ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Mitsubishi Lancer: nové motory a ceny
17. září 2010

reklama
Mitsubishi Lancer dostal v souvislosti se změnou emisních limitů na Euro 5 dva nové motory: benzinový 1.6 a dieselový 1.8 DI-D. Oba jsou výrazně úspornější než předchůdci. Mírně se zvedly ceny.

Mitsubishi Lancer dostal v souvislosti se změnou emisních limitů na Euro 5 dva nové motory: benzinový 1.6 a dieselový 1.8 DI-D. Oba jsou výrazně úspornější než předchůdci. Mírně se zvedly ceny.

Benzinová šestnáctistovka nahradila motor o objemu 1,5 l. Disponuje proti němu výkonem vyšším o 5 kW (85 kW) a téměř o vteřinu lepším zrychlením z 0 na 100 km (sedan za 10,7 s, pětidveřový sportback za 11,1 s). Spotřeba se přitom snížila u sedanu o 0,3 l na 5,8 l a u sportbacku o 0,4 l na 5,9 l. Mitsubishi Lancer Sportsedan tak pod kapotou bije nejúspornější šestnáctistovka v kompaktní třídě. Může se měřit i s benzinovým turbomotorem 1.2 TSI od Volkswagenu. Lancer 1.6 dokáže jako jedno z mála aut s benzinovým motorem ujet více než 1000 kilometrů na nádrž.

Změny proběhly i u silnějšího benzinového motoru. Jeho objem sice zůstal na 1,8 l, ale výkon mírně klesl o 2 kW na 103 kW. Znamená to o půl sekundy horší dynamiku při sprintu z 0 na 100 km/h (10,4 s u sedanu a 10,9 u sportbacku). Mnohem důležitější je ale podstatné snížení spotřeby o celý litr na 6,6 l/100 km u sedanu a 6,9 u sportbacku. Benzinová osmnáctistovka Lancera se tak z nejžravějších motorů v rámci nižší střední třídy přesunula do rozumného středu.

Dvoulitrový turbodiesel 2.0 DI-D/103 kW přebíraný od Volkswagenu nahradil menší a výrazně úspornější 1.8 DI-D MIVEC ve výkonových verzích 85 a 110 kW. Jde o stejný motor, jaký pohání nové SUV Mitsubishi ASX.

Proti původnímu dvoulitru sice ztratil v obou výkonových verzích na dynamice, ale polepšil si ohledně spotřeby. Slabší varianta konzumuje v kombinovaném režimu u sedanu 5,2 l benzinu na 100 km a silnější 5,6 l. Sportback je o jednu až dvě desetiny litru žíznivější. V rámci nižší střední třídy jde stále spíše o podprůměrné hodnoty.

Benzinové motory Lanceru vycházejí ze srovnání s konkurenty lépe než ty dieselové, takže překvapuje obrovský cenový rozdíl v jejich prospěch. Benzinová osmnáctistovka je ve srovnatelné výbavě Invite o neuvěřitelných 135 tisíc levnější než ta dieselová. Překvapivě trochu lépe vychází cenová diferenciace pro silnější dieselovou osmnáctistovku, za níž ve výbavě Intense zájemce zaplatí o 75 tisíc víc proti benzinové osmnáctistovce. I to je ale obrovské číslo.

Když už jsme u cen, tak nejlevnější Lancer Inform zdražil o 15 tisíc na 344 900 Kč v karoserii sedan i sportback. U druhé výbavy Invite činí rozdíl proti předchozímu ceníku jen pět tisíc. Vůz přitom nyní v základním provedení pohání silnější, úspornější a emisně zodpovědnější šestnáctistovka proti dřívější patnáctistovce. Z tohoto úhlu pohledu jde o zdražení velmi rozumné. Spousta konkurentů v nižší střední třídě ale nabízí lepší poměr ceny a výbavy.

Zdražení diselových osmnáctistovek proti předchozímu dvoulitru se pohybuje mezi dvaceti a třiceti tisíci. Nejlevnější Lancer 1.8 DI-D přijde na 499 900 Kč. To je mnohem vyšší cena než u drtivé většiny konkurentů. Dá se předpokládat, že při současné cenové politice velký zájem o naftové Lancery nebude.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama