ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Listopadové prodeje nových automobilů lehce poklesly, podíl domácí Škody však vzrostl
5. prosince 2017

reklama
Listopadové registrace nových automobilů oproti předcházejícímu měsíci i meziročně klesly. 22 925 prodaných vozidel podle SDA představuje meziroční snížení o jedno procento. Celkově však trh oproti loňsku roste o 5,82 procenta (251 628 ks).

Křivka prodejů roku 2017 vykazuje výkyvy nahoru i dolů. Nejhorším měsícem roku byl červenec s necelými 20 tisíci registracemi, naopak květnové prodeje překročily hranici 27 tisíc automobilů. O 1169 registrací méně (celkem 21 756) uvádí za listopad společnost Médea Research ve své statistice s názvem „Reálné prodeje“. Tato statistika zároveň přiznává meziroční nárůst za prvních devět měsíců o 13,7 procenta.

Společnost Médea Research zpracovává data z Centrálního registru vozidel Ministerstva dopravy ČR, ale očišťuje je o tzv. účelové registrace. Účelové registrace spočívají v tom, že se nové auto v Česku přihlásí, ale v krátké době opět odhlásí a vyveze do zahraničí.

Pozici nejoblíbenějšího segmentu obhájily v říjnu SUV s podílem 25,85 %, druhá zůstává nižší střední třída s podílem 22,29 % a třetí malé vozy (16,30 %), které na pomyslných stupních vítězů vystřídaly ve srovnání s říjnem střední třídu (14,50 %).

Z hlediska použitých pohonných hmot se trh stabilizoval, ale nůžky mezi zážehovými a vznětovými motory se stále rozevírají více a více. Podíl benzinových motorů se v listopadu přiblížil hranici šedesáti procent (59,53 %), zatímco diesely opět poklesly (36,62 %) také na úkor alternativních paliv.

Souboj mezi CNG a hybridy v listopadu vyzněl lépe pro stlačený zemní plyn, který drží 1,28 % (294 aut) zatímco kombinace spalovacího agregátu a elektromotoru jen 1,18 % (270 aut). Elektromobilů se oproti hybridům prodala méně než desetina (celkem 25), z toho bezmála polovinu (11 kusů) tvořily mnichovské modely BMW i3, šest tesel a šest Nissanů Leaf. Podíl firemních automobilů se v listopadu zvýšil na 76,20 %, zatímco bez návaznosti na podnikání byl nový automobil pořízen jen v 5457 případech.

Suverénní lídr českého trhu společnost Škoda Auto v listopadu meziročně zvýšila prodeje o 1,31 % a prodala 7566 nových vozidel. To představuje tržní podíl 33 %. Na druhém místě je Volkswagen, který si však meziročně pohoršil o 14,1 procento a celkově prodal 2193 vozidel. Třetí Hyundai si naopak mírně polepšil o 4,57 % s 1900 registracemi.

Čtvrté místo drží s meziročním nárůstem o 8,18 % Ford (1654) a první pětku tentokrát uzavírá Renault, který se již nedostal přes tisíc prodaných vozidel (996). Šesté místo drží Dacia (884), na sedmé klesla Kia (773), osmý jen Peugeot (766), devátá Toyota (695) a první desítku uzavírá Opel (676). Listopad tentokrát příliš nepřál prémiovým značkám. Mercedes-Benz byl až jedenáctý (614), BMW dvanácté (560) a Audi skončilo na 16. místě (363).

Mezi největší listopadové skokany patří Honda s meziročním nárůstem 20,71 %, která však uzavírá první dvacítku, Kia (+15,72 %), jejíž nabídku rozšířily dva úplně nové modely Stonic a Stinger, Mazda (+23,75 %), Peugeot (+20,25 %) a hlavně Toyota, která meziročně prodala o 40,69 procent automobilů více.

Předposlední měsíc v roce se vedle Volkswagenu úplně nevyvedl také dalším koncernovým značkám s výjimkou Škody. U Audi zaznamenali meziroční pokles prodejů o bezmála 40 %, u SEATu o 12,16 %. Příliš se nedařilo také Mitsubishi (-25,58 %), Fiatu (-41,75 %) a Mercedesu (-18,46 %).

Níže se můžete podívat na deset nejúspěšnějších značek za listopad 2017 podle nových registrací osobních aut na českém trhu. Umístění v závorce představuje reálné registrace podle agentury Medea, které byly očištěny od tzv. účelových registrací.

1. Škoda               7566 (7523)

2. Volkswagen      2193 (2092)

3. Hyundai            1900 (1877)

4. Ford                  1654 (1284)

5. Renault               996 (976)

6. Dacia                  884 (864)

7. Kia                      773 (768)

8. Peugeot              766 (758)

9. Toyota                 695 (683)

10. Opel                  676 (667)

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností. Nejprodávanějšími automobily listopadu jsou samozřejmě škodovky, ale tentokrát obsadily pouze první tři místa. První je Octavia (2423 kusů), druhá Fabia (1829) a třetí Rapid (1314).

Na čtvrté místo za měsíc listopad poskočil Hyundai i30 (715), pátý je Volkswagen Golf (642) a teprve šestá Škoda Superb (579). Sedmé a osmé místo drží nová mladoboleslavská SUV v pořadí Karoq (533) a Kodiaq (517). První desítku uzavírají Hyundai Tucson (486) a Ford Focus (438).

Kompletní pořadí jednotlivých modelů podle prodaných kusů naleznete zde.

Autor: Jiří Kaloč

reklama
20. ledna 2015
Test Škoda Fabia
První testy nové Škody Fabia probíhaly v Portugalsku, jehož podnebí i kvalita silnic se od zimních českých reállií dost liší. Tentokrát jsme tedy novou generaci malé škodovky trápili doma. Dvacet dní a 2000 km.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Škoda Fabia
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama