 jsme porovnali s novými generacemi vozů Ford Mondeo a VW Passat - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhý stupeň Challenge stojí o devadesát tisíc víc než základní výbava Emotion a zdražil v rámci modernizace o patnáct tisíc. Standard navyšuje mimo jiné o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou různých zónách, multimediální systém se sedmipalcovým barevným displejem a propojením s chytrými telefony nebo bluetootoh sadou pro legální telefonování za jízdy, tempomat, mlhovky nebo multifunkční kožený volant. Jde o vstupní verzi pro variantu Wagon, tedy kombi, která se tak prodává od 659 900 korun. Kromě benzinového dvoulitru lze mít Mazdu 6 Challenge i s naftovým motorem 2.2 Skyactiv-D/110 kW od 709 900 korun.

Dalších čtyřicet tisíc navíc zaplatí zájemce o výbavu Attraction, která sice přišla o xenonové světlomety, ale zato dostala modernější plnohodnotná LED světla i s mlhovkami a denním svícením. Také ona je o patnáct tisíc dražší než dříve. Nad rámec verze Challenge obohacuje standard také o parkovací senzory, vyhřívaná sedadla nebo sledování mrtvého úhlu.

Stupeň Attraction je nejlevnější volbou pro toho, kdo chce Mazdu 6 s automatickou převodovkou a také pro zájemce o novinku v podobě kombíku s pohonem všech kol. Ten se v provedení 2.2 Skyactiv-D/110 kW prodává od 804 900 korun. Porovnali jsme ho s podobně vybavenou Škodou Superb Combi a Opelem Insignia Sports Tourer - podívejte se zde.

Vrcholné výbavy Mazdy 6 označené jako Revolution a Revolution TOP zapojují do hry silnější benzinový motor 2.0 Skyactive-G/121 kW (od 737 900 Kč) i výkonnější provedení dieselu se 129 kW (od 837 900 korun). Zároveň obohacují výbavu o top prvky včetně některých novinek jako je automatické udržování jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.

Kompletní ceník modernizované Mazdy 6 sedan včetně prvků standardní a příplatkové výbavy nebo technických údajů si otevřete zde. Ceník kombíku naleznete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

blog comments powered by Disqus
reklama