ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Mazda CX-3: Nejdůležitější změnou je nový naftový motor
22. prosince 2018

reklama
Nejmenší SUV od japonské automobilky letos prošlo faceliftem. Ten přinesl spíš kosmetické změny, Zásadní proměna proběhla pod kapotou, kde se ukázal zcela nový motor. Porovnali jsme ho s jeho předchůdcem i konkurenty.

Poznat rozdíly mezi Mazdou CX-3 před a po faceliftu není nic snadného. I odborník si musí vzít lupu, protože došlo jen ke kosmetickým změnám. Designéři dál rozvedli jazyk Kodo, s jehož oblými tvary jezdí všechny vozy této japonské automobilky. Proč ale měnit něco povedeného? Vždyť Mazda CX-3 v roce 2015 dostala cenu za design. Novinkou je tak například lesklý B-sloupek nebo červený lak Soul Red Crystal.

Uvnitř jsou úpravy o něco patrnější. Proměnil se středový panel palubní desky. To díky tomu, že došlo k výměně ruční brzdy z mechanické za elektronickou. Je zde také více úložných prostor. Barva karoserie se nyní opakuje i v interiéru, třeba na ozdobných rámečcích výdechů klimatizace. Auto se velikostně ale nijak proti svému předchůdci nezměnilo.

Hlavní proměna se totiž odehrála pod přední kapotou. Tam nově můžeme žádat vznětový čtyřválec 1.8 Skyactiv-D, který nahradil starší jedna-pětku. Z ní ale vychází, což prozrazuje například nezvykle nízký kompresní poměr 14,8:1, se kterým se automobilka chlubila už od počátku. Nárůst objemu motoru přinesl vyšší výkon. Z původních 77 se můžeme těšit na 85 kW. Točivý moment zůstal totožný, tedy 270 Nm. Pohonná jednotka je dostupná jak s manuální, tak s automatickou převodovkou. Obě mají šest rychlostních stupňů. V nabídce je i pohon všech kol. Nejméně žíznivá motorizace (manuál, pohon předních kol) má spotřebu 4,4 litru nafty na 100 km, díky čemuž patří CX-3 mezi nejúspornější vozy ve své kategorii.

Mazda CX-3 začíná na částce 412 400 Kč, která je platná pro benzinový motor 2.0 Skyactiv-G o výkonu 89 kW a základní výbavu Emotion. Mazda má jednu z nejširších nabídek výbav vůbec, kromě Emotion si ji můžete pořídit ve verzích Challenge, Takumi, Attraction, Revolution, Takumi Plus a Revolution Top. Diesel se prodává od druhé výbavy za základní cenu 498 400 Kč. S pohonem všech kol a automatem pak za 661 400 Kč. Kompletní ceník Mazdy CX-3 včetně všech technických údajů najdete zde.

Konkurence u kompaktních SUV není malá. Mazdu CX-3 s novým vznětovým motorem jsme proto porovnali s dalšími vozy, které se nabízejí do přímého souboje. Jde o Volkswagen T-Roc, Renault Captur či Opel Mokka X. Jejich srovnání najdete zde.

Jaká jsou kompaktní SUV v cenovém rozpětí od 400 do 600 tisíc korun najdete zde, kde je připraven kompletní výpis všech aut této kategorie.

Mazdu CX-3 ale můžete porovnat s přímými konkurenty i na našem speciálním webu. Klikněte na Baby SUV a dozvíte se více.

Autor: Jan Markovič

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Suzuki S-Cross: Modernizace motorů a mírné zdražení
Suzuki nyní nabízí u rodinného SUV nižší střední třídy jen benzínové motory. K nim přibyl i nový 1.4 BoosterJet s automatickou převodovkou. Zároveň se model zdražil až o 6 tisíc korun a začíná na 414 900 kč.
Nissan X-Trail přišel o základní výbavu a zdražil. Zachraňují ho akční ceny
Japonská automobilka zrušila na českém trhu základní výbavu svého SUV X-Trail. Auto už tak nekoupíte ve verzi Visia, se kterou začínalo na částce 532 400 Kč. Základ je nyní o 145 tisíc korun dražší, ale má lepší výbavu a lze uplatnit slevu.
reklama
Opel Zafira přišel o řadu motorů. Láká ale na velké slevy
Rodinný Opel Zafira musel kvůli nové emisní normě zrušit celou řadu motorizací, nahradila je ale nová. Aby české zastoupení značky udrželo zájem, nabízí ke konci roku velmi zajímavé cenové zvýhodnění. Dá se ušetřit až 127 tisíc korun.
Opel Mokka X mírně zdražil. Nově ale nabízí pětiletou záruku
Ceník Opelu Mokka X prošel dalšími změnami. Po zářijovém odstranění některých motorů teď přišlo malé zdražení. Opel nyní pro Mokku ale nabízí navíc delší záruku.
Opel Corsa lehce zdražil. Za všechny výbavy dáte o 10 tisíc korun víc
Zdražování je, zdá se, aktuálním trendem u řady automobilek. Dalším z vozů, který nyní koupíte jen za větší peníze, je městský hatchback Opel Corsa. Ve všech výbavách se totiž prodává o 10 tisíc korun dráž než na konci léta.
Honda HR-V po faceliftu už jezdí v Česku. Co přinesl nového?
Aktuálně máme v redakci Hondu HR-V po faceliftu. Laik auto od předchozí verze pozná jen obtížně. Oba vozy jsme proto porovnali, abychom zjistili, co přinesly nového. Honda se musí snažit, v kategorii B-SUV je totiž poměrně silná konkurence.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama