ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Mitsubishi ASX skončilo s naftou. Místo ní sází na benzin i LPG
29. června 2019

reklama
Japonská automobilka je další z řady asijských výrobců, kteří se postupně vzdávají naftových motorů. Nevyplatí se jim totiž homologace pro evropský provoz. Baby SUV ASX už tak s naftou nekoupíte, teď v ceníku září jiné palivo – LPG.

Mitsubishi ASX skončilo s naftovým motorem 2.2 D-ID. Možné je ještě najít poslední skladové kusy u prodejců. Konec dieselu je spojen s odchodem modelové verze 2018, na řadě je ročník 2020, který už počítá jen s benzinovým čtyřválcem. Ten se prodává jak ve verzi pouze na benzin, tak i na kombinovaný provoz s LPG.

Japonské malé SUV má tak jediný motor, tedy čtyřválec 1.6 MIVEC o výkonu 86 kW. S cenou začíná na částce 504 000 korun, ale aktuální slevová akce ho posouvá až na 395 00 korun. Největší slevu nabízí střední výbava Invite Plus, ve které lze auto koupit o 135 150 korun levněji, tedy za 429 850 korun.

Jedna-šestka ve verzi na LPG je v základní výbavě dostupná za 539 900 korun, nebo v akci za 430 900 korun. Oproti verzi, která spaluje benzin, je tak dražší o 25 tisíc korun, což odpovídá i ceně dodatečné zástavby. Více informací najdete v ceníku, který se skrývá pod tímto odkazem.

Vzhledem k odchodu naftového motoru už také nekoupíte ASX s pohonem všech kol. S benzinovou jednotkou se navíc pojí už nemoderní pětistupňová manuální převodovka. Sázka na LPG je poněkud zvláštní, protože ostatní automobilky se od něj odvracejí. ASX je tak jen jedním ze tří vozů v Česku, které mají originální vestavbu. Dalšími jsou Fiat Panda a Mitsubishi Outlander, jehož ceník včetně verze LPG najdete pod tímto odkazem.

Mitsubishi nabízelo vlastní přestavbu svých vozů na LPG už dříve, týkala se například i dnes už neprodávaného modelu Lancer. Šlo ale o dodatečnou službu. Teprve nyní ji české zastoupení značky implementovalo do svých ceníků jako verzi a proto jsme také aktualizovali jeho nabídku na serveru Vybermiauto.

ASX s benzinovým motorem jsme navíc porovnali s vybranými konkurenty. K souboji jsme přizvali Hyundai Kona, Škodu Kamiq a Renault Captur, který ze své nabídky také před nedávnem vyřadil naftový motor. Srovnání najdete zde.

Autor: Jan Markovič

reklama
4. ledna 2018
Test Hyundai Kona
Přinášíme recenzi nového korejského SUV Hyundai Kona. Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Na trhu nemá moc velkou konkurenci.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai Kona
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nová Škoda Fabia získala maximálních pět hvězd za bezpečnost
Organizace Euro NCAP otestovala bezpečnost třetí generace Škody Fabia a vystavila jí nejlepší možné celkové vysvědčení v podobě pěti hvězd. Dílčí problém se objevil u cestujících v druhé řadě při zadním nárazu.
Základním motorem Jeepu Renegade je po modernizaci litrový tříválec
Jeep Renegade obměnil po modernizaci paletu benzinových motorů. Místo základní šestnáctistovky bez turba dostal nově litrový tříválec s turbem. Čtrnáctistovku s turbem nahradila třináctistovka.
reklama
Škoda Octavia dostala nový paket Dynamic. Sází na sportovní vzhled
Mladá Boleslav rozšiřuje nabídku balíčků pro Octavii. Auto dostalo zajímavé černé detaily, sportovní sedadla nebo novou nabídku kol. Balíček nese jméno Dynamic a prodává se ve dvou verzích.
Peugeot 308 upravil motory. Zpomalily, ale chlubí se nižší spotřebou
Francouzská automobilka upravila parametry u svého hatchbacku a kombi Peugeot 308 a 308 SW. Změny se týkají benzinového motoru 1.2 Puretech ve výkonnostních provedeních 81 a 96 kW. Výsledek potěší hlavně ty, kteří hledají úspornější svezení.
SUV Opel Grandland X zlevnilo výbavu i naftové motory
Auto je nyní dostupnější už v základní výbavě. Ve vyšších verzích se snížila cena pouze u naftových motorů. Slevy se ale dotkly všech tří vyšších variant.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama