ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Mazda CX-5 se i po modernizaci prodává od 524 900 Kč. Co se změnilo?
25. března 2015

reklama
Středně velké auto poloterénní kategorie SUV Mazda CX-5 změnilo po třech letech prodeje tvář a dostalo nové prvky výbavy. Novinku pod kapotou představuje motor 2.5 Skyactive-G. Základní cena zůstala na 524 900 korunách.

Mazda CX-5 se v roce 2012 stala prvním modelem japonské značky, který představil nový soubor technických opatření Skyactive. Od tohoto okamžiku se všechny mazdy od konkurence odlišují absencí turbodmychadel u benzinových motorů a jejich takzvaným rightsizingem. Jde o protipól downsizingu, tedy snižování objemů pohonných jednotek a dosahování vyšších výkonů pomocí turbodmychadel v zájmu nižší spotřeby. Japonská auta díky novým technologiím patří k nejúspornějším i se zcela odlišnou strategií.

Modernizace středně velkého SUV na tomto trendu nic nemění. Na první pohled novou Mazdu CX-5 poznáte podle výraznější přídě. Od třetí výbavy Attraction se o vnější osvětlení auta stará výhradně populární LED technologie, už od druhého stupně Challenge dostane zájemce nový multimediální systém Mazda Connect. Přibyly také nové asistenční systémy starající se o bezpečnost posádky i auta.

Novinku pod kapotou představuje nejsilnější benzinové provedení 2.5 Skyactive-G. Objemnější čtyřválec (dosud měly benzinové motory CX-5 objem dva litry) se stal s maximálním výkonem 141 kW a zrychlením z místa na stovku za rovných osm vteřin nejdynamičtější verzí auta. Pojí se výhradně se šestistupňovým automatem, pohonem všech kol a novou nejvyšší výbavou Revolution Top. Mezi kompaktními SUV, kam ještě Mazdu CX-5 s přimhouřením oka řadíme, s benzinovým motorem jde o velmi svižné auto. Deklarovaná spotřeba 7,2 l naturalu na 100 km z něj přitom nedělá úplného žrouta. Porovnávat motory modernizované Mazdy CX-5 s ostatními SUV kompaktní a střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

Základní provedení nové Mazdy CX-5 2.0 Skyactive-G/121 kW s pohonem předních kol a výbavou Emotion stojí i po modernizaci 524 900 korun. Mezi kompaktními SUV jde o jednu z nejvyšších vstupních cen, ale mazda se nachází na samé hranici se střední třídou. Když budeme chtít SUV dlouhé alespoň 4,5 m, najdeme ji naopak mezi nejdostupnějšími modely, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí takových aut do 600 tisíc korun zde.

Základní výbava Emotion obsahuje stejně jako před modernizací například klimatizaci, audiosoustavu, nebo sedmnáctipalcová kola. Nejde tedy o úplné holátko. Porovnali jsme nejlevnější variantu s modely Kia Sportage a Nissan Qashqai. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Základní výbava Mazdy CX-5 se nabízí výhradně s benzinovým dvoulitrem s pohonem přední nápravy. Druhý stupeň Challenge po modernizaci zdražil o osm až patnáct tisíc, protože dostal novou multimediální soustavu Mazda Connect se sedmipalcovým dotekovým displejem. Proti verzi Emotion rozšiřuje Challenge standard mimo jiné také o litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bluetooth hansfree pro mobilní telefon, tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost a spoustu dalších prvků. Například také promyšlený způsob dělení a sklápění zadních sedadel. Challenge stojí se základním motorem o 115 tisíc víc než Emotion. Jde také o nástupní stanici pro benzinovou verzi s pohonem všech kol (od 689 900 Kč), naftovou "dvoukolku" (od 696 900 Kč) i "čtyřkolku" (od 746 900 Kč).

Modernizovanou Mazdu CX-5 s naftovým motorem 2.2 Skyactive-D/110 kW a pohonem všech kol ve výbavě Challenge jsme porovnali s podobnými verzemi modelů Hyundai ix35 a Volkswagen Tiguan. Podívejte se zde. Oba konkurenti mazdy jsou na konci své kariéry a brzy na trh dorazí nové generace.

Nad výbavou Challenge se u Mazdy CX-5 nachází stupeň Attraction. Navýšení ceny o padesát tisíc kompenzuje například LED světlomety včetně mlhovek a denního svícení (nahradily dřívější xenony), vyhřívanými předními sedadly, parkovacími senzory kolem celého auta nebo systémem sledování mrtvého úhlu. Jde o první možnost, jak si pořídit CX-5 s automatickou převodovkou.

Další level Revolution přichází s příplatkem 15 tisíc a novými prvky výbavy jako jsou například devatenáctipalcová kola, lepší audisosystém Bose, zadní parkovací kamera, bezklíčové zamykání a bezpečnostní systémy - sledování jízdního pruhu a únavy řidiče, asistent pro prevenci zadního nárazu nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel. Revolution je k dispozici pouze s manuální převodovkou a pohonem všech kol a podle nás se vyplatí více než Attraction.

Novinku představuje nová nejvyšší výbava Revolution TOP. Ta je dostupná pouze s motory, které v nižších verzích pořídit nelze - tzn. nový nejsilnější benzinový 2.5 Skyactive-G AWD AT (za 860 900 Kč) a silnější diesel 2.2 Skyactive-D/129 kW AWD jak s manuálním (859 400 Kč) tak automatickým (911 400 Kč) řazením. Proti stupni Revolution přináší navíc kožené čalounění, elektrické ovládání předních sedadel s pamětí, adaptivní tempomat udržující nejen řidičem nastavenou rychlost, ale také vzdálenost od nejbližšího vozu, a inteligentní brzdový asistent se samočinným zpomalováním v případě nutnosti.

Porovnali jsme novou verzy Mazdy CX-5 s motorem 2.5 Skyactive-G s BMW X3 a Subaru Forester. Podívejte se zde.

Kompletní ceník modernizované Mazdy CX-5 si prohlédněte zde. Auto v nejbližších týdnech otestujeme.

Kromě faceliftu CX-5 Mazda v těchto dnech na český trh uvádí také modernizovanou manažerskou "šestku" (podrobnosti zde) a novou generaci malé "dvojky" (její podrobný test čtěte zde). V dubnu bude známý kompletní ceník nového malého SUV CX-3, v květnu by se mělo objevit i u prodejců. Koncem léta přijede i nová generace kultovního sporťáčku MX-5. Mazda letos hodně přitápí pod kotlem...

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Modernizované Audi Q3 - dynamičtější, úspornější, vybavenější a dražší
Audi uvedlo na český trh modernizaci kompaktního SUV Q3. Novinka snížila papírovou spotřebu až o 17 procent, zlepšila dynamiku, navýšila standardní výbavu a zároveň i cenu. Ta začíná na 746 900 korunách za benzinovou i naftovou verzi.
Volkswagen Tiguan se nabízí v nové limitované edici CityScape
Volkswagen rozšířil nabídku limitovaných edicí u kompaktního SUV Tiguan. Kromě verze Comfort Edition zaměřené na zajímavý poměr ceny a výbavy přivezl vyšperkovanou variantu CityScape.
reklama
Suzuki přivezlo novou vrcholnou verzi modelu S-Cross. Brzdí i bez řidiče
Nová limitovaná série Suzuki S-Cross označená SE znamená dosud nejlépe vybavenou variantu tohoto kompaktního SUV. Nechybí jí třeba navigace nebo asistent zabraňující srážce s jiným autem. Prodává se s pohonem všech kol od 575 600 Kč.
Fiat 500X se zařadil mezi nejlevnější kompaktní SUV v Česku
Fiat uvedl na český trh nový vůz kategorie SUV 500X. Konkurent Škody Yeti se prodává již od 347 900 korun s benzinovou šestnáctistovkou a pohonem přední nápravy. Nechybí ani varianty s pohonem všech kol.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama