ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Mazda začala prodávat CX-3. Soupeřka Škody Yeti stojí od 379 900 Kč
10. dubna 2015

reklama
Mazda odhalila kompletní ceník nového kompaktního SUV CX-3. Konkurence Škody Yeti se bude prodávat od 379 900 korun s živým a úsporným dvoulitrovým motorem a pohonem přední nápravy. Nechybí ani verze s pohonem všech kol.

České zastoupení Mazdy tituluje CX-3 jako malé SUV. Podle našich škatulek ale Mazda CX-3 patří do nižší střední třídy, tedy mezi takzvané kompakty. Za jejich nejmenšího zástupce považujeme Škodu Yeti, kterou Mazda CX-3 s délkou své karoserie 4,28 cm překonává o 6 cm, je delší než dvojice novinek Jeep Renegade a Fiat 500X a stejně dlouhá jako Opel Mokka. Také interní označení Mazdy číslem 3 odkazuje spíše na kompaktní Mazdu 3 než na malou dvojku.

Nejblíže realitě je "poloha" Mazdy CX-3 na pomezí těchto dvou kategorií, čemuž napovídá i šířka, výška nebo výrobcem udávaný objem zavazadlového prostoru 350 l, který je mezi SUV nižší střední třídy společně s Fiatem 500X aktuálně nejslabší, i když ani ostatní výše jmenovaní konkurenti na tom nejsou o mnoho lépe. Parametry karoserie Mazdy CX-3 s ostatními kompaktními SUV můžete porovnat v přehledných tabulkách zde.

Dvoulitrovým objemem základního benzinového motoru se Mazda CX-3 naopak jednoznačně hlásí k větším autům, i když znalci dobře vědí, že je tato značka vyššími objemy a absencí turba pověstná. U malého auta bychom ale jako základ čekali spíše patnáctistovku, která je i v nabídce Mazdy 3. Dvoulitr lze mít ve dvou výkonových verzích, obě lze kombinovat jak s manuálním tak automatickým řazením. Ta slabší pohání pouze přední kola, podává maximální výkon 88 kW a spotřebuje podle výrobce 5,9 l benzinu na 100 km (s automatem ještě o deci méně), což z ní dělá úsporné SUV nižší střední třídy. Díky zrychlení z místa na 100 km/h během devíti vteřin (o vteřinu déle s automatem) patří mezi průměrně dynamická auta své kategorie. Silnější benzinový dvoulitr se 110 kW rozdává sílu na obě nápravy a je naopak nadprůměrně dynamický a průměrně žravý.

V nabídce nechybí ani naftová patnáctistovka, jejíž objem na rozdíl od benzinových motorů řadí CX-3 spíše mezi malé vozy. Lze ji mít jak s pohonem předních tak všech kol. Její nejvyšší výkon 77 kW stačí na průměrnou dynamiku, čtyřlitrová spotřeba "dvoukolky" patří mezi absolutní špičku. "Čtyřkolka" si řekne o šest deci více s manuálním řazením a o 0,9 l více s automatem. Parametry motorů Mazdy CX-3 s ostatními SUV nižší střední třídy porovnávejte zde.

Nejlevnější Mazda CX-3 se bude prodávat od 379 900 korun. To je mezi kompaktními SUV jedna z nižších vstupních cen, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí takových aut do 400 tisíc zde. Standard základní výbavy Emotion obsahuje například klimatizaci, audiosystém nebo šestnáctipalcová ocelová kola. Porovnali jsme nejlevnější Mazdu CX-3 2.0/88 kW Emotion se Škodou Yeti a Fiatem 500X - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Výbava Emotion se pojí pouze se slabším dvoulitrovým motorem. O 45 tisíc dražší je stupeň Challenge, jehož standard se rozšiřuje mimo jiné o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty, litá kola, multimediální systém Mazda Connect se sedmipalcovým dotekovým displejem, bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy a další prvky konektivity se smartphony (facebook, Twitter, internetové rádio). Nechybí ani tempomat, multifunkční kožený volant, vyhřívaná a elektricky sklopná zpětná zrcátka, varování před neúmyslným opuštěním pruhu, senzory pro samočinné fungování světel a stěračů nebo bezpečnostní systém pro prevenci čelního nárazu. Jde tedy o velmi dobře vybavené SUV a také první možnost, jak Mazdu CX-3 pořídit s naftovým motorem (od 479 900 korun).

Následuje výbava Attraction a odskok o dalších 45 tisíc. Tyto peníze jsou vyváženy například čím dál populárnějšími LED světlomety včetně mlhovek a denního svícení, nechybí jim ani adaptivní funkce, tedy schopnost přizpůsobovat se podmínkám. k dispozici jsou i vyhřívaná přední sedadla, parkovací senzory nebo zatmavená zadní skla.

Teprve čtvrtý stupeň Revolution umožňuje pořídit si Mazdu CX-3 s dalšími motory - a to všemi, které jsou k dispozici. Je o dalších 25 tisíc dražší a standardní výbavu rozšiřuje třeba o větší osmnáctipalcová kola, luxusnější čalounění v kombinaci látka-umělá kůže, přední parkovací senzory nebo klíče, kiteré stačí nosit v kapse. Takto vybavenou Mazdu CX-3 lze mít i s benzinovým motorem 2.0/110 kW a pohonem všech kol (od 565 900 korun) nebo s naftovým motorem a pohonem všech kol (od 594 900 korun). A právě takovou kombinaci jsme porovnali se Suzuki S-Cross a Opelem Mokka, který ale lze mít s turbodieselem a pohonem všech kol pouze s automatickou převodovkou - podívejte se zde.

Nejvyšší výbava Mazdy CX-3 pojmenovaná Revolution TOP už se dá pořídit pouze s pohonem všech kol. Stojí o 55 tisíc více než Revolution a už tak luxusně vybavené SUV obohatí ještě o čalounění v kombinaci bílá kůže - látka, prémiovou audiosoustavu BOSE, adaptivní tempomat udržující nejen nastavenou rychlost, ale i vzdálenost od vozidla vpředu, hlídání mrtvého úhlu nebo automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly.

Kompletní ceník Mazdy CX-3 si prohlédněte zde. Model se již nyní dá objednávat, ale k prodejcům se dostane až začátkem léta. Do té doby ho s předstihem otestujeme v zahraničí.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Suzuki - modernizace Jimnyho a změny u S-Crosse a Swifta
Suzuki uvedlo na český trh modernizovanou verzi malého offroadu Jimny a provedlo drobné změny ceníků u rodinného SUV S-Cross a malého Swifta. Přinášíme přehled změn a porovnání s konkurenty.
Modernizovaná Mazda 6 přiváží pohon všech kol pro kombík
Modernizace Mazdy 6 přináší kromě drobných vizuálních změn také pohon všech kol pro kombík v kombinaci s naftovým motorem. Novinkou jsou i LED světlomety, přibyli asistenti hlídající bezpečnost. Došlo k mírnému zdražení.
reklama
Fiat 500X se zařadil mezi nejlevnější kompaktní SUV v Česku
Fiat uvedl na český trh nový vůz kategorie SUV 500X. Konkurent Škody Yeti se prodává již od 347 900 korun s benzinovou šestnáctistovkou a pohonem přední nápravy. Nechybí ani varianty s pohonem všech kol.
Mazda CX-5 se i po modernizaci prodává od 524 900 Kč. Co se změnilo?
Středně velké auto poloterénní kategorie SUV Mazda CX-5 změnilo po třech letech prodeje tvář a dostalo nové prvky výbavy. Novinku pod kapotou představuje motor 2.5 Skyactive-G. Základní cena zůstala na 524 900 korunách.
Nissan v dubnu měnil ceny oběma směry, ale více zdražoval
Nissan zdražil začátkem dubna o patnáct tisíc malé MPV Note a malé SUV Juke. U rodinného SUV Qashqai a většího X-Trailu hýbal cenami v obou směrech. Přinášíme podrobnosti a porovnání s konkurenty.
Dacia zdražila většinu verzí Dustera a přidala výbavu Celebration
Dacia zdražila terénní model Duster ve výbavách Cool, Arctica a Blackstorm o pět tisíc. Základní verze Access se i nadále prodává od 249 900 korun. Nová výbava Celebration láká na dobře vybavené auto.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama