ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Jeep Wrangler jezdí v nové generaci. Jaká je v porovnání se starou?
27. prosince 2018

reklama
Legendární Jeep Wrangler je znovu na scéně. Tentokrát už ve své čtvrté generaci, která je na první pohled prakticky stejná. Stačí se ale podívat do parametrů a je jasno. Tady došlo k pořádným vylepšením! Oba vozy jsme srovnali spolu i s konkurencí.

Jeep Wrangler je zástupcem stále se zužující skupiny pravověrných offroadů, do které patří na českém trhu jen pár posledních aut. U ní je skoro nepsaným zákonem, že se povětšinou hranatý design mění jen minimálně. Vzpomeňte si třeba na nový Mercedes-Benz třídy G. Jeep Wrangler šel přesně tou samou cestou.

Auto se vzhledově vylepšilo jen v detailech. Tu najdeme nový díl, tady jsou nové LED pro denní svícení. Aby se nezapomnělo, čelní sklo je mírně svažitější, aby mělo auto celkově lepší aerodynamiku. Že by facelift? Kdepak, čtvrtá generace je nová, což dokazuje i tím, že poměrně povyrostla. Auto je dlouhé 4882 mm, má rozvor 3008 mm, široké je 1894 mm a vysoké 1828 mm. Odcházející model má hodnoty 4751 mm na délku, 2947 mm rozvoru, 1873 mm šířky a 1800 mm výšky. Řeč je samozřejmě o pětidveřovém modelu Unlimited, který máme v katalogu Vybermiauto.cz.

Novinka se prodává ve třech výbavových verzích, tedy stylové silniční Sport, určené do středního terénu Sahara a speciality pro těžké cesty jménem Rubicon. Pohon všech kol je samozřejmostí, stejně tak osmistupňová automatická převodovka. Na výběr je buď benzinový motor 2.0T GME (výkon 199 kW) nebo vznětový 2.2 CRDi o výkonu 147 kW. Základní cena je 1 285 900 korun. Kompletní ceník nového Jeepu Wrangler Unlimited najdete pod tímto odkazem.

Odcházející model se také prodával ve třech výbavách, jen ve verzích zvaných Sahara, Rubicon a Recon. I u něj bylo samozřejmostí nasazení pohonu všech kol a automatické převodovky, šlo ale o starožitnost v podobě pětistupňového soukolí. Pro dnešní dobu se už nehodily ani vybrané motory. Vůz jezdil buď s benzinovým šestiválcem 3.6 V6 nebo velkým vznětovým čtyřválcem 2.8 CRD. Základní cena začínala na 1 219 390 korunách. Kompletní ceník odcházejícího modelu najdete pod tímto linkem.

Základ byl tedy o pár desítek tisíc korun levnější, ale co se týče úspornosti, jde o podstatné rozdíly. Vznětový motor 2.8 CRD si řekl v průměru o 8,3 litru nafty na 100 km. Novinka s 2.2 CRDi konzumuje podle tabulky 7,6 litru. Ještě znatelnější posun je samozřejmě mezi benzinovými motory. Starý šestiválec pil 11,4 litru v průměru, nový přeplňovaný dvoulitr si řekne o 9,5 litru. My jsme všechny čtyři modely srovnali na jedné přehledné stránce. Najdete ji zde.

Jeep Wrangler, jak už bylo řečeno, patří do nepříliš homogenní skupiny pravověrných off-roadů. Proto se nelekejte následujícího porovnání s konkurencí, která kolísá nejen velikostí, ale i cenou nebo nabízeními motory. Zvolili jsme zkrátka ta auta, o kterých bude nadšenec do off-roadového stylu a cestování uvažovat. Kromě Wrangleru se tak o vaši přízeň utká maličké Suzuki Jimny, obří Toyota Land Crusier nebo luxusní Mercedes-Benz třídy G. Jinak to prostě nejde. Výsledek najdete zde.

Nakonec jsme ještě vybrali off-roady a SUV s naftovým motorem, automatickou převodovkou a pohonem všech kol za cenu mezi jedním a jedním a půl milionem korun. Jejich přehled najdete pod tímto odkazem.

Autor: Jan Markovič

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nissan X-Trail přišel o základní výbavu a zdražil. Zachraňují ho akční ceny
Japonská automobilka zrušila na českém trhu základní výbavu svého SUV X-Trail. Auto už tak nekoupíte ve verzi Visia, se kterou začínalo na částce 532 400 Kč. Základ je nyní o 145 tisíc korun dražší, ale má lepší výbavu a lze uplatnit slevu.
Hyundai Tucson dostal výhodnou limitovanou výbavu
Best of Czech Turbo. To je název nové speciální výbavy, se kterou se od listopadu nabízí nošovické SUV Hyundai Tucson. Dostupná je pro benzinový i naftový turbo motor s objemem 1,6 litru. Co přináší navíc?
reklama
Toyota Auris zahodila malý motor. Sází hlavně na hybrid
Aktuální ceník Toyoty Auris a její praktické kombi verze Auris Touring Sport už neobsahuje benzinový motor 1.2 Turbo. Místo toho se snaží propagovat hybridní pohon, na kterém teď značka bude stavět svůj marketing.
Renault Clio s novou výbavou a nižšími cenami.
Francouzská automobilka rozšířila nabídku oblíbeného modelu Clio o novou akční výbavu. Navíc se hatchback spolu s verzí kombi plošně zlevnil a startuje nyní na 256 900 korunách.
Kia Venga zdražila o 10 tisíc korun. Méně výhodný je i bonus
Malý rodinný vůz dostal během podzimu lehce upravený ceník. V něm se promítlo hlavně mírné zdražení auta ve všech prodávaných verzích. Tak výhodné není ani odprodání starého vozu, za který navíc dostanete jen pět tisíc korun místo původních deseti.
Honda HR-V po faceliftu už jezdí v Česku. Co přinesl nového?
Aktuálně máme v redakci Hondu HR-V po faceliftu. Laik auto od předchozí verze pozná jen obtížně. Oba vozy jsme proto porovnali, abychom zjistili, co přinesly nového. Honda se musí snažit, v kategorii B-SUV je totiž poměrně silná konkurence.
Seat Tarraco je největší SUV španělské značky. Jak si stojí proti konkurenci?
Seat před nedávnem poslal na český trh své dosud největší SUV. Model nazvaný Tarraco stojí na stejné platformě jako domácí Škoda Kodiaq. Zjišťovali jsme, jak je na tom v porovnání nejen s ní, ale i s další konkurencí.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama